Side 22 av 32 FørsteFørste ... 122021222324 ... SisteSiste
Viser resultater 316 til 330 av 470

Tråd: Bilder av din GARASJE - inspirasjon!

Vis innlegg
    det med rister i garasjen kan bli problemer. har hørt at viss man skal ha sluk i garasje eller grav så må man ha egen tank med oljeutskiller og da blir dette dyrt. men om det gjelder alle kommuner veit eg ikkje. veit vertfall det gjelder verksteder.
    ristane som blir brukt er slike som du kjøper på byggvare forretninger som er beregnet for utebruk og blir koblet på drensrør viss det er mulighet.
    Er forsåvidt klar over dette med olje-/ sandutskiller, men har ikke tenkt å drive med store utslipp der, bare få unna vann som renner av..
    Og som Rune sier, er vel ikke alt kommunen trenger å vite , men ikke å oppfordre til utslipp av dritt og lort, men vann må vel gå greit....

kommunen treg ikkje å vite alt men dei liker å snike.
    onkelen til fattern hadde ein liten grav som var 30cm dyp i sin garasje. ein dag så hadde han brann kontroll i huset og dei var innom garasjen. da fekk han pålegg til å fjerna grava eller få opp tank. vart til at han fyllte den igjen. men dette er nokre år sidan.
    men som sagt, viss man lager garasje med rist i for å dumpe utslipp, så må man være rimlig idiot i hode...
    men tilbake til temaet, så ville eg heller hatt rist ved porten og laget fall mot porten. viss du har den i midten så må du lage fall fleire plasser.

Vis innlegg
    Stillig !!! slik fikk jeg også lyst på gitt ....spørsmålet er om jeg får plass til bil nr 2 når jeg monterer opp denne saken her ....

Robert
    Eg har ei garasje på 8x8m og har plass til 2 biler når denne løfte bukken er montert opp og eg kunna montert den enda nermere vegg men tenkte at eg hadde plass til å plasere litt fra, denne bukken passet perfekt til mi garasje ivertfall både med tanke på høgde etc fortsatt kjempe fornøyed, mangen biler har vert der allerede, det kan fort bli litt mas også hehe

Vis innlegg
    Eg har ei garasje på 8x8m og har plass til 2 biler når denne løfte bukken er montert opp og eg kunna montert den enda nermere vegg men tenkte at eg hadde plass til å plasere litt fra, denne bukken passet perfekt til mi garasje ivertfall både med tanke på høgde etc fortsatt kjempe fornøyed, mangen biler har vert der allerede, det kan fort bli litt mas også hehe
    Kom med ett par bilder her,litt nyskjerrig.

Vis innlegg
    Min garasje er 5.9m brei og jeg skal nå måle opp om jeg får plass til 2 biler selv om jeg denne er montert sålangt som mulig mot den ene siden. Jeg har grov målt og ser ut som jeg kommer inn med bil nr 2. om ikke med fronten, men kanskje jeg må rygge inn. Jeg har en stor port og ikke 2 single porter.

I høyden er det 2.40 opp til taket, så jeg får vel bilen ca 95 cm opp fra bakken. Dette frister veldig da !!

Robert

Vis innlegg
    Min garasje er 5.9m brei og jeg skal nå måle opp om jeg får plass til 2 biler selv om jeg denne er montert sålangt som mulig mot den ene siden. Jeg har grov målt og ser ut som jeg kommer inn med bil nr 2. om ikke med fronten, men kanskje jeg må rygge inn. Jeg har en stor port og ikke 2 single porter.

I høyden er det 2.40 opp til taket, så jeg får vel bilen ca 95 cm opp fra bakken. Dette frister veldig da !!

Robert
    Bukken krever ca 290- bredde fra yttersidene av bukkene, så hvis du monterer helt inntil veggen på ene siden burde det bli plass. Men ville nok ha så mye som mulig avstand fra vegg slik at du kan jobbe litt på innsiden også. Forøvrig så er det veldig enkelt å flytte på en eller begge søylene hvis du ønsker. Er bare 5 bolter, og hjul på bukkene gjør det enkelt.
    Jeg har også 240 høyde, og det hadde såklart vært best med full høyde under bukken. Men iforhold til å ligge under en bil som står på små støttebukker så blir 1m fantastisk mye bedre.

Vis innlegg
    Bukken krever ca 290- bredde fra yttersidene av bukkene, så hvis du monterer helt inntil veggen på ene siden burde det bli plass. Men ville nok ha så mye som mulig avstand fra vegg slik at du kan jobbe litt på innsiden også. Forøvrig så er det veldig enkelt å flytte på en eller begge søylene hvis du ønsker. Er bare 5 bolter, og hjul på bukkene gjør det enkelt.
    Jeg har også 240 høyde, og det hadde såklart vært best med full høyde under bukken. Men iforhold til å ligge under en bil som står på små støttebukker så blir 1m fantastisk mye bedre.
    Ja, klart full høyde er jo best fordi da får man ordentlig "fraspark" når man skal ta i her og der Men 1 m er jo mye bedre enn å stå på huk under skjermbuen i flere timer, pluss at man lett kan sjekke ut ting og tang. Man får heller ta litt pauser om man blir litt sliten i ryggen.

