Bilpleie utstyr, handleliste...

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lest for mye i denne delen av forumet, blir lett påvirket! :) Prøver å sette sammen kjemikalier og utstyr for bilpleie, grundig vask i første omgang og deretter litt lakkpleie. Min gamle kombinert mørtel og vaskebøtte med svamp har jeg forstått går i søppla :P

 

Har tidligere denne uken kjøpt Meguiar's Shampoo Plus (3.78L) som ble varmt anbefalt her på forumet.

 

Motorvask sammen med noe kjemikalier fra mange år tilbake i tid har jeg, dette har vel vært gjennom både frost og sol :confused:

 

Høytrykkvasker står i garasjen! Hva bør jeg kjøpe og gjerne hvor ? Her er starten på min handleliste:

handel.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta å dropp den øverste delen på lista di, og kjøp deg en foam lance istedet. Du skriver du har høytrykkspyler i garasjen, så da får du mye mer for pengene om du kjøper en skum kanon

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, kjøp deg en sikkelig foam lance.

Husk også at riktig "forvask" - avfetting er, mener jeg kjempe viktig. Her kan jeg anbefale deg Prickbort, Surfex HD, Chemical Guys Grime Reaper og Tardis. Det er min forvask kombo :)

Foreløpig er Duragloss 901 shampoo min favoritt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Kristoffer at forvask/avfetting er viktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tardis til forvask er spenstig. Den stripper LSP (Last Step Product (for noobs)) voks/sealer ved en påføring. Den er omtrent som tynner...

 

Forøvrig anbefaler jeg det dcn.no (om du ikke er registrert der). Der kan du lese alt du vil vite, sikkert 10 tråder der om handlelistene til nylig frelste :)

 

Lykke til med ny hobby, jeg røyk på 30k det første året :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arne, jeg har en forholdsvis stor "Ryobi" høytrykkvasker men finner ikke denne på listene med rett kobling. Må sjekke ut dette så jeg får en kobling som passer og kjøpe en "Foam Lance"

 

Kristoffer, takk for produkt tipsene. Skal sjekke hva slags avfetting vi har på jobben før jeg kjøper noe.

 

Christian, takk jeg har nå registrert meg på detailersclub.no og lest en del der. Jeg håper ikke jeg kommer til å kjøpe såpe for 20K første våren : smil :

 

Tusen takk! Ingen av dere komenterer mitt kjøp av "Meguiar's Shampoo Plus", ikke bra altså :o

 

Forresten hva er dette "Skummitt/Shmitt" ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Start på ny handleliste..........

handleliste2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville byttet ut snow foam med orange pre wash fra valet pro, såpe bør du kjøpe mer av, personlig liker jeg ikke de ullhanskene, lukter dau sau..

 

Forøvrig liker jeg surfex godt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sleng på Collinite 915, så har du en fantastisk voks til en billig penge!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten hva er dette "Skummitt/Shmitt" ?

 

Fant etterhvert ShMitt som jeg så i en guide her, hvorfor anbefales denne eller var det motsatt. Noen med erfaring fra denne ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en del lesing har jeg en handleliste som jeg håper duger for en bra vask og produktene forsøker jeg å plukke fra shinearama.co.uk og nærbutikkene. Legger ved bilde av min Ryobi 145 :)

  • Såpe
  • Felgrens gel
  • Avfetting
  • Foam forvask
  • Foam lance
  • Bøtter med rist
  • Vaskevott
  • Quick detailer
  • Mikrokluter
  • Mikrofiberhåndkle
  • Felgbørste
  • Låsolje
  • Silikonstift

HANDEL4.jpg

HANDEL5.png

ryobi-145-bars-ehp1455.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her kan du se om du har noen av disse koblingene på din høytrykk spyler

høytrykk.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når restene av denne bestillingen er i hus må jeg finne frem arbeidslysten fort og teste ut galskapen, jeg skal jo bare vaske bilen :D Fire forskjellige butikker har jeg vært innom, scandicshine.no, shinearama.co.uk, autogeek.net, mekonomen.no og safemotor.no.

 

  • Gummihansker, Blå
  • Silikonstift, Turtle
  • Låsolje, Turtle
  • Ryobi 145 høytrykkvasker m. kobling Kranzle M22
  • Avfetting, Prickbort Mac 124
  • Såpe, Meguiar`s Shampoo Plus
  • Bøtte, lokk og rist 3 stk, Chemical Guys Bøtte inkl GritGuard og Gamma Seal 15L
  • Vaskehandske, Sheepskin Wash Mitt og Cobra Blue Micro-Chenille Wash Mitt
  • Felgrens, Valet Pro Bilberry Safe Wheel Cleaner
  • Børster, Carrand, Mothers 4 stk
  • Foam Lance Autogeek, adapter Kranzle M22
  • Adapter Kew/Alto, Foam Lance, til Alto/Kew på jobben
  • Foam Forvask, Valet Pro Orange Pre-Wash
  • Tørkehåndkle, Guzzler Waffle
  • Microfiberkluter, Griot`s Garage Speed Shine Micro Fiber Cloths
  • Quick Detailer, Meguiar`s Quik Detailer Mist and Wipe
  • Voks, Collinite Marque D`Elegance 915
  • Spotlight LED lampe (kjøpes)
  • Støv og Vannsuger (kjøpes)
  • Glass Vasker, Glass Master Pro Glass m.3 kluter
  • Klesrulle/Limrulle, Dressmann

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig, bilberry blir spist av P21s til frokost..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne har jeg ikke lest om før nå, hvor mange felger renser du med en pakke som på bilde her til kr. 139,- ?

 

P21S-1250-PowerGel.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilberry er knallgod til vedlikeholdsvask, og ikke minst billig!

Bommer ikke på å kjøpe den, det er hvertfall sikkert.

Men til vanskelige tilfeller bør en ha tilgjengelig feks Meguiars Wheel Brigtener el.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slenger meg på her for og få litt hjelp på hva som trengs for og vaske bilen min. Også av og til vokse og polere den. Det skal ikke være ein dagskonsumerende og tusenvis av pengeslukende vaske prosess. Eg skal jo ikke ha bilen på utstilling. Men vil ha bilen litt over gjennomsnittet ren slik at den skinner mer enn de andre;)

 

Eg trenger hjelp til en liste over hva som trengs for vasken av bilen. Også en beskrivelse til bruken av produktene.

eg kommer til og ønske at produktene blir plukt herifra:http://www.shinearama.co.uk/basket.php

eg slenger ut en liste som start som deretter eg skal endre etter tips.

Det første me kan starte med er VASK

nicecar-vasking.jpg

Beskrivelse av produktene

Foam Lance--->spyle såpe på bilen. plugger bare den til høytrykkspyleren og spyler i vei etter det er blandet md snow combo og ph neutral.

valvet pro snow combo----> noe som blandes sammen med såpen og vatnet?

valvet pro ph neutral snow foam

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.