Justertbart senkesett til Golf III

Anbefalte innlegg

Lurte på hva folket ville anbefale av justerbare senkesett til Golf III 1,8 - 95 mod? Skal jeg gå for rustfritt, eller la være? Hva slags merke burde jeg gå for? Har ikke så veldig mye kjennskap til diverse sett, så trenger noe hjelp her :) Setter stor pris på det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bare vært borte i H&R og KW, og begge fungerte greit synes jeg. Er jo mange billigere alternativer enn disse to da. Vet at blandt annet at inter alloy har noen billige justerbare, men er ikke noe jeg har tatt sjansen på. Har noen kamerater som har hat inter alloy senkefjærer på bilen, og det senket sikkert dobbelt så mye som det skulle - så virker litt "jalla" for min del.

Rustfritt som du nevner er jo ikke å forakte - har hatt rimelig trøbbel med å få justernt noen ganger da det ikke er rustfritt på min bil (men man kan joalltids sette inn med fett eller noe da). Så skulle jeg velgt nytt sett nå så hadde jeg gått for KW i rustfritt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye ligger et Kw rustfritt på da i ca pris i norge?

Hvor mye ligger settet på dersom en feks hadde tatt seg en shopping ferie til das vaterland?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med FK senkesett da? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med FK senkesett da? :)

 

 

Ja har både rustfritt og vanlig FK... Siden jeg bare bruker den ene bilen på sommeren sitter det ikke rustfritt på den, og det fungerer veldig bra.. Kjøpte FK silverline X på den andre siden jeg bruker den hele året og har ikke noe å utsette på det... FK er et relativt billig sett og kvaliteten er ganske høy...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har både rustfritt og vanlig FK... Siden jeg bare bruker den ene bilen på sommeren sitter det ikke rustfritt på den, og det fungerer veldig bra.. Kjøpte FK silverline X på den andre siden jeg bruker den hele året og har ikke noe å utsette på det... FK er et relativt billig sett og kvaliteten er ganske høy...

 

Hvor kjøpte du det fra? :) VwCarConsult? De skulle ha ca. 9 lapper for den grommeste modellen + frakt.. Mye er frakta på? Eller er det ikke vits å investere i et såpass dyrt senkesett når man "bare" har en 1,8 motor med 90hk? Andre forslag? :)

 

Billigere å bestille fra utlandet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kjøpte du det fra? :) VwCarConsult? De skulle ha ca. 9 lapper for den grommeste modellen + frakt.. Mye er frakta på? Eller er det ikke vits å investere i et såpass dyrt senkesett når man "bare" har en 1,8 motor med 90hk? Andre forslag? :)

 

Billigere å bestille fra utlandet?

 

 

Kjøpt nytt av privatpersoner begge 2.. Det ikke-rustfrie vet jeg ikke hvor ble kjøpt, men det silverline-settet hadde han kjøpt på vwcarconsult.. Kostet vel nesten 10.000 inkl frakt til bilen min (A4)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på autospar har de ett som heter street line. Du får en bølle lav bil om du vil og meget stiv!! :D

 

Bruker dette selv og kostet bare 5800,- : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på autospar har de ett som heter street line. Du får en bølle lav bil om du vil og meget stiv!! :D

 

Bruker dette selv og kostet bare 5800,- : ja :

 

Du er fornøyd? Og det er kanskje ikke rustfritt, eller?

 

Andre som har erfaringer med andre sett som de er fornøyde med, eller sett jeg skal styre langt ifra? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anybody else? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er Supersport senkesett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har supersport senkesett på min mk2 golf og er meget fornøyd. Har stått på bilen siden import fra tyskland (mener det var 2003) og det ser fortsatt meget bra ut og fungerer knall. Har senka ca 70 mm, og det fungerer smertefritt. Noen som vet hvem som selger supersport i norge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har supersport senkesett på min mk2 golf og er meget fornøyd. Har stått på bilen siden import fra tyskland (mener det var 2003) og det ser fortsatt meget bra ut og fungerer knall. Har senka ca 70 mm, og det fungerer smertefritt. Noen som vet hvem som selger supersport i norge?

