Kjerring quattro med ESP og ASR tvang ! Guide

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter ny quattrobil og har vært ute å testet Q5 og Q3 i dag.

Til min store forbannelse finner jeg ut at det faktisk ikke er mulig å kobla ut ESP og ASR.

 

Har lest i et par andre tråder at feks 2012 mod A4 B8 kan koble dette helt ut stemmer dette ?

Gjelder det i tilfelle også nyeste A6 også ?

 

Så foreløpig testede modeller.

 

2008 - 2012 Q5: Kun offroad modus med limited stability control. Kjerring quattro

2011 - 2012 Q3: Kun offroad modus med limited stability control. Kjerring quattro

2009 - 2012 A4 Allroad: Kun offroad modus med limited stability control. Kjerring quattro

 

2001 - 2005 RS6: Kan kobles ut 100% og kobler ikke inn igjen ved brems. Konstant EDS

2000 - 2005 Allroad : Kan kobles ut 100% og kobler ikke inn igjen ved brems. Konstant EDS

2011 - 2012 A6 C7: ?

2005 - 2010 A6 C6: Kan kobles ut 100% og kobler ikke inn igjen ved brems. Konstant EDS.

2002 - 2005 A6 C5: Kobler ut ESP 100% til man bremser, men kobler automaisk ut igjen. Konstant EDS.

 

2009-2012 A4 B8 : Kan kobles ut 100% og kobler ikke inn igjen ved brems. Konstant EDS

2006-2009 A4 B7 : Kun offroad modus med limited stability control. Kjerring quattro

 

2008-2012 Tiguan: Kun offroad modus med limited stability control. Kjerring 4motion.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både B7én (2008) jeg hadde og B8én (2009) jeg har nå kan kobles ut 100%…

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A4 Allroad = Kun offroad modus med limited stability control. Kjerring quattro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2002-2005 A6 C5: Kobler ut ESP 100% til man bremser, men kobler automaisk utgjen når man slipper bremsen. Konstant EDS.

 

 

Og dette er du sikker på? Sier ikke du tar feil, men rart jeg ikke har merket det.

 

Mulig jeg aldri bremser i lekemodus :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

B8 kan du koble ut på. et lett trykk skrur av en ting, og neste trykk holder du inne i 3-5 sekunder, og skrur av alt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og dette er du sikker på? Sier ikke du tar feil, men rart jeg ikke har merket det.

 

Mulig jeg aldri bremser i lekemodus :)

 

Allroaden jeg hadde fra 2003 koblet heller ikke inn igjen selv om jeg bremset..mulig det er på "vanlig" A6..? RS6 er vel heller ingen vanlig A6..? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som dere skriver er det muligens andre pogrammer på Allroad og RS6.

Jeg hadde en A6 2.7T quattro.

 

Men er dere helt sikre på at den ikke henter inn igjen skrensen når du trykker på bremsen ?

Kan føles som bare ABS, men det er faktisk ESP som kobler inn igjen så lenge som bremsen er inne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både B7én (2008) jeg hadde og B8én (2009) jeg har nå kan kobles ut 100%…

 

Er du sikker på dette ?

Testa en B7 2007 mod for ikke så lenge siden. Og den kobla inn så fort du ratta i mot ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut sikring? :P

 

Dette kan jo være et triks :-)

Men det skal ikke være nødvendig.

Pluss at ha du Haldex og ikke Thorsen får du bare framhjulstrekk ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som dere skriver er det muligens andre pogrammer på Allroad og RS6.

Jeg hadde en A6 2.7T quattro.

 

Men er dere helt sikre på at den ikke henter inn igjen skrensen når du trykker på bremsen ?

Kan føles som bare ABS, men det er faktisk ESP som kobler inn igjen så lenge som bremsen er inne.

 

Min 01 A6 2.5tdi 180hk hadde ESP 100% utkoblet hele tiden.

 

2010 Tiguan: Kun offroad modus med limited stability control. Kjerring 4motion.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker på dette ?

Testa en B7 2007 mod for ikke så lenge siden. Og den kobla inn så fort du ratta i mot ..

 

Dette er jeg sikker på ja, på min nåværende A4 også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jeg sikker på ja, på min nåværende A4 også :)

 

Tøft, da er det fortsatt håp :-) selv på 2012 modell !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

2010 Tiguan: Kun offroad modus med limited stability control. Kjerring 4motion.

 

Jeg vet !

Tragisk !

 

Hadde egentlig bestemt meg for å bestille ny Tiguan, men etter en test på snø ble den planen lagt på "is" !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet !

Tragisk !

 

Hadde egentlig bestemt meg for å bestille ny Tiguan, men etter en test på snø ble den planen lagt på "is" !

 

Har kjøpt meg en Grand Cherokee til leking i snøen jeg nå, men ville heller hatt Tiguan som daily driver. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt meg en Grand Cherokee til leking i snøen jeg nå, men ville heller hatt Tiguan som daily driver. :)

 

Smart trekk :-)

 

Men skulle jo tro det var marked for en chip / eller en programvare som koblet ut alt når du trykket på knappen ?

Man klarer jo å fjerne 250km/t sperre og endre mye anna rart.

 

Snakket så vist med OCT om dette, men de mente att disse sikkerhetssystemene ligger mye dypere i programvaren og er vanskeligere og endre, samt at på feks haldex biler kan ma miste 4wd helt og ende opp med forhjulsdrift...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som dere skriver er det muligens andre pogrammer på Allroad og RS6.

Jeg hadde en A6 2.7T quattro.

 

Men er dere helt sikre på at den ikke henter inn igjen skrensen når du trykker på bremsen ?

Kan føles som bare ABS, men det er faktisk ESP som kobler inn igjen så lenge som bremsen er inne.

 

Finner artikler som sier det er "optimalisert" noe i Bosch SW på RS6 ihvertfall.

 

Jeg får teste dette vitenskapelig ut så snart jeg finner dertil egnet område =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A4 2007 kobler inn ESP ved brems.. er jeg nesten sikker på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A4 2007 kobler inn ESP ved brems.. er jeg nesten sikker på.

 

Den slår den ikke helt av heller, er med å struper motoren om man ligger skikkelig bredt, har en 07 A4 TDI Q selv :)

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den slår den ikke helt av heller, er med å struper motoren om man ligger skikkelig bredt, har en 07 A4 TDI Q selv :)

 

Jan Brede

 

Jepp, var redd for det ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den gjorde ikke det på min 2008 B7 TDI Q - merkelige greier!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2001 RS4 - ESP 100% frakoblet. EDL inne hele tiden.

2000 A6 2,7T manuell - ESP inne og korrigerte ved skikkelig rattutslag. EDL inne hele tiden.

 

Dette er mine erfaringer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2005 - 2010 A6 C6: Kan kobles ut 100% og kobler ikke inn igjen ved brems. Konstant EDS.

 

 

Om du holder inne ESP knappen noen sek,kobles EDS og ut.

 

Om det kommer inn igjen med brems,har jeg ikke prøvd enda(2006mod A6 2,7tdiq)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten korreksjon til listen der oppe: B7: 2005 - 2008, B8: 2008 ->

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den slår den ikke helt av heller, er med å struper motoren om man ligger skikkelig bredt, har en 07 A4 TDI Q selv :)

 

Jan Brede

 

Den gjør ikke det nei ? Merker det spessielt ved kjøring utenom vei da det ofte er høyere vinkel på lekingen ( : smil :) att den "dør"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.