(Kan jeg fylle avgiftsfri diesel?)

Anbefalte innlegg

Jeg trenger et enkelt svar....

Spørsmålet mitt er: Kan jeg fylle avgiftsfri diesel?

 

Har nå hørt både ja og nei, fordi det har seg sånn at passaten min er chippa(ikke med boks, men visstnok i hjernen).... (ikke at jeg egentlig engasjerer meg så mye i hva det betyr, og forskjellen)

I henhold til det har jeg nå fått høre at jeg ikke kan fylle avgiftsfri fordi det kunne ta livet av motoren... Og idag har jeg fått høre at det ikke har noe og si....

 

Er det noen her som virkelig har greie på dette og kan gi meg fakta på det???

 

(jaja, jeg vet dem har kontroller på det og jeg kan få bot for det, men det er da mitt eget problem....)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe dette var dagens, JA avgiftsfri går fint, men ikke fyll på bilen på en stasjon, er jo dømt til å bli tatt da hehe, fyll på dunker og ta dem med deg hjem og så fyll :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trenger et enkelt svar....

Spørsmålet mitt er: Kan jeg fylle avgiftsfri diesel?

 

Har nå hørt både ja og nei, fordi det har seg sånn at passaten min er chippa(ikke med boks, men visstnok i hjernen).... (ikke at jeg egentlig engasjerer meg så mye i hva det betyr, og forskjellen)

I henhold til det har jeg nå fått høre at jeg ikke kan fylle avgiftsfri fordi det kunne ta livet av motoren... Og idag har jeg fått høre at det ikke har noe og si....

 

Er det noen her som virkelig har greie på dette og kan gi meg fakta på det???

 

(jaja, jeg vet dem har kontroller på det og jeg kan få bot for det, men det er da mitt eget problem....)

 

Det går helt fint det, det er kun tilsatt fargestoff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan nok men har ikke lov til det :)

 

Edit: 3 svar på kl22.40 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir du tatt så får du så hinnsides bot.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

derfor jeg sier at du må fylle på dunker så går du hjem i garasjen din og fyller på bilen, masse misunnelse blandt folk så ikke risiker at folk ser deg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er jo heller ikke noe problem å modde litt slik at om de skulle ta en prøve gjennom den vanlige tankpåfyllingen får de bare tak i litt "vanlig" diesel som ligger der ;) Noe alá tank i tanken med påfylling fra bagasjerom ;)

 

gir bare noen idéer, ikke oppfordring til lovbrudd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he :P

Nå fikk dere noe og le av ikke sant?? *ler*

Hadde ikke akkurat tenkt og fylle på stasjon da.... he he... Ikke helt lost : rolleyes

 

Men da har jeg fått svar... Takker for det altså... Og det er da bedre og virkelig spørre istede for og kanskje ta livet av bilen da..... off...

 

Og ja, jeg veit jeg får bot hvis jeg blir tatt, men... Spørs om ikke jeg tar fart og ......... i det altså.....: klø :

 

Sånn nå kan dere le litt til også er det ikke morro lenger.... : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

derfor jeg sier at du må fylle på dunker så går du hjem i garasjen din og fyller på bilen, masse misunnelse blandt folk så ikke risiker at folk ser deg

 

Er bare det at Tollvesen har rett som det er kontroller langs veien og sjekker dieselbiler (gjerne storkontroller sammen med både politi og biltrangsynet). De tar da fargeprøve av diesel som er på tanken og du må kjøre MANGE tanker før fargen etter den ene tanken du fyllte er borte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke noe med dette farge stoffet som gjør diselen "tørrere" da?

stefaren min kjører kun med avgiftsfr å han slipper noen klunker med 2 takt olje i dunkene før han fyller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I år 2000 kjøpte jeg en 99mod Tahoe med 6.5TD og den var glad i diesel, så den måtte jeg kjøre på avgiftsfritt, og den gikk vel ikke på noe annet en det i de årene jeg hadde den. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke noe med dette farge stoffet som gjør diselen "tørrere" da?

