Rar oppførsel på 2,5TDI V6 etter LMM bytte(problem funnet)

Anbefalte innlegg

Hei

 

Bil: A6 2,5 TDIQ V6 Tip 00/01 mod

 

Har en annen tråd her angående til tider tregstartet halvvarm 2,5TDI V6. Auto-Sentrum har nå byttet LMM, jeg har ikke merket noe startkluss etter det, men nå er det noe annet som har dukket opp:

 

La oss si jeg akser ut fra et kryss, jeg trykker med pedalen og det er liten respons i pådraget før PLUTSELIG!!! ved 2100 RPM, da skyter den fart: klø : Har ikke vært sånn før LMM bytte.

 

Noen tips? Det er vel ikke noe gasspjeld på en TDI V6? Men noe annet som må grunnstilles? Kan også nevne at bilen sto uten batteri i noen timer i forrige uke, men merket ikke noe etter det.

 

Er heller ingen feilkoder på motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høre sut som et gasspjeld problem ja.. er du sikker på at det ikke er elektrisk gasspjeld? såffal, i vag-com kan du prøve blokk 60 å se om du får opp trottleposition, så grunninstille.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er el.gass på den, men er en annen teknologi mener jeg. Prøvde blokk 60 i vag com igår, men der var det ingenting, eller kom opp error eller noe sånt.

 

Men kom akkurat fra Auto-Sentrum nå, det viste seg at en stor slange som går inn på turboen var TOTALT ødelagt, den hadde revnet akkurat hvor den er festet til turboen. Så den har fått masse falsk luft. Jeg syntes også jeg hørte turboen ekstra godt i morges:) Så nå står bilen til delen kommer fra tyskland neste onsdag.

 

Vil også nevne at servicen hos Auto-Sentrum er den beste jeg noen gang opplevd i mitt 21 årige lange liv. Jeg fikk låne bilen av Paul-Håkon(kundemottaker) til å gjøre det ærende jeg holdt på med, han sa han til og med kunne kjøre meg tilbake på jobb:)

Jeg ble mektig imponert!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

altså slangen til wastegaten med andre ord? om den hopper av så får du nok rimeli greit turbosus framme i motoren.. ;)

Ikke verst service må jeg si:D om alle kunne vært slik så skulle man ikke sagt noe...

Kom med en liten update når du får alt på plass igjen da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

altså slangen til wastegaten med andre ord? om den hopper av så får du nok rimeli greit turbosus framme i motoren.. ;)

Ikke verst service må jeg si:D om alle kunne vært slik så skulle man ikke sagt noe...

Kom med en liten update når du får alt på plass igjen da:)

 

Ja, sikkert noe sånt, så også at slangen hadde et uttak til noe, mulig N75 ventilen står der?

Jepp, jeg kommer med update når bilen er på veien igjen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja slangen går fra N75 til wastegate klokka:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken slange var dette? den store som går fra luftmengdemåleren og inn på turboen eller var det en liten slange? har litt av samme problem med min ,når tråkker gassen i bunn må eg vente 3-4sec før det sjer noe. litt kjedeligt ved forbikjøringer : rolleyes

 

Bilen min sperrer og liksom på rundt 3000omdr når eg kjører sjer ingenting over 3000. Før kunne eg fint dra den til 5000.

har litt mistanker om det kan være dieselpumpa eller turboen, men vil sjekke alle andre muligheter før eg begynner å bytte sånne dyre ting: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det var den store som går mellom turbo og LMM. Det problemet du beskriver her har en annen 2.5TDI V6 hatt. Da var det turboen faktisk. Mr.Sjaastad har en brukt rimelig til salgs her et sted på forumet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha takk for svar. vis det viser seg å være turboen eller dieselpumpa så får eg parkere bilen å fikse det når feriepengene kommer. har kjøpt meg en reserve bil (må nesten ha det når du har en 2,5tdi v6 i bilparken hehe):P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha takk for svar. vis det viser seg å være turboen eller dieselpumpa så får eg parkere bilen å fikse det når feriepengene kommer. har kjøpt meg en reserve bil (må nesten ha det når du har en 2,5tdi v6 i bilparken hehe):P

 

Hehe, ja skulle hatt det jeg også: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ja skulle hatt det jeg også: bh :

 

Alternativt så kan man kjøpe seg et par delemotorer og en ekstra tiptronic slik jeg gjorde.....;) Men foreløpig har jeg ikke hatt bruk for noe av det:)

 

Edit: Ser også at enkelte kaller VNT-klokka for wastegate, noe som ikke er riktig. Ved lave turtall kommer vakuum inn på klokka, som dermed trekker i armen som forandrer geometrien inni eksoshuset. Det blir trengere slik at samme mengde eksos gir turboen bedre fart, hensikten er å få tidligere lading.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.