Oljebehandle bilen selv, hva bør man bruke?

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ha satt inn bilene mine med noe rusthindrende i understellet, og å sette de bort og betale masse penger for det er uaktuelt...

 

Hva bør jeg bruke under der for at det ikke skal ruste?

Det bør være noe med god inntrengnings evne da det ruster godt under på chevrolen...

 

Og hvordan skal dette påføres? Bruke kompressoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I "gamledager" var visst trikset å sprøyte bilen under med spillolje før man kjørte en tur på en støvete grusvei. Støvet bandt olja under bilen og dette dannet et rustbeskyttende lag. Er bare det å finne en støvete grusvei nå da....

 

Ellers finnes jo tectyl og tectylsprøyter i forskjellige typer. Teroson er f.eks et merke. Slikt selges vel både som spray og til å pensle på i de fleste bilrekvisitabutikker. Største jobben med dette er derimot å rebgjøre skikkelig under bilen før påføring. Påføres dette over gammel rust og møkk ser det fint ut på utsiden, men ruster like ille innenfor tectyllaget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sagkjedeolje og oljesprøyte bruker jeg på mine biler :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fadern har kjøpt noe som er beregnet for dette til sin chevrolet.. men vet ikke hva det heter...

Den skulle vist nok ikke tectyleres som en vanlig bil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fadern har kjøpt noe som er beregnet for dette til sin chevrolet.. men vet ikke hva det heter...

Den skulle vist nok ikke tectyleres som en vanlig bil...

 

Har du mulighet til og høre med han hva det er?

 

Funderer ellers på ovatrol...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.