Vibrasjon i bil, mulig dobbelmasse svinghjul? DSG kasse

Anbefalte innlegg

har en 2005 tdi med DSG, 122km

 

Har fått vibrasjon som jeg merker godt i bilen når jeg ligger mellom 60 og 90 km/t, ikke sånn kast i bremseskive men nok til at solskjermen rister og en kjenner det i foten en har på gassen.

 

trodde jo dette var muligens hjul som var dårlig avbalansert men når jeg byttet fra vinter til sommer så var det fremdeles der, Så byttet jeg alle bremseskiver på bilen så da kan vi utelukke kast i skivene også.

 

har ingen klare ulyder som virker som er symtomer på svinghjulet skulle være kaputt, men kan nevne at med kickdown så er det ekstra vibrasjon i kanskje en 2sekunder før det gir seg

 

eneste lyd som er urovekkende er at når jeg ligger på ca 1200rpm så rister det det litt ekstra slik at en har mye bråk fra noe som høres ut som et løst panel,

 

Noen idee hva som kan sjekkes for å bekrefte/avkrefte svinghjulet, og hva annet jeg kan sjekke,

 

 

Vil dere si svinghjulet er klart for bytting eller kan dette være noe annet i forhjulstillingen,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min far hadde ulyd i sin 05 2.0tdi DSG, merket ikke noe til det under kjøring, men hørte en kakkelyd som ble lokalisert til clutchhus. Gått 80k km, fikk det byttet på garanti hos møller da det var en uke igjen til bilen var 5 år ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min far hadde ulyd i sin 05 2.0tdi DSG, merket ikke noe til det under kjøring, men hørte en kakkelyd som ble lokalisert til clutchhus. Gått 80k km, fikk det byttet på garanti hos møller da det var en uke igjen til bilen var 5 år ;)

 

Har ikke så mye ulyder, vanskelig å høre noen som skiller seg ut når du har en PD motor fra Vw :D

 

er vibrasjonen som plager meg,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke så mye ulyder, vanskelig å høre noen som skiller seg ut når du har en PD motor fra Vw :D

 

er vibrasjonen som plager meg,

 

Lett å lokalisere om du bruker lytt-o-meter, type halvmeter lang skrutrekker.

 

Denne ulyden er visst vanlig å lytte etter for å stille diagnose, hører det klakker litt sporadisk når den står i N, for så å bli borte når den står i D.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Jeg har også klakke/klukkelyder ifra min DSG kasse.Møller har prøvd å resete og legge inn nytt prg 2 ganger uten at det hjalp, videre er det etter siste service blitt byttet svinghjul(uten at jeg har merket noen alvorlige ristelser) som de mente det var feil på, fortsatt de samme symptomer hva lyder angår.Tips som kanskje det kan være, er løse motorfester(det ene festet min var visstnok mutteren borte) og nytt ble montert inn, uten at problemet med kassa har blitt borte.Etter at de har byttet svinghjul, har jeg fått et nytt problem. nå har jeg ulyder spesielt ved nedgiring ifra 2 til 1 ved motstand på kassa(les i motbakker er det værst), og så har jeg fått en irriterende klikkelyd når jeg setter den i P.Høres ut som det er noe rele tikking ifra rattstammen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde lignende proglemer på min bil, der ekspertene påsto at gearet holdt på å bli kaputt. Etter å ha sjekket automatgearoljen som var svart/grå å stinket pyton,ble oljen og silen i bunnpanna på kassa byttet. Og vibrasjonene forsvant. Nå har jeg kjørt nesten 20 000 km på den nesten ekspertuttalte kaputte kassa..Har byttet olje engang til for å få ut det meste av gugga som var i kassen. Symptonene hos meg var at det oppsto voldsomme vibrasjoner ved ca 60 km/ti "Drive" men vibrasjonen forsvant når jeg satte gearvelgeren i tredje gear. Og vag klarer å komme med påstanden at det ikke trengs å peile å bytte girolje på automatkassene deres... Det er vel for å få selge en ny gearkasse etter noen år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.