Michelin Pilot Performance Days 2011

Anbefalte innlegg

Vi var skikkelig heldig å få bli invitert med på Michelin Pilot Performance Days 2011, og det gikk av stabelen denne uken på Estoril i Lisboa, Portugal. Jeg stilte og fikk kjørt på en bane jeg aldri har tenkt at jeg skulle få kjøre på, prøvd noen av de bilene jeg aldri har sett det som spesielt realistisk at jeg skulle noengang få prøve (BMW M3, Audi TT RS x2, Audi TT RS MTM, Audi R8 V8 x2, Audi V10, Porsche GTS, Porsche 4s ++) og få sitte på og oppleve noen heelt råe biler (Nissan Skyline GTR, Audi R8 LMS, Porsche GT3 Cup, BMW Alpina, BMW AC Schnitzer, Gumpert Apollo, KTM XBow ++.) Dette var jo overveldende for en bondetamp med bilinteresse som meg selv. Jeg tok noen bilder jeg gjerne vil dele med dere:

 

DSC_0114.jpg

 

DSC_0110.jpg

 

DSC_0013.jpg

 

DSC_0015.jpg

 

DSC_0016.jpg

 

DSC_0017.jpg

 

DSC_0019.jpg

 

DSC_0021.jpg

 

DSC_0022.jpg

 

DSC_0023.jpg

 

DSC_0027.jpg

 

DSC_0028.jpg

 

DSC_0029.jpg

 

DSC_0030.jpg

 

DSC_0031.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DSC_0034.jpg

 

DSC_0035.jpg

 

DSC_0039.jpg

 

DSC_0040.jpg

 

DSC_0041.jpg

 

DSC_0042.jpg

 

DSC_0045.jpg

 

DSC_0047.jpg

 

DSC_0048.jpg

 

DSC_0049.jpg

 

DSC_0051.jpg

 

DSC_0054.jpg

 

DSC_0055.jpg

 

DSC_0057.jpg

 

DSC_0060.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DSC_0061.jpg

 

DSC_0062.jpg

 

DSC_0063.jpg

 

DSC_0067.jpg

 

DSC_0069.jpg

 

DSC_0073.jpg

 

DSC_0074.jpg

 

DSC_0075.jpg

 

DSC_0076.jpg

 

DSC_0077.jpg

 

DSC_0079.jpg

 

DSC_0080.jpg

 

DSC_0084.jpg

 

DSC_0085.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DSC_0086.jpg

 

DSC_0087.jpg

 

DSC_0091.jpg

 

DSC_0092.jpg

 

DSC_0093.jpg

 

DSC_0094.jpg

 

DSC_0095.jpg

 

DSC_0096.jpg

 

DSC_0097.jpg

 

DSC_0098.jpg

 

DSC_0099.jpg

 

DSC_0100.jpg

 

DSC_0102.jpg

 

DSC_0103.jpg

 

DSC_0104.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ooooh shit!!! Gjennom hva slags jobb blir man invitert på noe slikt!!?? *bytte jobb* :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det var greit å være med der :) ikke misunnelig i det hele tatt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem er "vi"? :P

 

Mye freshe biler!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ooooh shit!!! Gjennom hva slags jobb blir man invitert på noe slikt!!?? *bytte jobb* :D

 

Ser ut som det var greit å være med der :) ikke misunnelig i det hele tatt :P

 

Dette var ikke gjennom jobb, men gjennom Vw Audi klubben. Jeg var også på vinterdekk testing i Sverige i vinter, men det ble ikke noen bilder fra der siden minnekortet mitt tok kvelden der. Styret fikk innbydelse til Sverigeturen rundt Januar, ingen var særlig gira bortsett fra meg, så jeg dro. Jeg tror nok kanskje det er forrige styre som har dratt i gang denne kontakten. Mr Næss? Har holdt kontakt med External Relations Manager i Michelin siden den turen, som også var meget artig for meg som liker å kjøre på isen. Fikk så invitasjon til dette, og hit dro også jeg, siden jeg ikke fikk noe tilbakemelding fra andre som ville i styret. Hadde ikke trodd det skulle være så villt, trodde dette var mer pressekonferanser og kjedelige gjennomganger, men var uansett gira på å i det hele tatt være tilstede og se på Estorilbanen.

 

Så hvis dette gir noen lyst til å stille til valg til høsten så er jo det helt topp, dog er dette en særdeles liten del av oppgavene med å sitte i et styre er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og nå er samtlige medlemmer forpliktet til å kjøpe Michelin :nana:

 

Nei da!! Unner deg denne turen, Bjørnar : ja :

 

Hvordan var det så å kjøre disse grombilene? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med det blir en reportasje i ett fremtidig TP? :D

 

Goodie at du vertfall deler litt med oss at du er med på slikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og nå er samtlige medlemmer forpliktet til å kjøpe Michelin :nana:

 

Nei da!! Unner deg denne turen, Bjørnar : ja :

 

Hvordan var det så å kjøre disse grombilene? :D

 

 

Hehe, nei det er vi nok ikke. Men jeg skal vurdere det neste gang jeg kjøper dekk. Prøvde noen tester på bløt veibane mot noen andre dekkmerker og ble rimelig overbevist.

