Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 15 av 57

Tråd: 220V kjølevæske varmer.

220V kjølevæske varmer.

Hvor kan man finne denne eller tilsvarende m/pumpe i Norge?

Beskrivelsen er oversatt med google:

220 Volt forvarmer for væskekjølte motorer, enheten opererer automatisk og kontinuerlig, er kjølevann sirkulerer og oppvarmet på samme tid!

fordeler:
    • Drivstoffbesparing grunnet kortere warm-up fasen av motoren
    • Raskere og raskere oppvarming effekten av defroster åpningene av interiøret
    • Reduserer motorslitasje og katalysator
    • Minimerer slitasje på kjøretøyets batteri
    • Beskytter miljøet
    • Vedlikeholdsfri
    • Enkel installering
    • Ingen interferens med bilens elektriske system nødvendig
    • Hvis ovnen er innebygd i et egnet sted i en lavtliggende Kuhlwasserschlauch
    • Kompakt design med integrert pumpe og varmeapparat
    • Lav motstand sirkulasjon
    • Selvregulerende gjennom integrert termostatstyring

Tekniske data:
    • Spenning: 220 - 240 V 50 Hz
    • Effekt: 1240 W
    • Oppvarmingstid: 30 til 45 min. avhengig av motor og utetemperatur
    • Pumpekraft: maks. 5-7 L / min.
    • Suge høyde: 50cm
    • Egnet for kaldt vann slanger 16-20 mm diameter
    • Driftstemperatur: 50 ° C
    • Vekt: 380 gram
    • Mål: 110 x 60 x 60 mm
    • Lengde på kabel: 100 cm
    • En kort avstand mellom pumpe utgang og en 3,5 cm

levering:
    • Heater
    • Tilkoblingskabel
    • Slangeklemmer 2x
    • Installasjonsveiledning
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder varmer.jpg  

Defa har slike til settene dems. De kaller det for slangevarmer.

Vis innlegg
    Defa har slike til settene dems. De kaller det for slangevarmer.
    Nei, for denne han mener sirkulerer vannet også. Det gjør ikke slangevarmer'n. Det er bare en vinkelstuss med en vanlig blokkvarmer inni..

Vis innlegg
    Nei, for denne han mener sirkulerer vannet også. Det gjør ikke slangevarmer'n. Det er bare en vinkelstuss med en vanlig blokkvarmer inni..
    Jepp, denne har innebygd pumpe. Sikkert mer effektiv enn kun et element som er plassert inni.

Sirkulering av varmen vil jo senke ytelsen da det er større volum som blir varmet opp og dermed større varmetap..
    Bor du en plass det ikke blir så veldig kald så funker den nok bra,men er det 15 + kalde så vil nok bare varmen forsvinne ut i det blå..

fra eloc.no
    Tekniske data:
    Spenning: 230 volt
    Effekt: 1300 watt
    Strømforbruk: 5,6 A
    Oppvarming: 30 min for 2 liters motor (ved 15 minus)
    Kapasitet: pumper 5-7 litr/min
    Væske: frostvaske (glykol,vanlig (G11 el. G12))
    Vekt: 380 gram
    Mål: (L,B,H) (6 cm, 6cm, 12cm)
    Tilkobling: vann (16mm - 20mm)
    Nippel: 18,5mm (for å passe 16 -20)
    Varmerens virkemåte:
    Oppvarming med sirkulasjon gjør dette til en universalvarmer som passer på de
    fleste kjøretøyer (Biler,lastebiler,traktor etc). Varmeren er laget for drift i glykol (ikke
    bare vann). Glycol har smøre og korrosjonshemmende tilsetninger. Varmeren har
    innebygd termostat som kutter ved 55 grader og starter ved 40 grader. Dette
    gjør at den alltid kan stå på uten fare for overoppheting.
    Varmeren står alltid åpen så lenge den ikke går (er tilkoblet 230V)
    Ved 30 grader minus vil en vanlig bilmotor være gjennomvarmet på ca 50 min.
    Ved 15 grader minus tar det 25 -30 minutter. Moderne biler med elektronisk
    bensin -eller dieselmotorinnsprøyt kan med fordel stå 1 time slik at oppvarmingen er
    jevnt fordelt over det hele.

Har vært borti slik, og det fungerer meget bra. Det varmer like fint som Webasto, tar bare litt lengre tid. Noe helt annet enn vanlige motorvarmere som ikke sirkulerer væsken med pumpe. Denne saken kobles normalt inn mellom motor og varmeapparat slik at det varme vannet pumpes inn mot motor, men er det kran på varmeapparatet må man påse at denne står i åpen stilling.

Vis innlegg
    Har vært borti slik, og det fungerer meget bra. Det varmer like fint som Webasto, tar bare litt lengre tid. Noe helt annet enn vanlige motorvarmere som ikke sirkulerer væsken med pumpe. Denne saken kobles normalt inn mellom motor og varmeapparat slik at det varme vannet pumpes inn mot motor, men er det kran på varmeapparatet må man påse at denne står i åpen stilling.
    takk for fornuftig svar.

han som sansynligvis er kuldemaskinist, som har svart litt lengre oppe, strøyk sannsynligvis til eksamen i faget termodynamikk.............

Også er det Ole Bengt som selger. Han har peiling og er særdeles real

Noen som har prøvd en sånn her på B5 1.8T motoren? Min er "litt" vanskelig å starte når det er kaldt pga niraen ikke er helt justert

Ja, Even Ruud. Han bor på tynset. Han syns den er helt topp, og om han har varmespjeldet på fullt om morran med den på, trengs det ikke å skrape rute en gang!

En vanlig defa varmer er på 600w mener jeg å huske. Så denne på 1300w burde dra unna litt bedre

Disse enhetene lages i Kina, og selges på eBay under navnet Hot Frog. Fungerer sikkert kjempebra