H#¤%&*#¤% startsperre ! (problem)

Anbefalte innlegg

Har et VELDIG irriterende problem her.. Bilen det er snakk om er en 96 mod A4.. Noen ganger (og selfølgelig da jeg har dårligst med tid) starter bilen helt normalt men så kutter den helt ut etter et sekund eller 2.. Starter, og stopper, starter, og stopper.. Dreiv sikkert på 15 ganger i stad.. Har nå hatt ut instrumentet og sjekka alle pluggene bak der.. Lirka på dem mens jeg prøver å starte, men ingenting hjelper... Det er 2 svarte plugger med tynne ledninger (svart og hvit) som går inn på alarmen og ut igjen.. (defa) Hatt ut de, sprayet med el.rens og satt inn igjen.. Har prøvd med alle 3 nøklene til bilen men det er like ille... Bilen starter og går etterhvert men er bare snakk om hvor mange ganger man må kødde... Er veldig takknemlig for hjelp akkurat nå.. : hjelp :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyser starsperre (nøkkel) symbolet når du har problemer?

Har du prøvd med flere nøkler?

Startsperren i Defaen oppfører seg vel litt annerledes tror jeg og vil hindre at du får start på den i det hele tatt hvis det er den som slår inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder dette når bilen er kald? Eller forekommer det uavhengig av motortemp og utetemp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den lampa lyste i går.. Men har ikke lyst før.. Men den har ikke vært så vrang som den var i går før da.. Så kan ha noe med det... Har prøvd alle nøklene til bilen...

 

Dette kan skje når som helst... Om bilen er kald eller varm har ingenting å si.... Hmmmm... Hater elektriske feil... :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom til å tenke på, når vi leste ut feil her i byen Bjørn, så kom jo denne opp:

 

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

 

 

Hva betyr det? Immobilizer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom til å tenke på, når vi leste ut feil her i byen Bjørn, så kom jo denne opp:

 

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

 

 

Hva betyr det? Immobilizer?

 

Immobilizer er startsperra ja.

02092408.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd det vi fant ut i går da!????

 

Edit: Lesa hele posten er oppskrytt ;) hehe :D

 

Men gjorde du som han sa da? Å LODDA ledningene, ikke bare lirka på de å greier... Siden de er så tynne, kan det jo ha blitt brudd i de også, så kanskje det kan hjelpe å prøve med noen nye?? F.eks...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd det vi fant ut i går da!????

 

Edit: Lesa hele posten er oppskrytt ;) hehe :D

 

Men gjorde du som han sa da? Å LODDA ledningene, ikke bare lirka på de å greier... Siden de er så tynne, kan det jo ha blitt brudd i de også, så kanskje det kan hjelpe å prøve med noen nye?? F.eks...

 

 

Hadde ut instrumentet i går kveld.. Men fant bare en tynn kabel inn... Men den er vanskelig å lodde... Men lirka på den mens jeg prøvde å starte å sånn men hjalp ikke.. Så det er ikke problemet iallefall... Men fant ikke den andre enden da... Hvor satt den sa'n? Under rattstammen eller i den boksen i motorrommet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er da et helt vanlig problem ref kommentar fra Møller og skyldes sender (nøkkel) og mottaker (ring rundt nøkkelhull) som ikke "kommuniserer" Iflg dem kan dette skyldes at f.eks senderen svekkes pga stråling fra mobiltelefoner, magneter og at mottakeren iflg dem er en slitedel.

Jeg fikk reprogrammert nøklene og da startet bilen som den skulle i et halvt år før den begynte pån igjen. Da var det ingen vei utenom bortsett fra å bytte mottaker : nei :

 

Mvh

KMR

Oslo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er da et helt vanlig problem ref kommentar fra Møller og skyldes sender (nøkkel) og mottaker (ring rundt nøkkelhull) som ikke "kommuniserer" Iflg dem kan dette skyldes at f.eks senderen svekkes pga stråling fra mobiltelefoner, magneter og at mottakeren iflg dem er en slitedel.

Jeg fikk reprogrammert nøklene og da startet bilen som den skulle i et halvt år før den begynte pån igjen. Da var det ingen vei utenom bortsett fra å bytte mottaker : nei :

 

Mvh

KMR

Oslo

 

 

Der ble jeg litt klokere... :) Men Ørjan her var i kontakt med en som jobbet på gran auto og han har peiling på sånt i går.. Han sa jeg måtte lodde de to tynne kablene som kom inn bak på instrumentet og evt i andre enden oxo.. Har sjekket de tynne kablene jeg finner og ikke noe som hjelper... Så begynner å lure litt på det du sier her.. Hvor mye koster det og skifte ut den ringen (mottaker) ? er dette noe man fikser selv eller må det programmeres å alt det der? Har som sagt prøvd alle nøklene jeg har til bilen så er vel mest sansynlig mottaker som snart legger på røret da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der ble jeg litt klokere... :) Men Ørjan her var i kontakt med en som jobbet på gran auto og han har peiling på sånt i går.. Han sa jeg måtte lodde de to tynne kablene som kom inn bak på instrumentet og evt i andre enden oxo.. Har sjekket de tynne kablene jeg finner og ikke noe som hjelper... Så begynner å lure litt på det du sier her.. Hvor mye koster det og skifte ut den ringen (mottaker) ? er dette noe man fikser selv eller må det programmeres å alt det der? Har som sagt prøvd alle nøklene jeg har til bilen så er vel mest sansynlig mottaker som snart legger på røret da?

 

Mitt tips er å bytte mottaker ringen ja!

