Kjerring quattro med ESP og ASR tvang ! Guide

Anbefalte innlegg

Med OBDeleven kan jeg lett skru av alt sånt på min Golf, kanskje det funker på andre VAG like lett å. Er bare et tastetrykk, siden det er ferdig kodet via app.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med OBDeleven kan jeg lett skru av alt sånt på min Golf, kanskje det funker på andre VAG like lett å. Er bare et tastetrykk, siden det er ferdig kodet via app.

 

Vet du om det er like lett å kode vekk esp helt på en Passat 3c 2010 også? Eller om det ligger ferdig "mal" eller hva jeg skal kalle det i obd11?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du om det er like lett å kode vekk esp helt på en Passat 3c 2010 også? Eller om det ligger ferdig "mal" eller hva jeg skal kalle det i obd11?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det vet jeg ikke. Jeg har en 2016 Golf GTE, og på den er valgene slik det er orginalt, sport eller helt av. Må bare prøve så finner man jo fort ut av det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vet jeg ikke. Jeg har en 2016 Golf GTE, og på den er valgene slik det er orginalt, sport eller helt av. Må bare prøve så finner man jo fort ut av det.

 

Har obd11 ett forum eller et sted hvor du finner sånne ferdige oppskrifter man kjøpe for credits eller hvordan det fungerer? Virker veldig greit dette obd11 greiene[emoji106]

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det at det er bare for android? Latterlig hvis det er det[emoji12]

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det stemmer, kun Android. De fleste som kjøper det bruker som regel det på et billig nettbrett bare. iPhone virker det ikke som det er noe planer å utvikle til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne fungerer på golf mk7 og octavia 3 iallefall

 

Denne prøvde vi på golf 150tdi 4motion golf 2014 og den funket gull

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er B8 S4 på dette feltet? Kan ESP skrus helt av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt av på b8 ved å holde inne i 10 sec, gjelder både a4 og s4, men ikke allroad :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På b5 med quattro så byttet man abs styringen som lå under baksetet med en styringsenhet fra en framhjuls drevet bil, da slapp man EDL/EDS.

 

Går dette på allroad/q5, at man kan bytte til en enhet fra en Porsche macan, eller en s/rs modell? 

 

Legger ved bilder av enhetene man byttet på b5, i tilfelle det var dårlig forklart

s-l1600.jpg

1237400101547106922.jpg 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

På b5 med quattro så byttet man abs styringen som lå under baksetet med en styringsenhet fra en framhjuls drevet bil, da slapp man EDL/EDS.

 

Går dette på allroad/q5, at man kan bytte til en enhet fra en Porsche macan, eller en s/rs modell? 

 

Legger ved bilder av enhetene man byttet på b5, i tilfelle det var dårlig forklart

s-l1600.jpg

1237400101547106922.jpg 


Har ikke fått meg med alt som er skrevet her, men hva gjør EDL/EDS? Jeg har hatt det mye morro med den gamle sliteren min UTEN esp, men aldri hatt noe behov for å gjøre noe annet enn å tune den: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

EDL/EDS er elektronisk diff brems. Holder igjen det hjulet som spinner ved hjelp av abs pumpa.

 

Spør du meg så bidrar det til mer gøy ettersom du unngår litt hjulspinn på innerhjulet og får alle hjul til å spinne😊 Fungerer bare opp til 80 km/t mener jeg.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Spør du meg så bidrar det til mer gøy ettersom du unngår litt hjulspinn på innerhjulet og får alle hjul til å spinne😊 Fungerer bare opp til 80 km/t mener jeg.

 

 

Grunnen til at man fjernet edl/eds var i forbindelse med oppgradering av bakdiff, var noe omdiskutert på div. audiforum om det var verdt det, men løsningen for å få det bort, var å bytte styringsenheten til abs.

 

Vedrørende allroad/q5 er ikke edl/eds problemet, men det at du ikke får skrudd av esp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er dette på A4 B7 DTM. Samme greia som vanlig A4?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.