Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg tenker å kjøpe Tomason TN4 felger til min Audi A4 B5 i 19''. Står på Tomasons hjemmeside at til A4 B5 så må jeg ha 8,5x19 ET30. Så kommer det jeg lurer på:

Etter det jeg har forstått så er ET 45 originalt på A4 B5 (?), ville det ikke da være bedre å f.eks kjøpe de Tomason felgene som er til A4 B6 som er 8,5x19 ET40? Eller er det noen faktorer som spiller inn her som jeg ikke vet om?

 

Takk for svar.

Mats Håpnes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er plass til 8,5 ET40 innover, men det vil stikke innenfor skjermen. Med ET30 skal felgen ligge omtrent i linje med skjermen, sett da at du har korrekt hjulstilling.

 

Jeg hadde lett tatt ET30.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mottatt :-) Takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du godkjenne felgene i vognkortet eller ikke?

Hvis du skal det så må du ta et40 da det er maks 15mm(7,5mm pr side) forskjell som er lov.

et30 får du ikke godkjent da det er 30mm lender ut enn originalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du godkjenne felgene i vognkortet eller ikke?

Hvis du skal det så må du ta et40 da det er maks 15mm(7,5mm pr side) forskjell som er lov.

et30 får du ikke godkjent da det er 30mm lender ut enn originalt.

 

Min er jo godkjent med 8,5 ET35, det er jo bare 5mm forskjell per side fra ET30... Bare jeg som ikke skjønner mattematikken da eller? : klø : hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sakset fra en annen tråd:

Du KAN forandre mer enn de oppgitte 7,5mm, men da må du skaffe tuv (el.l.) papirer på dette. Og selvfølgelig må jo felgen passe på bilen da. Den regelen med 7,5mm er max forandring uten visning (og ny godkjenning) av bil. Så holder du deg under 7,5mm forandring, er det bare å kjøre ivei. Over 7,5mm så må du få dette godkjent hos "tilsynet". Du kan jo også velge å få felgene godkjent og stemplet i vognkort selv om du holder deg under 7,5mm grensen.

 

Om dette stemmer 100% vet jeg ikke.. Men SVV opererer jo med forskjellige regler fra sted til sted så vanskelig å si :P

Gir meg på den, Sindre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det vits å godkjenne felgene da? Hva kan skje om jeg ikke gjør det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sakset fra en annen tråd:

 

 

Om dette stemmer 100% vet jeg ikke.. Men SVV opererer jo med forskjellige regler fra sted til sted så vanskelig å si :P

Gir meg på den, Sindre :)

Da skjønte jeg litt mer. :)

 

Er det vits å godkjenne felgene da? Hva kan skje om jeg ikke gjør det?

At du blir stoppet og får mangellap på felger. Å da blir det vell visning på biltilsynet...

Fort gjort å bytte felger, men er unødvendig å bruke tid på sånt.

 

Er ingen heavy dimensjon så vet ikke om Politiet osv. gidder å bry seg :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg tenker å kjøpe Tomason TN4 felger til min Audi A4 B5 i 19''. Står på Tomasons hjemmeside at til A4 B5 så må jeg ha 8,5x19 ET30. Så kommer det jeg lurer på:

Etter det jeg har forstått så er ET 45 originalt på A4 B5 (?), ville det ikke da være bedre å f.eks kjøpe de Tomason felgene som er til A4 B6 som er 8,5x19 ET40? Eller er det noen faktorer som spiller inn her som jeg ikke vet om?

 

Takk for svar.

Mats Håpnes

 

8,5x19 ET30 subber foran med A4 B5 med 50mm senk selv med smale dekk (225/35). Ville derfor valgt ET40 og heller testet en 10mm spacer med sentrering foran og bak hvis du synes det havner for langt inn og vil teste ET30 likevel.

 

Man skal skrive inn andre hjuldim. enn det som står i vognkortet uavhengig om man har endret sporvidden mindre eller mer enn 15mm, men førstnevnte er lettere å få godkjent (uten TUV).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett er det en fordel å valse foran om han skal senke. Så da kan han jo kjøre på med et30. Jeg kjørte jo med et35 i sommer og det var langt ifra subbing(valsa og ganske lav bil)

 

Her ser du høyden jeg har mellom skjerm og hjul i litt sving med 8,5x18 et35 med 225/35 dekk.

DSC03165.jpg

 

Her ser du omtrent hvor mye det bygger ut med litt valsing. Så kan du tenke deg til 5mm selv da.

DSC03072.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt bestilt 8,5x19 ET30 med 235/35-19 dekk, så får vi se hvordan det fungerer :) Bilen min er ikke så jævli senka så kan være det går greit. Kom på at jeg kjørte på 8x18 ET35 i fjor med 235/40-18 så satser på at det går greit i år og.

Hvordan fungerer denne valsingen du snakker om Simen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På våre biler så ser du nederst på skjermen at skjermen stikker litt innover. Denne kanten er det veldig lett å ta borti om man senker mye.

Det valsa kan gjøre er å brette inne denne kanten og samtidig gjøre skjermen breiere. Hvis du ser på bildet så skjønner du nok lettere hva jeg mener :) Denne bruker du til å dra fram og tilbake på skjermen :)

 

http://www.benz.no/images/valsing_av_hjulbue_2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha skjønner :) Får prøve med det da om den subber. Hvor får man tak i slikt utstyr da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man skal skrive inn andre hjuldim. enn det som står i vognkortet uavhengig om man har endret sporvidden mindre eller mer enn 15mm, men førstnevnte er lettere å få godkjent (uten TUV).

Jeg vet det er en gammel post, men dette stemmer ikke. Er man innenfor 15mm, og +-5% kreves det ikke ny visning av kjøretøyet. Dette fant jeg info om på lovhidden.no når jeg monterte nye felger på min S6 C4 [emoji4]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.