fjerne/koble ut startsperre

Anbefalte innlegg

hey, lurte på hvordan man kan koble ut eller fjerne startsperren på en 2000mod passat... vag-com? fysisk fjerne hele greien?

 

 

Mvh Robin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: IMMO sitter som en del av instrumentpanelet og kan ikke kodes vekk.

 

Det er sikkert mulig og fysisk fjerne denne, men hvorfor?

Du må i tilfelle "lure" motorstyringen til å tro at den er der og at den virker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Immo kan lett kodast vekk men ikkje med vagcom. Å fjerne immo chippen fysisk vil ikkje funke, den må kodast om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Immo kan lett kodast vekk men ikkje med vagcom. Å fjerne immo chippen fysisk vil ikkje funke, den må kodast om.

 

Hvis det er så lett, hvorfor blir det da ikke stjålet flere nyere biler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er så lett, hvorfor blir det da ikke stjålet flere nyere biler?

 

haha bra poeng:) rart ingen har tenkt på dette før som stjeler biler;) haha

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er så lett, hvorfor blir det da ikke stjålet flere nyere biler?

 

Det kan du seie. Er vel en del som blir stjålet og vil eg tru?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan du seie. Er vel en del som blir stjålet og vil eg tru?

 

Og det er nok også grunnen til at slike poster som dette sjelden blir besvart av de som faktisk vet hva som skal til for å gjøre slike inngrep.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det er nok også grunnen til at slike poster som dette sjelden blir besvart av de som faktisk vet hva som skal til for å gjøre slike inngrep.

 

kan jo høre litt med forsikkringselskaper rundt om hvor mange nyere biler med startsperre som blir stjålet uten nøkkel.. veit at bmw norge gikk ut for et par år siden og la frem konkrete beviser i samarbeide med forsikkringsselskaper i norden at det side de innførte startsperre med konstant vekslende kode, ikke har blitt bevist 1 eneste tilfelle hvor en av de bilene siden 1995 har blitt stjålet uten nøkkel. og audi har på nyere modeller uten fastkode ikke no dårligere system så tviler sterkt på at dette er noe som enkelt lar seg gjøre. at det finnes "sorte får" der ute som jobber i systemet og forsyner folk med nøkkler og hjelper med koding av disse er nok ganske sikkert i allefall nedover i europa. men at en totalt utenforstående kan bare koble på et aparat å "kode" bort startsperren betviler jeg sterkt. den kan nød åpnes i et begrenset tidsrom med orginalt diagnose utstyr med online tilkobling opp mot fabrikk og personlig passord. skulle likt å hørt /blitt vis et kokret tillfelle av en stjålet nyere audi/vw med vekselkode startsperre som har blitt stjålet uten nøkkel:) bare å komme med eksempler folkens:) om det går så burde jo eksemplene finnes i massevis!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er så lett, hvorfor blir det da ikke stjålet flere nyere biler?

 

Bare IDIOTER som stjeler biler!!!! Er vel derfor: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første generasjonen med Vag startsperre tar ihvertfall 1 minutt (maks) å koble vekk. Har selv gjort dette i lovlig sammenheng, men kommer ikke til å skriver her hvordan det gjøres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passat 2000mod. har 3 eller 4 generasjons startsperre med vekslende kode. Den kan ikke enkelt kodes bort!

Har selv en 1998 mod. a3 1,8t motor som skal i en Vento(løpsbil), og blir her nødt for å montere startsperredelene for å bruke original motorstyring.

Jeg har snakket med flere på teknisk avdeling hos Møller og ingen der kan koble ut startsperra. Etter sigende er det visst ett firma i Nederland som kan "bygge" om styrenheten ,slik at den kan brukes uten startsperre. Om dette er mulig på alle generasjoner ,er jeg ikke sikker på. Ikke veit jeg navnet på firmaet heller.

Men hvorfor vil du koble den bort ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikkert fordi det er jævlig irriterendes når du har vært på steen å strøm har bagasjerommet fullt av varer, har med kona å en unge på 1 år som sitter baki å skriker, det er 0 grader å regn.. når du da vrir om nøkellen for at bilen går i 2 sek før den stopper. DA SKJØNNER MAN HVORFOR MAN IKKE VIL HA STARTSPERRE!! og i tilleg når vag bruker 1000 vis av kr på feilsøking uten å klare å reparere....

 

den startsperra kommer å går på min A6, må slå den etpar ganger i ratstammen så starter den..

 

A4 til kona har også slått seg vrang etpar ganger, uten at vag har funnet noen egentlig feil. dette er riktig nok 10år gamle biler begge 2 , så man må jo forvente feil..men akkurat den startsperra er noe som irriterer skikkelig!!

 

Så ja!! jeg vil heller ha en 0.01% sjanse for at bilen min blir stjålet, enn at det er en 100% sjanse for at den ikke vil starte en eller gang i fremtiden pga denne sperra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke søke litt her i forumet.?

99% av tilfellene av feil på startsperre på i alle fall A4 er det dårlig kontakt i stikkeren til lesespolen.

Ganske mange som har reparert denne selv, etter rep.løsning som ligger her på forumet !

Søk og jeg er ganske sikker på du vil finne en rep.løsning!

 

Hvis du ikke finner den ,send meg en pm så skal jeg forklare deg hvordan du fikser problemet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg trekker opp en gammel tråd da jeg har probler med at startsperren slår inn på familiens 96 A6 2,5Tdi.

Den tenner men kutter etter ca 1sek. Jeg har gått over det jeg ser av koblinger og div. sprayet på elektro kontakt spray, sjekket lesespolen og byttet den siden den så litt sliten ut, men uten hell.