Jeg sendte dem i Bergen en mail og han mente jeg kunne ha 2.60 som avstand på søylene. Bilen er vel ikke 2 m brei engang. Spørsmålet er om du kan ha den enda tettere kanskje ???

Har du bilder av din garasje med bukken ?

Jeg får tegne opp i garasjen og se om det går

Robert

Vis innlegg
    Ja, klart full høyde er jo best fordi da får man ordentlig "fraspark" når man skal ta i her og der Men 1 m er jo mye bedre enn å stå på huk under skjermbuen i flere timer, pluss at man lett kan sjekke ut ting og tang. Man får heller ta litt pauser om man blir litt sliten i ryggen.

Jeg sendte dem i Bergen en mail og han mente jeg kunne ha 2.60 som avstand på søylene. Bilen er vel ikke 2 m brei engang. Spørsmålet er om du kan ha den enda tettere kanskje ???

Har du bilder av din garasje med bukken ?

Jeg får tegne opp i garasjen og se om det går

Robert
    Anbefalt er 105-125" (267-317cm) UTVENDIG mål. Jeg har lagt meg på 115", men kunne sikkert hatt litt det smalere. Har foreløpig hatt en audi a6 og en gammel mini på den, og begge passer fint. Hadde jeg hatt den på 260 utvendig mål så tror jeg det hadde blitt litt vanskelig på minien siden akselavstanden er så kort at jeg ikke hadde fått labbene innunder bilen pga konflikt med hjula. Jeg har vel ca 35cm fra ytterkant bukk til veggen, og da går det greit å jobbe der.
    Det er helt klare fordeler med 2 søyler mtp skruing men hadde jeg hatt bukken i den garasjen jeg til vanlig parkerer i, så hadde jeg kanskje vurdert en nedfelt sakseløfter. Event ta de få minuttene det tar å trille vekk den ene søylen når den ikke er i bruk.

Vis innlegg

Robert
    Her er noen bilder på denne siden her, av garasjen med løftebukken http://www.tech-trading.com/public.aspx?pageid=85599 på bilde nr 2 kan du også se oppe med port opneren så monterte eg opp en bryter slik at om du tar opp en bil som kommer i konflikt med porten så bruker eg bryteren til å bryte strømmen, slik at ingen tilfeldigvis opner porten og du får porten rett i bilen. Men plaserte bukkene slik at eg kan rygge inn bilen min og opne porten uten problemer.

Jeg løste problemet med at porten kan gå i en bil på bukken med en rulle port 4,5 m bredde. Den bygger bare ca 20 cm inn i garasjen.
    Så porten kan ikke fysisk komme borti biler som står på bukken.

Hei,

Er det noen som har en leverandør av stålskap til å lagre ting og tang.
    Disse må kunne monteres på vegg da jeg skal ha de over arbeidsbenken.

Takker for alle innspill!

Mvh Jørn

Hei,
    Da skal eg til å legge epoxy på garasje gulvet og da tenkte eg skulle få laga en dekor enten i tekst eller bra audi logo, noen som har noen bra logobilder eller en artig/bra tekst? dette blir da limt fast og så blir gulvet lakt med clear toppstrøk.
    Håper noen kan bidra med noe her

Er vell flere garasjer i klubben som ikke har blitt vist frem enda?

Jeg er i ferd med å oppgradere min gamle garasje, det vil si jeg isolerer vegger og tak med kledning og maling, bytter frontport til isolert og el, monterer enkel port bak med inngangsdør for å utnytte parkeringsplass / vaskeplass på baksiden av garasjen, oppgraderer el og lys, sparkling og maling av gulv. Har planer om å montere varmepumpe fra Jula (4999,-). Kort fortalt så forbereder jeg for kvalitetstid i garasjen

Det jeg ikke har oversikt over og som jeg er på jakt etter er hvordan jeg skal løse innredeningen av garasjen på 42 kvm, tenker lagring av verktøy og utstyr, arbeidsbenk, pc, evt utstyr osv. Legger ved skisse av garasjen og to bilder.

Må også ha plass for å kjøre inn to biler men ellers så har vi satt opp et uthus på 30 kvm som skal avlaste garasjen for hage utstyr etc.
    Klikk bildet for større versjon

Navn:  garasje.jpg
Visninger: 54
Størrelse:  30,3 KB Klikk bildet for større versjon

Navn:  hormann.port.jpg
Visninger: 58
Størrelse:  114,1 KB Klikk bildet for større versjon

Navn:  garasje.isolasjon.jpg
Visninger: 55
Størrelse:  135,1 KBKlikk bildet for større versjon

Navn:  garasje.plan34.jpg
Visninger: 61
Størrelse:  33,8 KB

Driver også å bygger en liten en, skjer ikke noe mer utvendig denne sesongen men holder på med litt isolering etc. innvendig.
    Hadde bare dette ene bilde på mobilen nå dessverre.

Klikk bildet for større versjon

Navn:  Garasje høst -12.jpg
Visninger: 58
Størrelse:  217,1 KB

Stikkord for denne tråden