Bytte gløde plugger på 2.0tdi

Anbefalte innlegg

Noen som har bilder ev jobb beskrivelse av bytte av glødeplugger på 2.0 tdi på 07mod passat.

Må eg ha noe spesieal verktøy eller passe på noe ekstra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er to forskjellige steder de sitter på de bilene der. Noen har de skrudd inn i siden av toppen mens andre så sitter de under toppdekslet. Tror det er 8v som har de i siden av toppen og 16v som har de under toppdekslet. Tar deg 5min å skifte hvis de sitter inn i toppen, da er det bare å nappe av gummihettene og skru dem ut. Sitter de under toppdekslet så er det mere jobb da det tar tid å skru ut toppdekslet og det er litt mere knot å få ut pluggene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

koss finner eg ut ka motor eg har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

motor koden som eg fant på mekonomen er BKP/BMP

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har garantert 8v, om du ikke har 170hk utgave.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har garantert 8v, om du ikke har 170hk utgave.

 

Stemmer ikke. 140hk får en med 8v og 16V

De som har partikkelfilter har som regel 8V

 

BKP er 16V

BMP er 8V

 

Så du må nesten se hva du har.

Står en lapp nede på b-stolpen på førersiden;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

140 hk 16v uten DPF utgikk vel i 2005 etter hva jeg har skjønt. Siden han har en 2007, er det lite sannsynlig han har 16V og 140HK.

 

Og har aldri sett 140 hk 16V med DPF. Kun 170HK.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

140 hk 16v uten DPF utgikk vel i 2005 etter hva jeg har skjønt. Siden han har en 2007, er det lite sannsynlig han har 16V og 140HK.

 

Og har aldri sett 140 hk 16V med DPF. Kun 170HK.

 

Feil igjen...: rolleyes

 

Han har BKP motor og den er en 140hk 16V PD-motor.

Case closed:)

 

Svar til topic:

Du må av med toppdeksel for å skifte glødeplugger.

Ingen svær jobb, men litt knot å få det av

 

Tok meg den frihet å finne et bilde av bilen hans for å se skiltnr:

14650_343027305392_764485392_9695469_795

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hah. Forbanna vag. Trodde jeg hadde funnet utav dette rotet deres med disse 2 liter pd motorene. Fatter ikke hvorfor de ikke har et system på motorene sine.

 

Har denne da ikke DPF?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hah. Forbanna vag. Trodde jeg hadde funnet utav dette rotet deres med disse 2 liter pd motorene. Fatter ikke hvorfor de ikke har et system på motorene sine.

 

Har denne da ikke DPF?

 

Utifra det jeg ser så har den ikke DPF, men en får DPF på denne motoren også;)

Skal være enig i at det kan være litt rot med de forskjellige variantene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan man altså få samme motorkoden med DPF, og uten? Som det ser ut så går det an. Dette må jo skape forvirring og rot i eget system og. Ikke rart man får mye feil deler på møller:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan man altså få samme motorkoden med DPF, og uten? Som det ser ut så går det an. Dette må jo skape forvirring og rot i eget system og. Ikke rart man får mye feil deler på møller:(

 

Derfor man har PR-nummer. Desverre ikke alle som er like flinke å bruke de før delebesilling

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bkp er det den svake eller gode motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hovedforskjell fra BKD og BKP 140hk 16v motorene er at BKD har magnetventil styrte DP elementer. BKP har piezo element styrte PD.. (mere nøyaktig og kontrolert innsprøyting og mere stillegående dyser) + man får DPF på BKP ugaven.

Turboen er like rævva på begge:) Mere støy komfort og gunstigere på forbruk er nok hoved grunnen til at BKP er i passat og ikke i feks golf.

+ det er plass til partikkelfilteret sammen med 16v i passat og ikke golf ( iallefall i 140hk utgave.. 170hk utgaven har snudd turbo for å få plass til DPF i golfen ) Ellers var det på BKD mye topp problemer som feks; sprekker forskjellige steder.Så overgang til 140hk BMM i golf med DPF var en mere utprøvd problemfri topplokks konstruksjon (godt kjent fra 1,9tdi PD), så det er flere grunner til overgangen. Men om jeg skulle sagt hvilken som var best av BKD og BKP så ville jeg sagt BKP, da den har bedre dyser, og bedre EGR styring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vs det ikkje noen av dei som hadde dårlig olje pumpe og? turboen min er heilt ny

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har bilder ev jobb beskrivelse av bytte av glødeplugger på 2.0 tdi på 07mod passat.

Må eg ha noe spesieal verktøy eller passe på noe ekstra?

 

En kamerat som lurer på nesten det samme samme som trådstarter, men som ikke er særlig godt besvart så langt i tråden.

 

Spørsmålet er:

På en Touran 2,0tdi ca 2004 mod, som har glødeplugger ligger inni toppdeksel:

  1. Trenger man noe spesialverktøy
  2. Hvordan gjøres dette? Er det eventuelt noe som kompliserer oppgaven sammenlignet med eldre tdi motorer med utvendige glødeplugger, utover å skru av dekselet?
  3. Er det noe man må være spesielt oppmerksom på, noen fallgruber?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kamerat som lurer på nesten det samme samme som trådstarter, men som ikke er særlig godt besvart så langt i tråden.

 

Spørsmålet er:

På en Touran 2,0tdi ca 2004 mod, som har glødeplugger ligger inni toppdeksel:

  1. Trenger man noe spesialverktøy
  2. Hvordan gjøres dette? Er det eventuelt noe som kompliserer oppgaven sammenlignet med eldre tdi motorer med utvendige glødeplugger, utover å skru av dekselet?
  3. Er det noe man må være spesielt oppmerksom på, noen fallgruber?

 

Trenger ikke no spesialvertøy. bare å skru av toppdekselet og så ser du glødepluggene. bare å bruke en 10mm langpipe så får du tak i dem

 

Egentlig en veldig grei jobb

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.