Fått bilen tilbake fra karosserifirma, delvis fornøyd...

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Var og hentet bilen min hos et karosserifirma i Kristiansand i dag. Nevner ikke navn før inntil videre. Den var inne for lakkering, pluss noe flikklakkering med pensel på noen små rustflekker. Dette fordi jeg ikke har budsjett som student til å lakkere alt.

 

Fikk beskjed da jeg snakket med dem at det ikke kom til å bli helt pent når de brukte pensel, og hadde selvsagt forståelse for det. Men, da jeg hentet bilen i dag fikk jeg et litt annet perspektiv på saken... Lakkeringa de hadde gjort var grei nok den, kanskje brukt i overkant mye lakk på ene kanalen innvendig, men det synes ikke utenfra, så det er greit nok. De fleste av pensellakkeringene så også greie ut, klart, det blir ikke 100%, men sånn er det når man ikke har bedre råd. :P

Men, et av stedene de hadde penslet så det ikke bra ut. Såret var i utg pkt 1 cm i diameter, og nå etterpå er det penslet et område på 5-6 cm i diameter, minst. Det er også brukt for mye lakk og for grov pensel, noe som har ført til renninger både i selve såret, og under såret nedover døra. Dette kan vel ikke være godt nok?? Har selv jobbet som på klargjøringsavdeling, og der fiksa vi mange sår i lakken på bruktbiler. Vi var ufaglærte, men klarte likevel å få det mye penere enn de har gjort på dette karosseriverkstedet. Skal tilbake og prate med dem i morra. Tror dere at jeg har en sak?

 

Mistenker forresten at en lærling eller noe har stått for jobben, med tanke på disse tingene:

1.

Bilen var ferdig fredag 11. april, men jeg fikk ikke tid til å hente den. På veg til verkstedet mandag 14. april fikk jeg telefon om at "de hadde glemt noe" og lurte på om bilen kunne stå til i dag, tirsdag 15 april. Synes det var noe merkelig.

2.

Da jeg hentet bilen var den helt tom for strøm. Det er vel ikke noen grunn til at den skal være det etter jobb på et karosseriverksted?

 

Kommer til å spørre hvem som gjorde jobben, om det er en lærling spørs det om jeg ikke klager. Men som sagt, tror dere jeg har en sak?

 

Har dessverre ikke bilder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Punkt 1 er vel å kontakte verkstedet FØR man legger ut noe her. Er vel bare å reise ned til dem og vise arbeidet dem har gjort å si at du ikke er fornøyd så ordner det seg vel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat, er derfor jeg unnlater å nevne navn her.

Tar turen opp i morra og prater med dem. Dette er bare for å høre om folk mener jeg har en sak å stille med eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. det er vel INGEN bilLAKKERINGSFIRMA som er proffe på å pensle sår ? kan ikke forstå om noen gidder å legge sjela si i å få det fint !

2. om noen dører står åpen så blir jo bilen tom for strøm, ikke noe mer hokkuspokkus. men at dem ikke vedlikeholder/lader batteriet ser jeg på som amatørmessig...

 

så nei, JEG mener du ikke har noen sak her...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. det er vel INGEN bilLAKKERINGSFIRMA som er proffe på å pensle sår ? kan ikke forstå om noen gidder å legge sjela si i å få det fint !

 

Må si meg enig i det, men hadde de villet lagt sjela i det, så kunne de dratt frem airbrush'en og fått det til å se greit ut, fremfor å bruke pensel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men ingen lakkfirma som jeg har vært innom har hatt airbrush, og skal det se greit ut så må dem, som du sier, legge sjel i det og da koster det penger.

 

jeg ser på dette som en gratis tjeneste fra dem for å få det til å se BEDRE ut, ikke BRA...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ser på dette som en gratis tjeneste fra dem for å få det til å se BEDRE ut, ikke BRA...

 

Enig! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er bil lakkerer å jeg må si meg enig tom der ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger.

 

Som jeg sa forventer jeg ikke at pensling blir pent. Synes likevel at de hadde gjort en bra jobb utenom på dette ene stedet, så jeg var godt fornøyd med resten. Klager ikke fordi det ikke ser perfekt ut, det gjør det jo ikke uansett, men fordi det var gjort såpass uprofesjonelt (les: alt for mye lakk brukt, lakk har rent nedover døra) at jeg faktisk kunne gjort det bedre selv som ufaglært.

 

Bestemte meg for å dra opp likevel og høre med dem, men den planen ble fort spolert da batteriet var så tomt at det ikke hjalp med den ekstra runden jeg hadde i går for å forsøke å lade det litt opp. Bilen ville ikke starte, og jeg måtte få en kompis til å hente meg. Verkstedet la seg helt flate da jeg kom opp, tok inn igjen bilen, og gav meg leiebil inntil videre. De skulle også prøve å få gjort noe med stygge flekken på døra.

 

Ser ut som jeg bekymra meg uten grunn i går. Strålende service fra verkstedet så langt, all honnør til dem! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. det er vel INGEN bilLAKKERINGSFIRMA som er proffe på å pensle sår ? kan ikke forstå om noen gidder å legge sjela si i å få det fint !

 

Nå er det som sagt slik at jeg er student, og ikke har allverdens midler tilgjengelig. Jeg bestemte meg for pensling fordi:

1. Jeg har rett og slett ikke råd til hellakkering

2. Mesteparten er gjort på lite synlige steder

3. Det er i min mening bedre å pensle enn å la det stå og ruste

Det ligger til min natur at ting bør gjøres så fint som mulig, selvsagt med de midler som finnes tilgjengelig.

 

Jeg mener at et billakkeringsfirma bør være bedre til å pensle sår enn den vanlige mannen i gata, da de bør ha mer erfaring på dette feltet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verkstedet la seg helt flate da jeg kom opp, tok inn igjen bilen, og gav meg leiebil inntil videre.

 

Sånt er gøy å lese! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener at et billakkeringsfirma bør være bedre til å pensle sår enn den vanlige mannen i gata, da de bør ha mer erfaring på dette feltet.

 

Her er jeg fullstendig enig. Dersom de tilbyr en slik tjeneste burde de kunne utføre det så bra det lar seg gjøre.

 

Godt å høre at det ordnet seg til slutt :) Finnes desverre nok av useriøse aktører som ikke ordner opp etter seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.