 

Har sett tråden om startsperre til A4, men ser ingen likher på systemene til disse to bilene, så den guiden utgår desverre...

 

Er mest iverig på å få koblet ut hele greia da jeg ikke kan skjønne at man trenger dette på en 13år gammel bil lenger. Er det mulig?

 

Eller er det mulig at dette kan kodes opp igjen hos Møller for så å virke igjen?

 

Takker for svar og innspill!

 

Henrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter også med startsperre... Hvordan kan jeg bli kvitt den? Har byttet styreenhet på min VR6 og den går i 1 sekund og stopper. Vag-com sier startsperre, jævlig irriterende...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være sluttstykke på tenningslås. Har hatt samme problem på gti'n min. Var et helvette til tider (startsperra). Byttet sluttstykke og problemene er nærmest fraværende nå. Er skjelden det kødder, og OM det kødder så fyrer maskineriet opp på 2 eller 3 forsøk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være sluttstykke på tenningslås. Har hatt samme problem på gti'n min. Var et helvette til tider (startsperra). Byttet sluttstykke og problemene er nærmest fraværende nå. Er skjelden det kødder, og OM det kødder så fyrer maskineriet opp på 2 eller 3 forsøk.

 

"Ut og brenne løs med plastikkhammer" :)

 

Takker for tipset! Skal prøve å dunke litt på området der nøkkelen er :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Ut og brenne løs med plastikkhammer" :)

 

Takker for tipset! Skal prøve å dunke litt på området der nøkkelen er :)

 

Tips; Hvis du har tilt-ratt så løsner du rattet og "jukker" det litt opp/ned. Gjorde det i gti'n min, og dette virket de aller fleste gangene. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg trekker opp en gammel tråd da jeg har probler med at startsperren slår inn på familiens 96 A6 2,5Tdi.

Den tenner men kutter etter ca 1sek. Jeg har gått over det jeg ser av koblinger og div. sprayet på elektro kontakt spray, sjekket lesespolen og byttet den siden den så litt sliten ut, men uten hell.

 

Har sett tråden om startsperre til A4, men ser ingen likher på systemene til disse to bilene, så den guiden utgår desverre...

 

Er mest iverig på å få koblet ut hele greia da jeg ikke kan skjønne at man trenger dette på en 13år gammel bil lenger. Er det mulig?

 

Eller er det mulig at dette kan kodes opp igjen hos Møller for så å virke igjen?

 

Takker for svar og innspill!

 

Henrik

 

 

 

Da er problemet løst på denne. Tok en time hos Møller til slutt og der fant dem ut at det var styreenheten for startsperren som var gåen... Nå virker alt helt smertefritt.

Reprasjonen kom på 3400,- med rabatt. Da inkluderte det feilsøking, del og arbeid...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg leste på Ross-Tech om mitt problem, jeg må ha koden til bilen min og legge inn den ECU jeg har byttet til for at startsperren skal godta den. Får vel ikke tak i den koden lenger, de sluttet å gi den ut i 2005 sier de på Ross-Tech..

Link til siden, står litt forskjellig der.

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/immobilizer.html

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk snakket med en verksmester til slutt, måtte mase meg gjennom to lokale VW-sjapper før jeg traff en. Befriende å treffe en som har peiling selv om han ikke hadde gode nyheter, ett år siden de kunne få koden oppgitt til min bil sa han. Han visste hvor mange siffer det var på min bil og hvordan dette kunne gjøres, kunne ikke med vag-com men han hadde hørt om det og skjønte hva det var. Første gang jeg har snakket med noen som har sagt det på VW...

Fant en side der det står at koden kan leses: http://www.mamut.net/bildiagnose/subdet31.htm

Noen som vet hvordan dette gjøres? Har sett på ross-tech men jeg finner ikke noe lettforståelig info som får lyset til å slå seg på..

Kom på en annen mulighet også, jeg har to styreenheter. Hvis jeg vil bruke de begge to med forskjellig oppsett, en for moro og en for godkjenning. Så kan jeg kanskje bare kjøpe meg en nøkkel til og kode en til hver nøkkel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med din generasjon startsperre (antar at det er bilen i din signatur) så trenger du ikke noen pinkode for å bytte styreenheter. Fremgangsmåten står flott beskrevet på ross-tech sin hjemmeside eller på ross-tech wiki'en.

 

Skal du imidlertid ha pinkoden til din startsperre så funker ikke den du linket til, men du må ut med startsperremodulen åpne den og lese av eeprom direkte med en egnet programmerer, for så å dekode informasjonen der til å finne din pinkode.

 

Du har firesifret pinkode som skrives inn med en ledende null dersom man bruker Vag-Com / VCDS; 0xxxx.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med din generasjon startsperre (antar at det er bilen i din signatur) så trenger du ikke noen pinkode for å bytte styreenheter. Fremgangsmåten står flott beskrevet på ross-tech sin hjemmeside eller på ross-tech wiki'en.

 

Skal du imidlertid ha pinkoden til din startsperre så funker ikke den du linket til, men du må ut med startsperremodulen åpne den og lese av eeprom direkte med en egnet programmerer, for så å dekode informasjonen der til å finne din pinkode.

 

Du har firesifret pinkode som skrives inn med en ledende null dersom man bruker Vag-Com / VCDS; 0xxxx.

Det er startsperren som er problemet når jeg bytter styreenhet ja. Byttet styreenhet og bilen starter og går i to sekunder før den stopper. i VCDS står det at startsperre hindrer bilen i å starte, sletter feilkoden og prøver igjen uten nytte.

Kan jeg få fikset dette uten min 4-sidrede pin?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.