Anbefalte innlegg

Har vi noe rabattavtale med Hi-Fi klubben?

jeg leker med tanken på å kjøpe meg et hjemmekino system derfra i 17-20 tusen klassen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får spørre Jørgen Hagerup pent da vettu;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vi noe rabattavtale med Hi-Fi klubben?

jeg leker med tanken på å kjøpe meg et hjemmekino systen fra de i 10-15 tusen klassen

 

Vist du skal et sånt annlegg, så kan det hende at du får litt avslag av dem. Lov å prute vet du:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilke andre Hi-Fi sjapper finnes det i området som er bra?

 

Jeg vet om Hi-Fi senteret, men der kjente jeg ikke igjen noen merker.. vet ikke om det er gode merker eller bra priser

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilke andre Hi-Fi sjapper finnes det i området som er bra?

 

Jeg vet om Hi-Fi senteret, men der kjente jeg ikke igjen noen merker.. vet ikke om det er gode merker eller bra priser

 

KJENTE ingen merker: klø :?! Hallo! Harman/kardon er ganske kjent, Proson og QLN!! Harman/kardon er omtrent det beste du finner i forsterkere, recivere, effektforsterkere osv! Så det anbefales. Å Proson høytalere er også ganske bra til en fornuftig pris!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil anbefale Hi-Fi Senteret minst like varmt som Hi-Fi klubben..

 

Proson er vel Skandinavias største høyttalerprodusent (og lager meget gode høyttalere også kontra pris). Qln er også suverene..

 

Harman Kardon som er nevnt over her, er veldig kjent, og lager meget gode forsterkere/receivers. Prismessig tror jeg du får mer igjen av et anlegg på senteret.

 

Personlig foretrekker jeg Harman Kardon foran NAD.

Og prismessig Proson foran Cerwin Vega, men kvalitetsmessig nei. Ikke at jeg har noe som helst å utsette på noen av Proson høyttalerne jeg har hørt spille, men det er no eget ved Cerwin Vega, helt eget.. ;)

 

http://www.proson-av.com

 

http://www.harmankardon.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville nok heller åpnet opp øynene for de litt mindre kommersielle hifi butikkene som er her i norge.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville nok heller åpnet opp øynene for de litt mindre kommersielle hifi butikkene som er her i norge.. :)

 

Noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hifihuset i Bærum

Tonart

 

..for et nevne et par..

 

Bruk avforum.no og søk litt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KJENTE ingen merker: klø :?! Hallo! Harman/kardon er ganske kjent, Proson og QLN!! Harman/kardon er omtrent det beste du finner i forsterkere, recivere, effektforsterkere osv! Så det anbefales. Å Proson høytalere er også ganske bra til en fornuftig pris!

 

Det jeg mente var at jeg ikke hadde noe forhold til de merkene.. de jeg kjenner sverger stort sett til dali/nad/b&w.

 

 

er bare at jeg er litt svak for Dali høytalere.. men jeg kan selvfølgelit ta en tur til senteren og be de koble opp noe de og.

 

En ting jeg lurer på.

Jeg mener å lest at hifi klubben tilbyr rente og gebyrfri nedbetaling, stemmer dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har erfaring med både Hifi-Center kjeden og Hifi Klubben i Tromsø, og vil nok anbefale Hifi Klubben sterkest.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har erfaring med alt av hifi butikker i bodø og tr.heim da det var dette jeg brukte penger på fram til jeg handlet bilen :P jeg liker hifi klubben best da de har mye bra til god pris. Dog er det ikke mye å hente ang rabatt, men man kan forhandle litt mer gratis kabler osv. I din prisklasse ville jeg absolutt vurdert noe brukt da man kan få mye mere for pengene. Har et anlegg jeg kan tenke meg å selge, men det er nok godt over prisklassen du sikter til.

 

Se etter brukt NAD SilverLine forsterker og noen brukte BB&W fra DM serien..? Evt brukte CM4. Men ikke minst! Skal dette være et høytspillende partyanlegg eller et go-lyd lytte anlegg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

En ting jeg lurer på.

Jeg mener å lest at hifi klubben tilbyr rente og gebyrfri nedbetaling, stemmer dette?

 

Ta en titt på sidene deres der står det mer detaljer.

Men ja, de tilbyr finansiering via Resursbank, dvs rentefritt i 12mnd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har erfaring med alt av hifi butikker i bodø og tr.heim da det var dette jeg brukte penger på fram til jeg handlet bilen :P jeg liker hifi klubben best da de har mye bra til god pris. Dog er det ikke mye å hente ang rabatt, men man kan forhandle litt mer gratis kabler osv. I din prisklasse ville jeg absolutt vurdert noe brukt da man kan få mye mere for pengene. Har et anlegg jeg kan tenke meg å selge, men det er nok godt over prisklassen du sikter til.

 

Se etter brukt NAD SilverLine forsterker og noen brukte BB&W fra DM serien..? Evt brukte CM4. Men ikke minst! Skal dette være et høytspillende partyanlegg eller et go-lyd lytte anlegg?