Mener å huske at Møller skulle ha 2200,- for å bytte ring/reprog av nøkler og jeg vet ikke om dette er noe du fikser sjæl. Bytte av ring er sikkert mulig å mekke, men reprog av nøkkel er vel forhandlermat? Audisentrum har vært behjelpelig med å hjelpe meg med slike irriterende småting : ja : og noen av gutta er jo aktiv her på forumet. Du kan kanskje spørre dem via en pm eller noe om dette? (don`t shoot the messenger)

 

Mvh

KMR

Oslo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der ble jeg litt klokere... :) Men Ørjan her var i kontakt med en som jobbet på gran auto og han har peiling på sånt i går.. Han sa jeg måtte lodde de to tynne kablene som kom inn bak på instrumentet og evt i andre enden oxo.. Har sjekket de tynne kablene jeg finner og ikke noe som hjelper... Så begynner å lure litt på det du sier her.. Hvor mye koster det og skifte ut den ringen (mottaker) ? er dette noe man fikser selv eller må det programmeres å alt det der? Har som sagt prøvd alle nøklene jeg har til bilen så er vel mest sansynlig mottaker som snart legger på røret da?

 

Husker ikke helt hvor den satt i andre enden, men meiner, og trur han sa bak i rattstammen.. Men dette finner vi jo ut om vi ringer igjen ;)

 

Søkeord: Startsperrespole den store startsperretråden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel nesten ennå mer interessant hva P1570 - 35-10 - - - Intermittent

er for no. Intermittent er jo feil som kommer og går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel nesten ennå mer interessant hva P1570 - 35-10 - - - Intermittent

er for no. Intermittent er jo feil som kommer og går.

 

 

Er akkurat det som er... Det KAN jo være dårlig kontakt et sted, og det KAN jo være det med kommunikasjon mellom sender og mottaker..

 

Vi får ta en telefon til han Odd igjen trur jeg ørjan... : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke no problem vettu.. Får slå på trån på dagtid til meg, så ska du få nr..

 

Formen på kveldene i dag, morra og lørdag blir nok ikke fullt så bra ;)

To timer igjen på jobb, rett på polet, hemmat og pakke og en liten kjøretur opp til Beitostølen. ;) ;) Wooohhhoooo :D

 

:venner:+:venner:=:full:

 

Mye spreke eldre damer oppå der i helga å vettu ;): doggy :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette problemet har jeg vært borti flere ganger!

 

Det skyldes 99% sikker dårlig kontakt ute ved lesespolen rundt tenningslåsen.

Det du må gjøre er å ta av rattet og dekselene rundt rattakselen.

Da vil du se et lite stikk som går inn på lesespolen.

Skill dette stikket og ta ut selve stikkerne(finmekanikk!!!).

Da vil du se at disse stikkerne er av typen som bare er skjøvet inn på ledningene ala blå 3m

koblinger.

Fisk ut enden på kabelen og ta bort isolasjonen.Lodd deretter ledningen i stikkeren.

Ikke bruk for mye loddetinn da stikkerne skal tilbake i stikkerhuset etterpå.

Garantert at du slipper mere kødd etterpå!

 

Har gjordt dette på en rekke biler på jobben og ingen har hatt problemer etterpå !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette problemet har jeg vært borti flere ganger!

 

Det skyldes 99% sikker dårlig kontakt ute ved lesespolen rundt tenningslåsen.

Det du må gjøre er å ta av rattet og dekselene rundt rattakselen.

Da vil du se et lite stikk som går inn på lesespolen.

Skill dette stikket og ta ut selve stikkerne(finmekanikk!!!).

Da vil du se at disse stikkerne er av typen som bare er skjøvet inn på ledningene ala blå 3m

koblinger.

Fisk ut enden på kabelen og ta bort isolasjonen.Lodd deretter ledningen i stikkeren.

Ikke bruk for mye loddetinn da stikkerne skal tilbake i stikkerhuset etterpå.

Garantert at du slipper mere kødd etterpå!

 

Har gjordt dette på en rekke biler på jobben og ingen har hatt problemer etterpå !

 

 

: ja :: ja :: ja : Hørtes veldig bra ut.. Dette må jeg prøve.. Skal uansett av med rattet siden det står bittelitt skjevt... Mulig jeg får tid til det i dag... Da er det bare å håpe det er det som er! Takk for godt svar! :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nok dette han sku fram til i går Håkon.. ;):D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nok dette han sku fram til i går Håkon.. ;):D

 

Ja det er mulig det... Men han dreiv å snakka om instrumentet å sånn... Men kan ikke skjønne hva man kan lodde baki der.... Det går ikke... Men jeg får se på det i dag.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv loddingen du... Har hørt om flere som har god erfaring med det....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver med loddingen nå... Måtte bare inn å hente kameraet.. :) Fikk skilt den lille stikkeren og når jeg så hvordan kablene var festet kan jeg godt tenke meg at det er her problemet ligger... Bilder kommer snart! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnet meget dårlig kamera ble ikke det her noe suksess, men prøver.. :glad:

DSC01983 small.jpg

DSC01986 small.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke kimse av kameraet. Det virket jo som det hadde rimelig bra fokus.. På hånda di...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det store spørsmålet her er jo om det ble bra etterpå???

 

A4'n min fikk sånne problemer etter at den gikk tom for strøm engang... etter mye om og men fikk vi det fiksa igjen... tok av det nye batteriet og lot bilen stå uten batteri i ett døgn før det ble satt inn igjen, fjernet så alle feilkoder med VAG-Com etterpå og så var alt i orden igjen... Virker som det var noe "bugs" ute å gikk i systemet, men som forsvant når bilen fikk stå uten batteri og all elektronikken fikk lade seg helt ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.