 

Jo, porschene var jo helt ville. Og R8 V10 var også helt villt. Passerte 240 kmt på langstrekka, så ny pers for meg som tar det så rolig ellers :) Dog syns jeg automatkassa på R8 var helt katastrofe! Satt nesten i frontruta hver gang den girte. Trodde det var noe galt med kassa, men etter å ha prøvd 3 stk skjønte jeg at det sannsynligvis bare er sånn. Og TT RS og TT RS MTM

 

Regner med det blir en reportasje i ett fremtidig TP? :D

 

Goodie at du vertfall deler litt med oss at du er med på slikt.

 

 

Ja, kunne jo bare dratt og holdt kjeft med tanke på at det er vel mange som syns dette virker fishy, men bare så det er sagt, dette har ikke klubben betalt en krone for. Muligens er Michelin interessert i å stille med noe på Rudskogen 20. August, og vi vil muligens bli invitert videre på slike ting der jeg gladelig skal stille den plassen til disposisjon. Og det er vel bare positivt? Ble også litt kjent med lederen i Porsche klubben Norge, vi var de eneste fra Norge som dro, blandt totalt 10 fra norden. Skal lage repotasje til TP ja!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukbart med lyd var det og, hadde blitt svartflagget før den hadde kommet ut på Vålerbanen hvertfall:

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, hva slags kamera fikk du sa du?

Ja dette virka dritkult. Hva med en tanke om å lage en konkurranse hvor vinneren av konkurransen får reise på tur mot at han må fotografere og skrive en reportasje til TP de få gangene slike ting dukker opp? For meg spiller det ingen rolle om det er du som reiser eller noen andre. Men at den som reiser vertfall gjør som du(veldig smart tror jeg, mener å huske det ble noe grynting angående en annen persons lignende reiser) og dokumenterer og forteller om turen, slik at det ikke virker som det er noe "hysj-hysj" om det liksom.

 

Og for å dra den tanken angående konkurranse litt videre, så måtte man jo selvfølgelig ha førerkort og litt slikt for å kunne delta. Men om du ikke er den som skulle reist, så hadde du kanskje ikke vært like ivrig etter å prøve å få istand slike turer? Jeg bare spør, for jeg syns dette var dritkult, og om en slik konkurranse var noe klubben kunne ha en gang i året eller annethvert år eller noe, så tror jeg engasjementet ville blitt enda høyere her inne. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var et hitatchi kamera. 5 mp, men filmer full HD faktisk. Så med andre ord er ikke bildene i tråden tatt med dette, og hjelmkameraet jeg hadde med er bedre. Men uansett, de sparer ikke på så mye på slikt har jeg funnet ut.

 

Ja, den tanken har blitt tenkt den. Men som du sier er det ikke akkurat ofte slike turer blir tilbydt, så vi har ikke rukket å tenkt så nøye på det enda. De som er på slike ting er som regel enten motorjournalister eller ledere i litt større klubber. Feks tror jeg det var 5/10 fra norden som var ledere i Porsche klubber med fruer. Så vet ikke hvordan det hadde vært å trekke ut et helt random medlem som kanskje ikke har så mye interesse i klubben i det hele tatt? Kriteriene kan i såfall diskuteres. Kunne selvfølgelig også ha sendt en representant fra Treffpunkt. Det hadde vel vært vel så riktig. Jeg har hvertfall "fått mitt" og er strålende fornøyd med det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det så ut som at du har hatt en fin og matnyttig tur. Den er deg vel unt:).

 

Ser fram til reportasje i TP.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, var en opplevelse for livet dette gitt. Hadde aldri trodd jeg sku få kjøre slike biler en gang.

 

Jeg får sette meg ned og skrive en dag jeg får tid :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig kul film :tilber:: rock :

 

Bare synd du ikke fikk være med da :o Hadde sånn gledet meg til å se deg glise fra øre til øre og vise tommelen opp : ja :: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ja det kan du si. Men det er kanskje like greit at jeg ikke ble med. Siklet så fælt.

Men kjente igjen b.l.a lederen for Porsche klubben Norge da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan man kalle en opplevelse for livet. Så ut som en konge tur:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult :) Drømmer om en sånn invitasjon dukker opp i postkassa :D

 

Som du sier det ikke hver måned det er sånne invitasjoner og styret gjør en masse jobb vi vanlige medlemmer ikke trenger å gjøre, så selvom det hadde kosta noen kroner for klubben synes jeg det er velfortjent :)

 

Dog obligatorisk med reportasje i Treffpunkt ;) og knallbra om de hadde kommet på et av våre treff med litt gromt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det var en kjempeopplevelse dette. Artikkel til treffpunkt er levert, så der får dere lese mer om det.

 

Et bilde tatt av Øyvind Carlsen, leder av Porsche klubben i Norge:

 

P1030464.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.