 

er ikke noe partyanlegg det er snakk om her.. er liksom forbi den tiden man synes det er kult når man må rope til hverandre.. men jeg vil ha et anlegg som kan spille klart og fint med dugelig volum på.. man må kunne føle musikken på kroppen hvis man føler for det :)

 

var å så på senteren sin hjemmeside og de har et jbl sett som virket ganske bra, kombinert med

H/K avr247 og H/K dvd37 burde det bli ganske bra. basert på det folk her på forumet mener om H/K og JBL.. prisen ble ca samme som det jeg så på av dali/nad setup fra klubben.. hva mener dere er best?

 

PS. er litt svak for Nad/dali kombinasjonen, men økonomien min vil ha mest for pengene. budsjettet er økt til 18-19k

fra klubben vurderer jeg Dali concept 2, 8 og ct med nad t754 og t515

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det ikke er partyanlegg det er snakk om er begge alternativene jeg nevnte meget gode :) Også om du skal kjøpe nytt må du vurdere B&W DM serien, men den største modellen blir vel for dyr til ditt budsjett.

 

Jeg liker ikke lyden i H/K sammenlignet med NAD, som jeg liker veldig godt (spesiellt SilverLine serien). H/K er mye spissere/kvassere i toppen.

 

Du er fast bestemt på å ha komplett surrerundt anlegg og ikke "bare" stereo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal bruke det i filmsammenheng, så jeg vil ha 5 høytalere med mulighet for sub etter behov

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Didrik!

 

Har ikke lest denne tråden før så litt sent svar:)

 

Jeg har inne alt du tenker på slik at vi kan kjøre en demo for deg.

 

Send meg gjerne en PM på når det passer for deg slik at jeg for satt det klart til du kommer.

(Kjører demoen i stereo med Nadt515, Nadt754 og Concept 8)

 

Jørgen H

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NAD med enten B&W eller Klipsch er en herlig kombinasjon. Jeg har Klipsch RF-62, som er langt i fra de dyreste, men perkele så de spiller. Forsterkeren er en ynkelig NAD T743 receiver som er brokoblet til stereo (2x100WRMS). Med optiske innganger og litt fintuning så blir det vakkert. Det trenger ikke være dyrt for å være bra! Men jeg må innrømme at jeg drømmer om NAD M3 + Klipsch RF-83 eller B&W DM683. Jeg var på demo i Oslo i regi av B&W Norge når de presenterte de nye DM684/683 og de er bare helt ufattelig knall i forhold til prisen. 10.000,- for den dyreste.

 

Nå ser jeg ved andre blikkast at det er hjemmekino til Et skikkelig stereoanlegg låter ti ganger bedre enn et middels surround-anlegg. Min teori: skal du ha like god lyd som et stereoanlegg til 15.000,- gir, så må du minst doble prisen for å få tilsvarende i surround. Det er tross alt flere høyttalere og mer avanserte forsterkere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...hjemmekino til Et skikkelig stereoanlegg låter ti ganger bedre enn et middels surround-anlegg. Min teori: skal du ha like god lyd som et stereoanlegg til 15.000,- gir, så må du minst doble prisen for å få tilsvarende i surround. Det er tross alt flere høyttalere og mer avanserte forsterkere.

 

;) enig med det her

 

får go lyd til film om man har "bare" stereo også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

der hadde jeg redigert budsjettgrensen i topic.

nermere 20 tusen får man et litt bedre hjemmekino system for.

 

ang. prøvesspilling skal jeg se om jeg får tid på fradag/lørdag en gang, er litt gira på det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta å hør på norskproduserte hegel...

på hifhi centeret.

syykt klar lyd, faktisk bruker lamborghini hegel på messer for å demonstrere motorlyden av V12 erne...

med andre ord, meget bra.: rock :

er ikke sikker på prisen da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du nordfra? Jeg kan selge mine strøkne concept 10 for 8k om du er interessert? fortsatt med garanti og forsikring fra hifiklubben

 

Hehe. Ser jo nå at jeg posta i Troms lokallag. Så sende de er vel ikke så veldig aktuelt egentlig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta å hør på norskproduserte hegel...

på hifhi centeret.

syykt klar lyd, faktisk bruker lamborghini hegel på messer for å demonstrere motorlyden av V12 erne...

med andre ord, meget bra.: rock :

er ikke sikker på prisen da :P

Hegel er det bare å glemme i denne prisklassen, da startpris på forsterker er ca 20k

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser at senteret har H/K avr350 og dvd29 til en overkommelig pris..

 

noen som har erfaring med akkurat denne recieveren.. ser at den oppgitte wattstyrken er svakere enn nad 754 sin og de måler den på samme måten..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen kjennskap til akkurat den, men sjøl har eg en HK AVR445, og eg e storfornøyd. Eianste skuffelsen e at den kun har switching av HDMI signal, og må derfor kable ekstra for lyd. Utseende e jo i en klasse for seg sjøl, romkorreksjon funke flott og volumknappen e jo bare GUD!

 

Vurderte dvd fra HK, og kom så langt til å finne ut at de sku være en god match, men fikk så god pris på Pioneer sin Blue-Ray-spiller at eg ikkje kunne la være, og den funke og heilt flott.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.