Anbefalte bilpleiefirma i Oslo + omegn

Anbefalte innlegg

Må begynne å tenke på våren og polering av bil, og vurderer å sette bort arbeidet til et eller annet firma. Jeg har tidligere utført dette selv med maskin med gode resultater. Men har ikke så mye tid fremover.

 

Er det noen firma som varmt kan anbefales i Osloområdet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må begynne å tenke på våren og polering av bil, og vurderer å sette bort arbeidet til et eller annet firma. Jeg har tidligere utført dette selv med maskin med gode resultater. Men har ikke så mye tid fremover.

 

Er det noen firma som varmt kan anbefales i Osloområdet?

 

Vil du har det gjort skikkelig så ville jeg tatt kontakt med Ørjan Andreassen her inne på forumet. Han er en del mere nøyaktig enn de aller fleste firmaer. Og han tar på seg slike jobber.

Mulig han er på ferie i India akkurat nå om dagen, men han svarer deg helt sikkert når han er hjemme igjen.

 

Av firmaer, så er det kun ett firma jeg bruker.

Det er Haugens Bilshine i Aslakveien på Røa. Anders Haugen er meget hyggelig og dyktig, og du kan gjerne hilse han fra meg hvis du ringer dit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp vært i tlf kontakt med Ørjan. Han er ikke i India ennå. Blir nok en tur dit i begynnelsen av Mai ser det ut til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dritt fornøyd med arbeidet til Ørjan og resten av Scandic Shine crewet. Her er tråden Ørjan lagde på bilen min når han tok den:

 

http://www.detailersclub.no/forum/topic/5278-ss-2010-audi-a4-18-tfsi-quattro/

 

Kan jeg spørre hvor mye dette kostet da? Jeg fikk forhandler til å få et bilpleiefirma til å rubbe og polere min før levering + legge på 1 års lakkonservering (en eller annen Nano-greie). Bilen har ikke vært i børstevask, men det var noen riper, spesielt på høyre side. Så ut til at en del gikk bort, men synes fremdeles det er noe igjen som burde kunne gå bort med riktig behandling... Har tidligere blitt overrasket over hvor stygge/dype riper som har gått bort med rubbing. På bildene ser jo bilen bedre enn ny ut :) Har ikke lest hele tråden der, men var det også lakkonservering du fikk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor mye dette kostet da? Jeg fikk forhandler til å få et bilpleiefirma til å rubbe og polere min før levering + legge på 1 års lakkonservering (en eller annen Nano-greie). Bilen har ikke vært i børstevask, men det var noen riper, spesielt på høyre side. Så ut til at en del gikk bort, men synes fremdeles det er noe igjen som burde kunne gå bort med riktig behandling... Har tidligere blitt overrasket over hvor stygge/dype riper som har gått bort med rubbing. På bildene ser jo bilen bedre enn ny ut :) Har ikke lest hele tråden der, men var det også lakkonservering du fikk?

 

Du kan jo høre direkte med Ørjan hvor mye han tar for din. Det kommer nok ann på fra bil til bil.

 

Lakkforsegling er på ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lies Supershine, Oslo. Der får du også klubbrabatt. Har brukt han noen ganger og synes han er flink.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke vurdert noe annet enn Scandic Shine eller Swissvax sine detailere engang..

 

Bernhard Brynildsen, Ørjan Andreassen og Andreas Skotner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lies Supershine, Oslo. Der får du også klubbrabatt. Har brukt han noen ganger og synes han er flink.

 

Lie's Supershine bruker midler med fillers.. eller gjorde det iallfall for 2 år siden når jeg var der med min gamle A3. Den var kjempe fin når jeg hentet den, men var like ille etter å ha vasket den 2-3 ganger :o

 

Hvis ikke det er var for at jeg selv maskinpolerer bilen min, så hadde jeg helt klart sendt den til Ørjan eller Team B&B på detailersclub : ja : Klart det koster mer enn å dra til de som lever av det, og kan levere bilen tilbake etter 8 timer, men resultatet er også et HELT annet ;) Når jeg og Ole Gunnar tok min i høst, var vi 2 mann og brukte 9 timer (og det uten innvendig og uten shine av motorrom). Skal det gjøres ordentlig må man regne med at det tar tid og koster litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke vurdert noe annet enn Scandic Shine eller Swissvax sine detailere engang..

 

Det er jo mange flinke som driver rundtom som IKKE er affiliert med SS eller Swissvax, så det hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter med.

Derimot må man skille mellom bilpleiefirma som stort sett nøyer seg med en AIO/onestep for å få bilene blanke, og de som kaller seg detailere som bruker flere dager pr bil og tar absolutt alt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo mange flinke som driver rundtom som IKKE er affiliert med SS eller Swissvax, så det hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter med.

Derimot må man skille mellom bilpleiefirma som stort sett nøyer seg med en AIO/onestep for å få bilene blanke, og de som kaller seg detailere som bruker flere dager pr bil og tar absolutt alt.

 

veldig bra sagt jobber selv med bilpleie og skulle jeg gjort den jobben som detailer gutta gjør hadde vi vært konkurs: rolleyes kunden begynner jo og prute når polering koster 1000kr alt for dyrt sier de.jeg har stor respekt for detailer gutta og den jobben de gjør og vil veldig gjerne lære mer selv. men vanelige mannen i gata skal ha det billig og har lagde flere riper i bilen etter 3 uker uansett de er ikke så nøye selv om jeg sier ikke kjør i børste vask ta minst mulig på lakken og vær forsiktig med og børste av snøen tror jeg har 10 kunder som virkelig tar var på bilen resten gir egentlig f og tuter og kjører i busker og det som er de er ikke akkurat det vi kaller entusiaster som tar vare på bilen sine slik som veldig mange i denne klubben gjør:)husker en gang jeg hadde brukt 20 timer på lakk på en bil(kan vel si sjefen ikke var fornøyd med det siden jeg da var godt fra pluss til minus fortjeneste på den jobben:o ) kom for en vask utvendig hos og vasket bilen og så alle de nye ripene i bilen og spurte hva han hadde gjort med bilen.han svart nei jeg vasket den på statoil med den vaskekosten på selv-vasken hvordan gjorde du det spurte jeg??nei siden bilen var så full av søle etter en tur på fjelle tok han og slang på litt penger tok kosten uten og ha tatt forvask og begynte og vaske fra bånn og oppover med kossten rett på all møkka: bh :jeg sa du kan ikke vaske slik og du må ikke finne på og vaske med den kosten!!ha på litt av fetting så såpe og spyl av bilen sa jeg.da svarte han hei mister ikke kom og fortell meg hvordan jeg skal vaske bilen min jeg har hatt bil i over 20 år så vaske kan jeg syns den er fin og blank jeg. da gjorde ejg bare: dum :også gikk jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om Ørjan er bortreist? Sendte han en PM før påske, men fortsatt ikke fått no svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har vært i India på ferie, men bør være tilbake rundt nå. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.