Bilder av din GARASJE - inspirasjon!

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er det noen som har en leverandør av stålskap til å lagre ting og tang.

Disse må kunne monteres på vegg da jeg skal ha de over arbeidsbenken.

 

Takker for alle innspill!

 

Mvh Jørn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Da skal eg til å legge epoxy på garasje gulvet og da tenkte eg skulle få laga en dekor enten i tekst eller bra audi logo, noen som har noen bra logobilder eller en artig/bra tekst? dette blir da limt fast og så blir gulvet lakt med clear toppstrøk.

Håper noen kan bidra med noe her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vell flere garasjer i klubben som ikke har blitt vist frem enda? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er i ferd med å oppgradere min gamle garasje, det vil si jeg isolerer vegger og tak med kledning og maling, bytter frontport til isolert og el, monterer enkel port bak med inngangsdør for å utnytte parkeringsplass / vaskeplass på baksiden av garasjen, oppgraderer el og lys, sparkling og maling av gulv. Har planer om å montere varmepumpe fra Jula (4999,-). Kort fortalt så forbereder jeg for kvalitetstid i garasjen :glad:

 

Det jeg ikke har oversikt over og som jeg er på jakt etter er hvordan jeg skal løse innredeningen av garasjen på 42 kvm, tenker lagring av verktøy og utstyr, arbeidsbenk, pc, evt utstyr osv. Legger ved skisse av garasjen og to bilder.

 

Må også ha plass for å kjøre inn to biler men ellers så har vi satt opp et uthus på 30 kvm som skal avlaste garasjen for hage utstyr etc.

garasje.plan34.jpg

garasje.jpg

hormann.port.jpg

garasje.isolasjon.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver også å bygger en liten en, skjer ikke noe mer utvendig denne sesongen men holder på med litt isolering etc. innvendig.

Hadde bare dette ene bilde på mobilen nå dessverre.

 

Garasje høst -12.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oi oi... liten en ja... over 10 meter bredde den der ? 100-200m2 der eller ? invendig bilder takk: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oi oi... liten en ja... over 10 meter bredde den der ? 100-200m2 der eller ? invendig bilder takk: smil :

 

10,5m bred og 12m dyp :)

Og planen er å dra ned taket på høyresida også til neste år, så da blir det en 36kvm til.

 

Skal se om jeg ikke finner noen flere bilder på en annen PC.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er i ferd med å oppgradere min gamle garasje, det vil si jeg isolerer vegger og tak med kledning og maling, bytter frontport til isolert og el, monterer enkel port bak med inngangsdør for å utnytte parkeringsplass / vaskeplass på baksiden av garasjen, oppgraderer el og lys, sparkling og maling av gulv. Har planer om å montere varmepumpe fra Jula (4999,-). Kort fortalt så forbereder jeg for kvalitetstid i garasjen :glad:

 

Det jeg ikke har oversikt over og som jeg er på jakt etter er hvordan jeg skal løse innredeningen av garasjen på 42 kvm, tenker lagring av verktøy og utstyr, arbeidsbenk, pc, evt utstyr osv. Legger ved skisse av garasjen og to bilder.

 

Må også ha plass for å kjøre inn to biler men ellers så har vi satt opp et uthus på 30 kvm som skal avlaste garasjen for hage utstyr etc.

 

Ser bra ut dette, moro med garasjeprosjekt. Styrer på selv også, bit for bit, ting tar tid:)

Har du eller skal du male gulvet? Noen tips her?

 

Ja få inn så masse skapplass du kan, fyller seg fort opp:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10,5m bred og 12m dyp :)

Og planen er å dra ned taket på høyresida også til neste år, så da blir det en 36kvm til.

 

Skal se om jeg ikke finner noen flere bilder på en annen PC.

 

Ja whow denne så stor ut, ta med deg kameraet og knips bilder til oss!

Hva er planene innvendig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hendt litt nytt hos meg også i det siste, har fått på fuktsperre samt lagt opp 2 stk ventilasjonsrør nede på veggen for å få god sirkulasjon i rommet.

 

DCDF9401-DE78-465E-B583-874D05B3F0E7-606

 

Fikk også en del billig isolasjon av en kompis av meg:)

 

Dette:

ACB47590-9560-4D7E-9B70-2569442828B9-606

 

Og dette:

A7C5FE98-7524-42A1-ACC1-AC41765841A5-606

 

Ble til dette:)

808FDF26-E83B-46A5-B5AB-5BE72021A28B-606

 

Har også kjøpt inn kodelås til porten som skal monteres på ytterveggen, samt jeg fant noen greie stoler på miljøstasjonen som gjester kan sitte på:)

 

C6725FAE-E2D7-41C7-8087-FD064F518B96-606

 

4D117A34-0D4D-4E11-BC2B-D1C84ABF449C-606

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter mye om og men med graving og støyping, samt en form som har vært meget laber, så har jeg kommet et stykke på garasjen.

Har vært dårlig på å ta bilder under veis, men har blitt noen.

 

Garasjen er ca 50 kvm i grunnflate med en hems på toppen, som blir ca 175 under taket med ferdig gulv og tak (når det blir).

Porten blir 500 x 225, helisolert. Blir også dør på siden, samt 2 vinduer i muren for å få inn litt lys.

 

Har lagt opp til fullisolert garasje, mye pga. jeg brukte isoporelementer i grunnmuren som å gjøre jobben lettest mulig når man holder på alene, og har også lagt diffusjonsåpent undertak slik at jeg kan isolere helt ut i dette og få max. isolasjonstykkelse.

