Kan Zalo brukes som bilvaskemiddel?

Anbefalte innlegg

Har bare et lite spørsmål. En kamerat av meg sverger til bruk av Zalo oppvaskemiddel til rengjøring av bilen sin. Har noen erfaringer/synspunkter på det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig ide. Veldig dårlig ide. Joda, bilen blir nok ren, men siden Zalo (og andre oppvaskmidler) fjerner fett ganske effektivt, så vil de også etterlate en fullstendig ubeskyttet lakk, noe som gjør at den ikke bare blir fortere matt, men også inviterer til rustangrep.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kan jo ta en liten pros and cons:

 

Pluss:

Billig

STEERK

 

Minus:

Legger igjen stiper

Fjerner all form for beskyttelse

Går inn i porene i lakken og drar ut det meste av oljer, og tørker ut lakken

Gjør lakken matt

Gjør plast grå

Gjør lakken ru, slik at den lettere blir skitten.

Ergo, må vaske oftere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig ide. Veldig dårlig ide. Joda, bilen blir nok ren, men siden Zalo (og andre oppvaskmidler) fjerner fett ganske effektivt, så vil de også etterlate en fullstendig ubeskyttet lakk, noe som gjør at den ikke bare blir fortere matt, men også inviterer til rustangrep.

 

Dersom bilen er DiTec behandlet så tar ikke lakken skade ved bruk av en liten "dæsj" zalo!

Har undersøkt endel irundt DiTec behandligen, og folkene der anbefalte bruk av en liten "sprut" med Zalo, når man skal vaske bilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig ide. Veldig dårlig ide. Joda, bilen blir nok ren, men siden Zalo (og andre oppvaskmidler) fjerner fett ganske effektivt, så vil de også etterlate en fullstendig ubeskyttet lakk, noe som gjør at den ikke bare blir fortere matt, men også inviterer til rustangrep.

 

Stemmer. En tidligere nabo av meg syntes salmiakk var fremragende å vaske bilen med: eek :. Men hun hang ofte over hekken og sa hun var misunnelig fordi Golfen min var så blank. Det hører også med til historien at : haha :Fiestaen følgelig gjorde sitt beste for fortest mulig å vende tilbake til naturen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

*Burde ligget under "Bilpleie" men

Til hvert sitt bruk, skal du ha en bil som ser best mulig ut, hold Zalo unna. Skal du bare vaske møkka av den, holde den ren. Zalo ok, men ikkeno mer! For bilpleie, eh.. Zalo er vel ikke akkurat anbefalt noe sted

 

 

*Det blir som å rubbe bilen med BILTEMA rubb... Da er man ikke ute etter det beste resultatet!

 

Min mening, brukte zalo når jeg vasket bilene til foreldrene mine før.. Men nå er det fyfy for dem og meg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annbefalte var vel et feil ord fra meg, men det var nok OK og bruke det.

(NÅR bilen er DiTec behandlet!!) Må legge til at jeg kommer nok ikke til og bruke Zalo...!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er man ikke ute etter det beste resultatet!

 

Helt klart. Man kan ikke akkurat kalle seg for bilentusiast når man henter bilpleien sin på Rema, til venstre for Omo Color...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det kun Chemical guys citrus wash and gloss, gritguard bøtte og skikkelig kost!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Zalo er vel ikke det optimale for bruk utvendig på bil :)

kraftig salmiak og et skvett Zalo er fint til innv vask av ruter ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Zalo er vel ikke det optimale for bruk utvendig på bil :)

kraftig salmiak og et skvett Zalo er fint til innv vask av ruter ;)

 

Skal vel være litt forsiktig med det. Gummilister kan ta skade av akaliske vaskemidler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Zalo er vel ikke det optimale for bruk utvendig på bil :)

kraftig salmiak og et skvett Zalo er fint til innv vask av ruter ;)

 

Bedre med Autoglym Window Clean og evt glassrens, så slipper du å drepe listene. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrekkeksempel til..

Untitled-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenk på en bekjent av meg som kom hjem mens dattra sto å vaska bobla hans med Jif..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenk på en bekjent av meg som kom hjem mens dattra sto å vaska bobla hans med Jif..

 

Jeg tror jeg hadde begynt å grine!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenk på en bekjent av meg som kom hjem mens dattra sto å vaska bobla hans med Jif..

 

Slår ikke ungene til en bekjent av meg.. de vaska bilen med stålull : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt klart at det ikke er bra for lister,men når jeg vasker rutene er det kun med fuktig klut,deretter med tørr klut.

uansett hva jeg skal rengjøre bruker jeg ikke flaske med trigger-hode.liker ikke å "dusje" bilen innvendig med kjemikalier :)

fint å få høre hva dere andre bruker selv om det er O.T i denne tråden :)

 

Skal vel være litt forsiktig med det. Gummilister kan ta skade av akaliske vaskemidler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt klart at det ikke er bra for lister,men når jeg vasker rutene er det kun med fuktig klut,deretter med tørr klut.

uansett hva jeg skal rengjøre bruker jeg ikke flaske med trigger-hode.liker ikke å "dusje" bilen innvendig med kjemikalier :)

fint å få høre hva dere andre bruker selv om det er O.T i denne tråden :)

 

 

 

Selv bruker jeg for tiden Meguiars NXT Generation Glass Cleaner og Duragloss Glass Cleaner.

Meget gode produkter begge to.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

huff pappa har brukt zalo så lenge at det er helt fælt...... har fått han til å slutte etter mange krangler om at det ikke er bra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at minst èn av bilpleie/bilrengjørings firmaene her i byen bruker Zalo når de vasker bilene. De legger jo på ny beskyttelse (Teflon, Ditec) osv. etterpå da.. Jeg personlig har aldri brukt Zalo når jeg har vaska bilen, så dette går på ting jeg har hørt av folk som jobber i bransjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hender jeg bruker Zalo på bilen før jeg skal til med grundig bilpleie. Da er det fint med noe som rensker vekk den gamle driten. Men når jeg kun skal vaske er det shampo fra MG eller AG som gjelder..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hender jeg bruker Zalo på bilen før jeg skal til med grundig bilpleie. Da er det fint med noe som rensker vekk den gamle driten. Men når jeg kun skal vaske er det shampo fra MG eller AG som gjelder..

 

Makan Fredrik.. Du slurver altså : eek :

Grundig vask, bruk like gjerne prikkbort først da :P

Men så skjønner jeg ikke hva du vasker zalo med heller da, bil-løs ;)

Neida, synes faktisk at du mangler i ælva.. føler jeg kjører alene

med shinna bil :P Bortsett fra brodern da, som lærer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor folk skal bruke Zalo??

Er masse produkter tilgjengelig i alle prisklasser som gjør jobben.

 

Bruker heller Zalo i dusjen enn på bilen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.