Hvilket smøremiddel på dørhengsler?

Anbefalte innlegg

Som topic sier lurer jeg på om det har noe å si hva jeg bruker eller om det finnes noe anbefalt til smøring av dørhengsler?

 

Må smøres da de har begynt å lage litt knakelyder.

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne sprayen fra Biltema har jeg brukt med stort hell på alt fra trege vindusviskermekanismer til kupévifter som knirker og skråler, og det har holdt så lenge jeg har hatt bilene. Alternativt kan du bruke noe fett, som jeg tror er bedre på dørhengsler i lengden - det varer ihvertfall lenge. CRC og WD40 vil bare være midlertidige løsninger, så det er ikke noe jeg ville ha brukt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne sprayen fra Biltema har jeg brukt med stort hell på alt fra trege vindusviskermekanismer til kupévifter som knirker og skråler, og det har holdt så lenge jeg har hatt bilene. Alternativt kan du bruke noe fett, som jeg tror er bedre på dørhengsler i lengden - det varer ihvertfall lenge. CRC og WD40 vil bare være midlertidige løsninger, så det er ikke noe jeg ville ha brukt.

 

Ja det var fett jeg tenkte på, bare lurte på om det har noe å si hvilken type fett/gris man bruker? Kan egentlig ikke tenke meg til det men man vet jo aldri så ville bare være på den sikre siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tror jeg neppe. Jeg har brukt drivakselfett til så mangt uten at det har gjort noen skade:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tror jeg neppe. Jeg har brukt drivakselfett til så mangt uten at det har gjort noen skade:)

 

Thanks a million Mads Kristian! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litiumfettet på spray bl.a fra Biltema inneholder stoffer som avviser fuktighet, er vel det som brukes på service på Møller. Grå guffe overalt i dørkarmen, i hvertfall.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått tak i noe greier produsert av Statoil jeg tenkte jeg skulle prøve, UniWay LiX 42 Pa er navnet, hvit universalgrease. Tipper den fungerer utmerket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litiumfettet på spray bl.a fra Biltema inneholder stoffer som avviser fuktighet, er vel det som brukes på service på Møller. Grå guffe overalt i dørkarmen, i hvertfall.. :P

 

Er lithiumfett som blir brukt på Møller ja, men ikke biltema sin. :)

 

Lithiumfett funker helt knall. Bruker tunap sin lithiumfett og har aldri hatt problemer med det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry, men jeg husker ikke hva "sånn greier som er i stekepanner så ikke maten skal sette seg fast" heter... So here goes!

 

Selv bruker jeg "sånn greier som er i stekepanner så ikke maten skal sette seg fast"-fett på dørhengslet på T5'en min. Det hadde stoppet helt. Så sprayet jeg det ned med 5-56 også klinte jeg det inn med "sånn greier som er i stekepanner så ikke maten skal sette seg fast"-fett og siden har det vært helt strøkent!

 

Det fettet er slik "hvit guffe" som ikke er noe særlig seig og klinete så det fyller seg ikke med dritt heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Teflon.

Eventuelt PTFE (som jeg har linket til oppi her), da teflon visstnok bare er et varenavn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuelt PTFE (som jeg har linket til oppi her), da teflon visstnok bare er et varenavn.

 

Jeg skrev ordet han lurte på, følger ikke med i tråden :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.