 

Du er fornøyd ja? Grommeste settet til Supersport eller? Stivt? Mykt?

 

Til dere andre med Golf III - hva slags senkesett bruker dere pr idag? :)

...noen andre med anbefalinger? :) Skriiik ut! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er fornøyd ja? Grommeste settet til Supersport eller? Stivt? Mykt?

 

 

Prøver å finne ut hvilken type supersport det er. Stivt nok ja. Men alikevel ikke ubehagligt stivt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver å finne ut hvilken type supersport det er. Stivt nok ja. Men alikevel ikke ubehagligt stivt.

 

Gjør det 'a...og post ut her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senkesett til Golf III - Hva anbefales?

 

- Supersport?

- FK?

- KW?

- H&R?

 

Annet?

 

Kvalitet? Stivt eller mykt? Andre funksjoner på disse?

 

De to sistnevnte blir vel i det dyreste laget, og muligens i det "stiveste" laget også? Har slengt på Powerflex foringer rundt om og det har blitt litt stivere enn før, men så jeg vil ikke ha et altfor stivt senkesett, men en mellomting..

 

Har da noe penger å bruke senkesett på, men...:)

 

Forslag mottas med takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senkesett til Golf III - Hva anbefales?

 

- Supersport?

- FK?

- KW?

- H&R?

 

Annet?

 

Kvalitet? Stivt eller mykt? Andre funksjoner på disse?

 

De to sistnevnte blir vel i det dyreste laget, og muligens i det "stiveste" laget også? Har slengt på Powerflex foringer rundt om og det har blitt litt stivere enn før, men så jeg vil ikke ha et altfor stivt senkesett, men en mellomting..

 

Har da noe penger å bruke senkesett på, men...:)

 

Forslag mottas med takk :)

Du får det du betaler for... er en grunn til at f.eks formel K og supersport koster halvparten av KW,KONI og H&R

supersport funker helt greit

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får det du betaler for... er en grunn til at f.eks formel K og supersport koster halvparten av KW,KONI og H&R

supersport funker helt greit

 

Supersport funker helt grei? Definér helt greit? ;) Skal ikke bruke bilen på bane, så det blir bare til gatebruk :) Hva anbefaler du til mitt bruk da Rudi?

 

Har lenge tenkt på det grommeste fra FK rustfritt, men hørt fra folk at det er superstive greier? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt KW til sciroccoen, og den har mindre hester enn du har. Jeg skal heller ikke på bane med den. ;)

 

KW versjon 2 har justerbar stivhet, det har vel også Königline fra FK. Da slipper du å være redd for at det skal bli for stivt.

 

Og stivhet er subjektivt, så slutt å hør hva andre sier. Det er bare å prøve. Dette er min første bil med gewinde, og det monteres neste uke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har supersport senkesett på min mk2 golf og er meget fornøyd. Har stått på bilen siden import fra tyskland (mener det var 2003) og det ser fortsatt meget bra ut og fungerer knall. Har senka ca 70 mm, og det fungerer smertefritt. Noen som vet hvem som selger supersport i norge?

 

 

Har noen som kan levere supersport jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan blei bilen din etter at det blei montert powerflex foringer fra autopower da???

 

er du fornøyd????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan blei bilen din etter at det blei montert powerflex foringer fra autopower da???

 

er du fornøyd????

 

Vil nok merke forskjellen når senkesett kommer på! :) Merke allerede litt forskjell at den ikke "svaier" lenger, som den gjorde før foringene kom på! Og til Tor, tusen tusen hjertelig takk for all hjelpen og service'en du ga meg for den jobbinga du tok på deg på bilen min :D Du er en knakenes god kar!!!

 

Er fortsatt usikker på hva slags senkesett jeg skal gå for jeg...?! :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

*bømper tråden enda mere*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

*bømper tråden enda mere*

 

 

gå for supersport du, du skal vell bare bruke bilen din til vanlig kjøring eller hva?

 

prisen på dette er også meget grei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja som sagt tidligere så funker supersport mer enn greit nok.

 

Fikk pris hos Quality Autoimport på 6239.- TÜV godkjent. Ca 14 dagers levering hvis supersport har på lager

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.