audi'n lekker vann fortsatt.

Anbefalte innlegg

Skiftet toppakning for 3uker siden da den lakk vann, og toppakning var defekt. Den lakk kun ved pådrag og i motbakke da den fikk motstand, da kunne også motoren gå over 90grader.

Og i dag så lekker den fortsatt i motbakker og kan bli varm.

Har ikke sett noen lekkasjer ellers, men ettersom det er byttet toppakning og den var defekt så kunne jeg trengt noen ideer/råd om hva det kan være nå?

 

Bilen er en audi a4 1,9 tdi pd quattro 2001 mod, med chip.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble toppen testet samtidig som toppakningen ble byttet?` Hvis ikke kan jo toppen ha sprekt samtidig som toppakningen røk, og dermed er problemet der enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, den ble ikke testet da toppen så helt fin ut. men spørs om jeg ikke må av med den en gang til da.

Er litt pussig og, for hjemme her har jeg en veldig lang bakke hvor bilen før kunne bli litt varm og miste vann, men det har ikke skjedd nå på to uker etter bytte av toppakning og skjedde ikke stad heller da jeg kjørte der, men noen lånte bilen min tidligere i dag og da skjedde dette en annen plass. Altså før jeg prøvde i den bakken igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg slang det bare ut som en mulighet. Men ville sjekket ut andre muligheter før jeg gikk til det skritt å ta av toppen igjen! Kan jo være problemer med termostat/temp-giver og gjerne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare glad noen slenger ut noen muligheter jeg:)

har ikke så god greie på dette, men vannet blir jo borte samtidig da. måtte fylle etter tidligere i dag. har gått bra i 2uker og så bruker den vann igjen. men kan jo få sjekket temp-følern osv da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det blir til at du demonterer topplokket igjen så må du i tillegg til å se etter sprekker/defekter og måle om den faktisk er plan/rett. Har den vært veldig varm kan den ha vridd seg og må planslipes.

 

I tillegg er det viktig å gjøre ren bolthullene til topplokksboltene, anleggsflatene på blokk og topp, sørge for at toppakningen ligger riktig vei og trekke til med moment i bestemt rekkefølge ( står i rep. håndbøker eller lignende arbeidsbeskrivelse ).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk med arbeidsbeskrivelse av en som jobber for audi/vw så vi hadde riktig moment osv.

er en mekaniker som har gjort det for meg, så bolthullene ble rengjort og rengjorde flatene.

toppakningen sitter slik som den gamle gjorde, så det bør jo være riktig vei.

Merka istad at temp-følern går opp til 90grader forholdsvis fort ved litt pådrag, og hvis jeg da stopper bilen og lar den stå 30sek og starter igjen så har den sunket veldig mye, som om det ikke stemmer at den er 90grader selv om den viser det. Men den viser ikke over 90grader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du kan miste kjølevæske hvis termostaten er defekt. Skjedde hvertfall på opelen jeg hadde før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje jeg skal prøve å bytte den først da..

for den lever liksom litt eget liv om dagen, så den er vel gått istykker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.