2001 Mod passat stv med vannlekkasje

Anbefalte innlegg

Har en Passat 01 STV.

 

På gulvet bak førersetet,og rundt førersetet flyter det med vann!!

 

Klarer ikke se hvor det kommer fra, derfor lurte jeg på om det er noen av dere andre som har hatt liknende problemer...

 

Bilen bruker ikke kjøleveske,så mistenker en tett drenering,bilen har ikke takluke.

Søkte litt her,og så at noen hadde hatt lignende problem,og de trodde at drenering til klima/varmeannlegget var tett. Men hvor finner jeg denne??

Har også tenkt på dreneringen rundt frontruta...

 

som et følge av dette,lyser airbaglampa,el rutene og sentrallåsen virker heller ikke,eller det går å låse begge framdørene opp og igjen om jeg vrir nøkkelen i det ene nøkkelhullet,dørene bak må jeg låse manuelt, fjernkontrollen virker ikke i det hele tatt...veldig morro : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er nok komfortstyreenheten som ligger under beina dine på førerplassen fått vannskade. Denne styrer vinduer/sentrallås++ Har hatt flere av disse på jobb. Det som er mest vanlig er at dreneringen i vannkassa der batteriet sitter tetter seg og vannet stiger og renner tilslutt inni kupeen. Det er også vanlig at det er noen dårlige sammenføyninger i ledningsnettet rett på insiden av terskellisten på begge sider foran. Lekkasjen kan også være gjennom "dørplatene" og at pakningen på boksen som pollenfilteret ligger i smuldrer opp.. Dette er min erfaring på dette.. Min rekord på vannmengde på førersiden er 12 liter som jeg klarte å suge opp med støvsugeren..:P og da var det jo forstatt vått. det tar tid å tørke disse mattene.: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

under bilen er det gummipropper du kan ta ut for å drenere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde problemer med dette sjøl på min a4, da var det riktig nok på passasjersia men møller reppa det på 2 forsøket (!!!!!) på andre forsøket viste det deg å være en av drenslangene til A/C som lakk inn i bilen, det er en drenslange på hver side av kupeen.(trur jeg) Sjekk om det kommer vann på bakken når du kjører ac på det kaldeste, skal komme en del vann.

Sjekk også batterikassa, der er det noen dreneringer som pleier å tette seg med dritt. Ut med batteriet og rense nedi. om det er tett kan vannet komme inn via pollefilteret og følge luftekanalene til gulvet.

Sjekk dreneringen i dører og evt soltak, kan stakes opp forsiktig med sveisetråd. Sjekk også om det er plast på innsiden av dørtrekkene, om noen har fjerna dem kan det samles kondens som kommer seg inn i bilen. Håper du finner ut av det... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.