trøbbel med vindusvisker audi a4 b5!!

Anbefalte innlegg

jeg har litt problemer med vinduspussern min.. når jeg har hendelen i 0-posisjon går viskeren konstant.. å hver gang den snur klikker det i releet(gjør ikke det når jeg setter hendelen i 2-posisjon).. den stopper også av og til etter en stund. kan stoppe midt på ruta og helt oppe.. egentli helt hvordan det passer den.. mistenker releet men lurte på om noen flere har hatt samme problem så jeg slipper å demontere mer en nødvendig.. må sikkert bestille nytt viskerrelee oxo:(

 

mvh aleksander

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv og bytt releèt, sitter vel under rattet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

japp håper det er noe slikt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og løsningen var? har nesten samme jækla problemet nå!

 

På min så fungerer alle intervallene, men jeg får ikke slått av viskerene.

Og imellom intervallene så går vindusviskerene helt ned, for og så gå et par cm opp før dem stopper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm ojoj.. tror jeg bytta rele og problemet ble borte... lenge siden nå gitt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei :) får teste og bytte relet..

Oppdaget nettopp at når hendelen er i 0-posisjon så stopper viskerene etter ca 10 visk, og det er et rele-klikk imellom hvert visk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet dette forbanna relet, har framdeles samme feil..

Problemet er der kun når det regner..

Så får prøve og bytte vindusviskermotoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet noe "svar" her noen?

Dukka opp samme problem på fruens B5 idag. Sykt irriterende, går hele tida i 0 posisjon til den stopper og ikke virker mer. Da stopper den. Trykker jeg ned virker den ikke. På intervall styrer den akk som den vil, tar ett par drag over ruta før den stopper der den føler for det. Så går det alt mellom 5-15 sek før den begynner igjen. Akk som på trinn 1 eller konstant drift, stopper og starter når den ønsker det, akk samme på det øverste trinnet bare den går raskt.

 

Noen som kan hjelpe meg i disse regn dager???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan problemet ligge i selve hendelen? På min mors Chrysler skjedde det samme og da var viskerhendelen syndern ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde noe slikt på min b5. Feilen lå i den sleperingen som er i motoren. Bare å åpne den plastikken som sitter rundt der og rengjøre. Blir så mye dritt i den vaselingugga som er der at det kortslutter mellom ringene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde noe slikt på min b5. Feilen lå i den sleperingen som er i motoren. Bare å åpne den plastikken som sitter rundt der og rengjøre. Blir så mye dritt i den vaselingugga som er der at det kortslutter mellom ringene.

 

Kan stemme, for etter 14 dager med fint vær så oppfører viskeren seg! men så fort jeg kaster en 10-liters bøtte med vann (like før jeg bytter ut vann med bensin og tenner på dritten) så er viskeren tilbake på barnehagestadiet, helt fette tullat....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan stemme, for etter 14 dager med fint vær så oppfører viskeren seg! men så fort jeg kaster en 10-liters bøtte med vann (like før jeg bytter ut vann med bensin og tenner på dritten) så er viskeren tilbake på barnehagestadiet, helt fette tullat....

 

Høres helt "riktig" ut. Dette fikser du på en liten time.

 

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har åpnet der idag, MEN jeg dreit meg loddrett ut og tenkte jeg skulle kikke på motoren også. Det var IKKE lurt. Spruta fjærer til børstene og ikke lett å få sammen igjen. Så da blir det ny motor. Noen som hvet om mann kan kun bestille motor og sette den over på mekanismen, den var jo like god:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har åpnet der idag, MEN jeg dreit meg loddrett ut og tenkte jeg skulle kikke på motoren også. Det var IKKE lurt. Spruta fjærer til børstene og ikke lett å få sammen igjen. Så da blir det ny motor. Noen som hvet om mann kan kun bestille motor og sette den over på mekanismen, den var jo like god:)

 

Tromsø Bildelesenter selger blandt annet billige vindusviskermotorer, velg og merke brukt..

http://www.finndel.no :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tromsø Bildelesenter selger blandt annet billige vindusviskermotorer, velg og merke brukt..

http://www.finndel.no :)

 

Sitter å kikker faktisk. Skal kikke litt på forumet her også, ser det er noen som har litt deler til disse bilene:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sedan og avant er samme eller?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikset nå med ny motor fra Møller, kostet 2250,- med 15% rabatt.

Får også tak i uoriginal, men den eneste jeg fant var Bosch sin som var 5 pola.

Jeg trengte Valeo sin som er 4 pola.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver og bytter motoren nå, men hvordan i pokker skal den viskermekanismen justeres?

Uansett hvordan jeg justerer den, så går viskeren laangt ned, like før hele viskeren er neddi motorrommet, også går den et stykke opp igjen, også går den ned til der den startet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk den justert omsider etter mye pæs...

Men, vindusviskerne er enda idiot, bare et hakk mindre...

Oppdaget at når tenningen er på så funger de tilsynelatende greit, men når bilen er i gang så er dem tykje..

 

Er noen forbedringer, er mye større sannsynlighet for at viskerne stoppe helt nede...

 

Så er vell en sannsynlighet for at den nye brukte motoren har en defekt også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tulltak i dag og røsket ut motoren igjen, smurte opp sleperingene og alt så fint og flott ut, meen samme forbanna resultatet..

Begynner og lure på om at viskerhendelen er gåen??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Tar opp igjen denne tråden da jeg har samme symptomer på min 03 A6 c5.

Når jeg setter på tenningen starter pusserne og går konstant selv om bryter står i 0-posisjon. Lyktespylerne starter også og spyler med intervaller på ca. 10 sek.

Har byttet både rele og bryter men problemet er der fortsatt... Noen som har peiling på hva som kan være årsaken til dette sykt irriterende problemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.