Motorstopp Audi Allroad 2,5 TDI

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har kjøpt meg en Audi Allroad 2001 mod. Jeg bor på vestlandet så her regner det veldig mye for tiden, og det samler seg vann på golvet på passasjersiden. Jeg oppdaget dette i dag og har ikke fått undresøkt noe nermere enda.: klø :

 

Er det noen som har liggnende opplevelser med Audi A6/Allroad?

 

 

Den lekker også litt i bakluken, slik at trekket invendig blir vått i underkant. Men det er tørt og fint inne i bagasjerom... noen som opplevd dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk dreneringen ved vannkassen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første er nok drenering i vannkassen ja som nevnt over, kommer inn kupefilter, har hatt det samme.

 

Det ander var likt på min, trekket nederst på bakluka var ofte litt vått, men reknet med det var pakning som lekte litt, eller at det samlet seg vatn i bunn mot fanger.

 

Du burde løfte teppet og få tørket skikkeligt og med det samme sjekke at det ikkje er vatn i koblingsboksen under teppe. På fører sida ligger vel låsesystemet, og passasjersida husker eg ikkje. Men meine det var ein boks der også, Kjedelig om dei blir ødelagt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første er nok drenering i vannkassen ja som nevnt over, kommer inn kupefilter, har hatt det samme.

 

Det ander var likt på min, trekket nederst på bakluka var ofte litt vått, men reknet med det var pakning som lekte litt, eller at det samlet seg vatn i bunn mot fanger.

 

Du burde løfte teppet og få tørket skikkeligt og med det samme sjekke at det ikkje er vatn i koblingsboksen under teppe. På fører sida ligger vel låsesystemet, og passasjersida husker eg ikkje. Men meine det var ein boks der også, Kjedelig om dei blir ødelagt.

 

Ja tenkt og se på det i ettermiddag, få sette den på tørking.

 

Har hørt at det kan lekke i den bakplaten rund skiltet, spesielt vis den er sprukket er det noe hold i?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk dreneringen ved vannkassen :)

 

Det var det første som slo meg også + ac/cupe filter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja tenkt og se på det i ettermiddag, få sette den på tørking.

 

Har hørt at det kan lekke i den bakplaten rund skiltet, spesielt vis den er sprukket er det noe hold i?

 

Det kan nok stemme, men eg hadde ingen sprikker i mi. Det kom aldri inn i bilen , var bare på undersida.

 

Hadde også lekkasje rundt panserwiren. men du har ingenting på førersida, men kan vel komme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan nok stemme, men eg hadde ingen sprikker i mi. Det kom aldri inn i bilen , var bare på undersida.

 

Hadde også lekkasje rundt panserwiren. men du har ingenting på førersida, men kan vel komme.

 

Ja det kan komme.

 

Det er jo seriøse mengder vann som daler ned for tiden, så det er ikke så merkelig om det lekker litt.

 

Jeg merket det her for noen dager siden, da jeg svingte brått hørte jeg en lyd som minner om "rennende" sand fra viftet/hanskeroms området på passasjer siden. Tenkte at det kunne være noe løv eller lignende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er bilen tørr og fin igjenn!

 

Bilen hadde en tett drenering under bremsekrafts forsterkeren, det resulterte i høy vannstand oppe i rommet der bateriet står. Ca 25 cm vann: eek : stod opp og rundt bateriet og når jeg svinget randt det bare inn i kupe filter/vifte. Nytt filter montert etter grunndig rengjøring og stell, bilen har stått i garasjen 2 døgn på tørkking med en luftavfukter i bilen.

 

Nå er den fin og tett, så før vi se om det "bare" var dette.: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott det løste seg. Under teppet på passasjer siden ligger vel en elektronikk unit til automatkassen, men du har jo manuell, ikke sant?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Den lekker også litt i bakluken, slik at trekket invendig blir vått i underkant. Men det er tørt og fint inne i bagasjerom... noen som opplevd dette?

 

Om du ikke har fixet dette, ta en titt pa pakningen til bremselyset midt pa bakluken. Det sitter to sma firkantede plastbiter pa hver side over skruene. Tror ikke man kan finne bare pakningen hos forhandler, men hele komplette lyset koster flesk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott det løste seg. Under teppet på passasjer siden ligger vel en elektronikk unit til automatkassen, men du har jo manuell, ikke sant?

 

Ja stemmer det jeg har manuell, så da er det vel ikke så mye på den. Men det var en liten boks der, men hva den er til vet jeg ikke. Det var lite fukt langt ned i teppe, så jeg var nok heldig.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke har fixet dette, ta en titt pa pakningen til bremselyset midt pa bakluken. Det sitter to sma firkantede plastbiter pa hver side over skruene. Tror ikke man kan finne bare pakningen hos forhandler, men hele komplette lyset koster flesk.

 

Takk for tipset, det skal jeg sjekket opp i. Det er nok ikke så mye det lekker her, men det er veldig iriterende med vått trekk når du åpner luken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke har fixet dette, ta en titt pa pakningen til bremselyset midt pa bakluken. Det sitter to sma firkantede plastbiter pa hver side over skruene. Tror ikke man kan finne bare pakningen hos forhandler, men hele komplette lyset koster flesk.

 

Koster rundt 600,- kr :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har kjøpt meg en Audi Allroad 2001 mod. Jeg bor på vestlandet så her regner det veldig mye for tiden, og det samler seg vann på golvet på passasjersiden. Jeg oppdaget dette i dag og har ikke fått undresøkt noe nermere enda.: klø :

 

Er det noen som har liggnende opplevelser med Audi A6/Allroad?

 

 

Den lekker også litt i bakluken, slik at trekket invendig blir vått i underkant. Men det er tørt og fint inne i bagasjerom... noen som opplevd dette?

 

Da har denne drittbilen stoppet, vannlekasjen er fikset og i orden. Det var en tett drenering i vannkassen.

 

Men i dag var det motor slutt.. Jeg kjørte i en 60 sone ga litt gass for å kome opp i 80, da mistet den effekt og etter noen sekunder stoppet den helt og vil ikke starte igjenn.: klø : Ingen ulyder eller noe, øvre register reim går rundt når du prøver å starte. Så da er det vel ikke register ryk!

 

Kan det være noe diselpumpe eller filter tro?

 

Vis denne bilen fortsetter slik setter jeg fyr på den tror jeg:angrygun:

 

Har kjør 2000 km siden jeg hentet den... : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorstyring ligger under gulvteppet ved passasjerens føtter, på det skrå partiet. Mulig du har fått vann i den?

 

Ellers kan jo elektronikken på dieselpumpene plutselig ta kvelden på disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorstyring ligger under gulvteppet ved passasjerens føtter, på det skrå partiet. Mulig du har fått vann i den?

 

Ellers kan jo elektronikken på dieselpumpene plutselig ta kvelden på disse.

 

Skal få sjekket under teppe også.. Får men opp noen feilkoder på diagnose ved feil på dieselpumpe eller motorstyring? Skal få kjørt en diagnosesjekk på den en av dagene.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.