Biltema felglakk, bra eller ikke?

Anbefalte innlegg

hei

noen der ute som har prøvd Biltema sin felglakk?

Hva slags erfaring her dere evnt med den.

Hva med grunnin/fyller først?

Brukes det elller ikke.

 

anyone

 

svein

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lakkerte noen felger med sort biltema felglakk for 3 år siden, de har ikke flasset i det heletatt.

brukte ikke grunning heller, pusset bare ned og vasket godt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, takk for svar.

Men da jeg har sandblåst mine alu felger, må jeg nok ha syre grunnign på først. Noen som vet om Biltema har syregrunning for alu?

Evnt hvem andre selger det bortsett fra lakkeringsfirma?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg spør dumt nå, men hvorfor må du ha syregrunning forde de er sandblåst?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syregrunning for å få heft på Alu.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Frode.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lakket mine gamle vinterfelger med svart Biltema felglakk. Og det holdt igjennom hele vinteren... Og holder enda. Så tror ikke det er så altfor dårlige greier faktisk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner litt plass i tråden her

Har fått tak i noen nye felger som eg vil sette på Poloen vår,men fikk lyst å lakke dei en annen farge,tenkte då på felglakken til Biltema,driten med disse felgene er at det er så mange eiker så det vil ta meg millioner av år å pusse/matte ner felgene,som sagt de er nye,går det å kun vaske dei med f.eks rødsprit og så lakke,eller vil det flasse av,felgene liksom mattlakkert så de er uten klarlakk

 

Vidar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rødsprit? Kjøp heller vasketynner, for rødspriten inneholder fett og går garantert ikke overens med lakken.

 

Glassblåsing - vurdert det for å få en fin og ru overflate?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rødsprit? Kjøp heller vasketynner, for rødspriten inneholder fett og går garantert ikke overens med lakken.

 

Glassblåsing - vurdert det for å få en fin og ru overflate?

 

Mja vurdert det ja,men planen var ikke å legge så alt for mye penger i de felgene,tenkte om dette var noe jeg kunne kose meg med i boden til helga,men vil jo ikke at de skal flasse med en gang heller og se helt fælt ut...... selv om dette kun er ein bruksbil til og fra jobb

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mja vurdert det ja,men planen var ikke å legge så alt for mye penger i de felgene,tenkte om dette var noe jeg kunne kose meg med i boden til helga,men vil jo ikke at de skal flasse med en gang heller og se helt fælt ut...... selv om dette kun er ein bruksbil til og fra jobb

 

Burde gjøre noe med de før du lakker for å få vedheft. Kommer nok til å flasse rimelig kjapt hvis ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde vanlig biltemagrunning på mine før felglakken fra samme sted:)

Var også et "bodprosjekt";)

Men det holder enda, og ser faktisk bra ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mja vurdert det ja,men planen var ikke å legge så alt for mye penger i de felgene,tenkte om dette var noe jeg kunne kose meg med i boden til helga,men vil jo ikke at de skal flasse med en gang heller og se helt fælt ut...... selv om dette kun er ein bruksbil til og fra jobb

Bilde av felgene?

 

Kjøp deg uansett en mattaklut for å få pusset ned litt før lakk, ellers får du ikke heft - selv om det beste er å pusse ned rubbel og bitt med litt grovkornet sandpapir ettersom glassblåsing utgår. Men felglakken fra Biltema later til å fungere knallbra i sammen med Biltema sin alugrunning ihvertfall. Her er den ene tønna mi lakkert med de to overnevnte produktene:

IMG_3090.jpg

 

IMG_3088.jpg

 

Litt grov finish, men det er min egen feil da jeg ikke gadd å legge så mye tid i noe som ikke synes:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.