 

Ser dog underveis at jeg har glemt å ordne med bra nok ventilasjon i murdelen av garasjen, det må fikses etterhvert, selv om det blir noe mer arbeide enn å ha ordnet med det underveis...: flau :

 

Blir også lagt inn egen kurs til garasjen og endel stikk og lysarmaturer, må kle med gips på innsiden pga. isoporelementene og brannsikkerhet (og noe på utsiden der det blir lagt bordkledning.

 

Gode tips og innspill mottas med takk, ellers så blir vel veien til etter som man går :-)

 

IMAG0347.jpg

IMAG0301.jpg

IMAG0320.jpg

IMAG0321.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja whow denne så stor ut, ta med deg kameraet og knips bilder til oss!

Hva er planene innvendig?

 

Skal få over noen flere bilder etterhvert. Planene er fullisolert med et lite furterom i andre etasje i front, er da 3m takhøyde igjen under dette rommet og 5m innenfor/dypere der igjen er det 4m takhøyde og der skal det stå en 2-søyler. Blir delelager over der hvor det er 4m takhøyde.

Den venstre åpningen er 3m bred og 10m dyp som også skal isoleres og kan i grunn brukes til hva som helst, lagring eller arbeidsrom.

De siste 2 meterne er satt av til et lite "kontor" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er begynt med garasje eg og no. venter på snekkere no til å begynne å sette den opp. står slik som dette no. ytre mål er 8x7.2. planen er å lage til bukk på den eine siden. :)

 

IMAG0062.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut dette, moro med garasjeprosjekt. Styrer på selv også, bit for bit, ting tar tid:) Har du eller skal du male gulvet? Noen tips her? Ja få inn så masse skapplass du kan, fyller seg fort opp:)

 

Utvendig blir nå garasjen grå, gul tidligere. Tenker Epoxy på gulvet men da bør jeg vel droppe å sparkle først tror jeg... Ja skap og hyller er viktig, må ha en liten benkeplass også ...

 

IMG_0200.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer noen bilder fra min garasje. Den er isolert 15 cm i vegger og 20 i tak. Oppvarmet og et koselig sted og være, sommer og vinter.

 

 

 

En liten benk må man ha. Type høyglans rød fra Ikea. Sikringsskap synes vel kanskje der også. Viftekonvektoren varmer garasjen fra bergvarmen som varmer opp huset. Slangetrommel til varmtvannsvaskeren som står på bakrommet. 20 meter slange mener jeg det var.

image.jpg

 

Bakrommet med det meste som trengs for å gjøre reint bil 

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Bobla koser seg også her, 57 model.

 

image.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passaten står så klart med vinterhjul på. Nyvokset i dag. Swisswax Insignis V3

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Og slik var da min garasje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Espen G: Pen Garasje! innvendig lengde og bredde er det på den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plata er 8x6,5m. Skulle vel bli ca 7,5x6 innvendig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, relativt samme str som jeg satt opp tidligere i høst(6.5b x 6.9d innvendig) vurdert en slik bod som du har satt opp. Fungerer det greit mtp plassen, eller blir det fort trangt? Str på boden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er litt slik "bob bob" med størrelsen, kan jo alltid vært større Men det funker. Det var det jeg fikk bygge uten å søke og styre med ansvarsrett og slik i min kommune.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok noen bilder innvendig, ikke mye å se på egentlig og mørke bilder men får jo en viss ide.

IMG_1247 (Custom).JPG

IMG_1250 (Custom).JPG

IMG_1252 (Custom).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant no crappy bilder fra når jeg og en kammerat flytta inn i "garasjen" vi leier.

Er 5m til taket på det laveste.. Sikkert 10m til møne.

Mener det er 250-300kvm en plass, husker ikke måla akkurat nå.

Hems med furtebu, sofa/sittefasiliteter, kjøleskap, micro, pc, internett +++

 

Dette bildet er tatt fra ca. midten av langveggen og opp mot hemsen.

http://i5.photobucket.com/albums/y164/chrizz_g/243854_10150630927825442_780715441_18749207_7153828_o.jpg

 

Dette bildet er tatt fra hemsen og ned på gulvet.

http://i5.photobucket.com/albums/y164/chrizz_g/243377_10150630955055442_780715441_18749789_4330907_o.jpg

 

Den røde firesøylern er solgt, og en tosøyler skal opp.

http://i5.photobucket.com/albums/y164/chrizz_g/IMG_0240.jpg

http://i5.photobucket.com/albums/y164/chrizz_g/IMG_0247.jpg

http://i5.photobucket.com/albums/y164/chrizz_g/IMG_0248.jpg

 

Kan legge til litt her. Har utvida hemsen slik at den nå strekker seg hele veien bort til andre langsida. Blitt en messanin egentlig.

Har også fått opp to-søyler. Bildene er dårlige, men viser ihvertfall hvordan jeg har det når jeg skrur. :)

 

DSCN1608.jpg

 

DSCN1607.jpg

 

DSCN1609.jpg

 

DSCN2741.jpg

 

DSCN2740.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk lyst til å slenge ut et bilde av min garasje også, artig å se så mye bra garasjer... Det er vel denne jeg har drevet med de siste 2 åra istede for å skru bil, så godt å få det i orden så bilen får fortsatt oppgraderinger snart..

 

Her er et bilde av garasjen når den er så si ferdig utvendig.. garasjen er vel 10x11m med 2 små garasjer på siden og verksted med full takhøyde i midten+ hems... Gulvet er epoxy behandla og unødvendig glatt :P

26072011203.jpg

 

et bilde her under bygging for snart 2 år sida så ser man omrisse av hvordan den har blitt...

21082011225.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den garasjen der likte jeg løsningen på:) Så bra ut. 110kvm ca?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.