Hvordan skifte girolje på s4

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt og skifte girolje på girkassa mi.

 

Noen som kan hjelpe meg litt med dette.

Tenker på oljemengde, type olje, plassering av tappeplugg,

påfylling og nivåskrue.

 

Dette er ei 5 tr. kasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

 

Det sitter vel sansyneligvis en stor unbraco skrue på kassen din (du får ta deg en titt under og se) !

 

Angående oljetype/hvor mye som skal ville jeg tatt en tlf til din lokale VAG forhandler/verksted!

Tør å tippe på at det ligger på ca 2 liter!

 

Har nettopt byttet gear olje på min !

 

Lykke til !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ronny Løland

Hadde tenkt og skifte girolje på girkassa mi.

 

Noen som kan hjelpe meg litt med dette.

Tenker på oljemengde, type olje, plassering av tappeplugg,

påfylling og nivåskrue.

 

Dette er ei 5 tr. kasse.

Du kan fylle API GL4 olje på girkassa di, og skal du bytte på bakdiffen må du ha GL5 olje på den. Hvilket merke osv tror jeg kanskje ikke spiller så stor rolle. Kjøpte enkelt og greit esso olje når jeg skifta på 200'en.

Tappepluggen og fyllepluggen sitter rundt (bakom og nedom) der venstre drivaksel går inn på girkassa og er 17mm unbraco plugger. Av erfaring kan det nevnes at disse pluggene er noe myke i godset, og sitter de godt ender du fort opp med en plugg utvidet til 17,5 mm ;)

Vet ikke fyllmengde på S4'en din, men på 200'en mener jeg det var rundt 2,2 liter eller noe sånt. Har det nedskrevet en plass, men ikke akkurat her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en oversikt jeg fant...

uten navn.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.