Hjulager eller bremseskiver??

Anbefalte innlegg

Bor i Larvik og kjørte en tur til Kongsberg og tilbake, etter ca 40 min kjøring hører jeg en slags uling i høyre side foran. Hjulager tenker jeg da, men det rare er at det kutter ut når jeg svinger begge veier og ved gasspådrag. Ser også en tynn sikk sakk ripe på tvers av bremseskiva som om det er et punkt der den "subber".

Hva kan dette være? Er det hjullager eller kast i bremseskiva? Skivene er slitte men holder ei stønn til.

Ulyden kommer ikke på korte turer og kommer tilbake etter ca 5 min etter oppbremsing. "Au au au au" sier bilen min... Håper på svar fort da jeg har bestillt verkstedtime 2 juli for bytting av tennkrans i rattet og da evt hjulager.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verkstedet finner jo dette ut fort siden du alikavel skal dit? Umulig for oss og si hva som er galt uten og sitte på eller prøve bilen. Eller se for den del..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte bare at hvis det er skivene så kan jeg bytte dem sjøl. Airbag og sånt tør jeg ikke kødde med sjøl.

Har ikke rævva full av penger: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.