stefaren min kjører kun med avgiftsfr å han slipper noen klunker med 2 takt olje i dunkene før han fyller

har jeg fantastisk lite tro på. Man har ikke ekstra oljeinspurut i anlegsmaskiner og traktorer heller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg i utgangspunktet fikk beskjed om var ar det var risikabelt og fylle avgiftsfri på den fordi den var chippet i hjernen..... Ikke for noe annet.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare det at Tollvesen har rett som det er kontroller langs veien og sjekker dieselbiler (gjerne storkontroller sammen med både politi og biltrangsynet). De tar da fargeprøve av diesel som er på tanken og du må kjøre MANGE tanker før fargen etter den ene tanken du fyllte er borte.

 

mja...

 

det er jo heller ikke noe problem å modde litt slik at om de skulle ta en prøve gjennom den vanlige tankpåfyllingen får de bare tak i litt "vanlig" diesel som ligger der ;) Noe alá tank i tanken med påfylling fra bagasjerom ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg i utgangspunktet fikk beskjed om var ar det var risikabelt og fylle avgiftsfri på den fordi den var chippet i hjernen..... Ikke for noe annet.....

 

ja men hvorfor? fordi den "brenner" på en annen måte? smører på en annen måte? eller fordi du får hk avgift i tilleg til diesel avgift ?? hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har jeg fantastisk lite tro på. Man har ikke ekstra oljeinspurut i anlegsmaskiner og traktorer heller

 

nei ikke veit jeg. vi hadde hvertfall en gaaammel mercedes, å den var allergisk mot avgifts belagt diesel.. hosta å harka å fungeerte kun med avgiftsfri diesel med 2taktsolje i

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De tar da fargeprøve av diesel som er på tanken og du må kjøre MANGE tanker før fargen etter den ene tanken du fyllte er borte.

 

Nja, dette er bare skremselpropaganda fra den Norske stat...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk egentlig ikke noe annet svar enn " Hvis du vil ta livet av motoren din så må du gjerne fylle avgiftsfri"..... Og det er et litt defust svar spør du meg......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er noen stasjoner som har kortautomat på Avgifts pumpa. Så da fyller ein etter stenge tid.

Gjore det for 5-6år siden på ein pendler bil eg hadde. 1full tank 150kr varte 1 uke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, dette er bare skremselpropaganda fra den Norske stat...

 

det setter seg i partikkelfiltre, grovfiltre og fin filtre... de kan spore det en god stund siden man tanket det sist

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, dette var en fin tråd;) så en bonde for ikke så lenge siden som kom med traktor å skulle fylle avgiftsfri, han hadde den største tunken jeg noen gang hadde sett, sikkert flere 100 liter på egen henger, gudene vet hva han skulle med så mye på den årstiden her;)

 

men jeg har aldri hørt eller opplevd at noen har vært i en slik sjekk av diesel før, så noen stor risiko er det nok ikke=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at de som kjører tankbil har en "nødrasjon" med farge liggende i bilen i tilfelle noen MÅ ha avgiftsfri diesel fort.

Så det er nok kun en type diesel, men med og uten farge.:):):)

 

Men ellers så har jeg kjørt lastebil i 20 år, og jeg har ALDRI blitt kontrolert mht. avgiftsfri diesel.

Det er ikke OFTE tollvesenet har kontroll...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, dette er bare skremselpropaganda fra den Norske stat...

 

stemmer!

har hørt om en å annen som har blitt tatt å da har di alltid målt ut % på tanken.

et triks er å fylle feks. 50/50 å si at man fylte feil sist tanking.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei ikke veit jeg. vi hadde hvertfall en gaaammel mercedes, å den var allergisk mot avgifts belagt diesel.. hosta å harka å fungeerte kun med avgiftsfri diesel med 2taktsolje i

 

Den likte nok to-taktsolje den da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den likte nok to-taktsolje den da...

 

skal vel kanskje sies at den hadde rundet millionen da: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.