Audi a4 b5 1.6 bruker olje

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg skifter olje hver 10.000km, og når jeg skulle skifte denne gangen peilet jeg før jeg tappet ut den gamle oljen. Det var så lite at det ikke vistes på peilepinnen. Har lagt merke til at den svetter litt ved toppen, og det var litt olje rundt bunnpanna. Er det andre ting som kan føre til oljeforbruk ?

Bilen har gått 300.000km

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En slitt motor kan bruke olje. Hvis motor bruker 2 liter pr. 10000 km er det forsatt innenfor det som regnes som normalt.

Du bør peile oljen litt oftere og sørge for at nivået er mellom min og maks merket til enhver tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En slitt motor kan bruke olje. Hvis motor bruker 2 liter pr. 10000 km er det forsatt innenfor det som regnes som normalt.

Du bør peile oljen litt oftere og sørge for at nivået er mellom min og maks merket til enhver tid.

 

audi sin grense på normalt/unormalt oljeforbruk er 0.5l på 1000km så man kan bruke inntil 5 liter på 10000km uten at det er mere enn hva som regnes som normalt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har merket kraftig tikking fra motoren. Kan dette ha noe med oljen å gjøre ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan ha med lite olje eller lavt olje trykk.

 

At den har brukt opp nesten hele oljepinnen dvs under 1 liter på 10k er jo lite vil ikke kalle det forbruk.

 

På min passat blir oljepinnen tørr om jeg ikke fyller på 14 dager.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.