Ulyd løpehjul ac/multireim- A4 1,9tdi

Anbefalte innlegg

Som det står i tittelen, har ulyd i løpehjul i enten ac eller multireima i min Audi A4 1,9 Tdi. Men hvordan kan jeg finne ut hvilket løpehjul der er, før det ryker.

 

Og en ting til; Bilen har xenon på nærlysa, begge pærene har riktig "blåfarge" når jeg starter opp men, blir rødlige etterhvert som jeg har kjørt litt. Er det da pærene som er på veg til å ryke, eller hva er det?

 

 

Mvh Hans Olav

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur nesten du må av med reimene for å få sjekket løpehjulene, og snurre løpehjulene å høre hvilke/hvilket som er dårlig..

Xenon bruker å bli rød/rosa når dem er på vei til å bli "ferdige"..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du prøvd æ slå av ac på klima panelet? for å se om det er pumpa som lager lyd? ikke unormalt iallefall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du prøvd æ slå av ac på klima panelet? for å se om det er pumpa som lager lyd? ikke unormalt iallefall

 

Da skal jeg prøve det. Enkleste å sjekke, men sikkert ikke billigste om det skulle være den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur nesten du må av med reimene for å få sjekket løpehjulene, og snurre løpehjulene å høre hvilke/hvilket som er dårlig..

Xenon bruker å bli rød/rosa når dem er på vei til å bli "ferdige"..

 

Da får jeg gjøre det, hvis det ikke er ac-pumpa.

Okei, da er det bare å få kjøpt nye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har frihjulslager på løpehjulet til dynamoen,så er dette en vanlig feil at disse ikke frir og at det da kommer ulyder.

Vis du ser at løpehjulet på dynamoen har kule lager i seg, så burde du sjekke dette.

Det kan enkelt kontroleres med ta av multi reim, for så å snurre dynamo fort(i rikrig retning), så stopper du dynamoen ved å holde på reim hjulet. Fungerer lageret riktig skal du kunne holde reimhjulet stille mens dynamoen snurrer videre et øyeblikk.

Vis dynamoen brå stopper når du holder på reimhjulet så frir ikke lageret slik det skal.

 

Ellers så kan du også lytte deg fram til hvilke lager/hjul det er ved å bruke en lang skrutrekker.

Du må ha motor igang og veldig forsiktig sette spissen på skrutrekkeren på godset ved de forskjellige

løpehjulene, så legger du øret ditt helt inntil enden på skrutrekkeren.

Da vil du høre veldig godt forskjell på lagrene som er iorden og det som lager ulyd.

Men for all del vær forsiktig, går skrutrekkeren inn i multireimen med motoren igang så blir det fort motor og person skader.: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.