Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med dette?dettegjelder bilen i signaturen. må ruten byttes ? Eller er det bare å montere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har latt meg fortelle at man kan gjøre begge deler.

Mener å ha sett monteringssett hos Kufatec.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du parallelle eller motslående vinduspussere? I 2007 var det begge deler, dels avhengig av om bilen har regnsensor eller ikke.

Ved motslående pussere må sensoren stå nokså langt ned på ruta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har parallelle viskere på bilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med parallelle pussere trenger ikke regnsebsoren stå så langt ned på ruta for at den skal stå innenfor vinduspussernes "arbeidsområde".

Jeg har også parallelle pussere. Regnsensor står på ønskelista. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si fra hvis du får tak i regnsensor da=) er det vanskelig å montere ? Må væll kodes gjennom vag-com?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bytta til "Auto"-lysbryter, så regnsensor kommer om ikke lenge. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig å bytte ? Sender du link ? Blir det gjort om slik at når det er lyst ute, kjøres park å grøftelys , så når tunnel kommer, slår de seg på automatisk? Sikla leng etter det sjøl æ =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig å bytte ? Sender du link ? Blir det gjort om slik at når det er lyst ute, kjøres park å grøftelys , så når tunnel kommer, slår de seg på automatisk? Sikla leng etter det sjøl æ =)

 

Lysbryteren bytter du på no-time.

 

Med bryteren i "0" trykk inn og vri mot park og trekk bryteren ut.

 

Løsne kabelen på baksiden.

 

Kolpe til ny bryter.

 

Dytt den på plass.

 

 

Siden jeg ikke har regn-/lyssensor enda, så virker ikke oppsettet optimalt.

 

Med bryteren i "0" har jeg nå LH via hovedlys og kjørelys via tåkelys, uten instrumentlys.

Med bryteren i "Auto" har jeg LH OG kjørelys via hovedlys MED instrumentlys.

Med bryteren i "Fullt lys" så har jeg LH/CH og kjørelys via hovedlys MED instrumentlys.

 

Når regn-/lyssensor er på plass, forventer jeg at med bryteren i "Auto" så vil kjørelysa komme i tåkelysa.

Når det så blir mørkt (kveld/tunnel) så vil bilen automatisk skifte til hovedlys, og tilbake igjen når det blir lyst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lysbryteren bytter du på no-time.

 

Med bryteren i "0" trykk inn og vri mot park og trekk bryteren ut.

 

Løsne kabelen på baksiden.

 

Kolpe til ny bryter.

 

Dytt den på plass.

 

 

Siden jeg ikke har regn-/lyssensor enda, så virker ikke oppsettet optimalt.

 

Med bryteren i "0" har jeg nå LH via hovedlys og kjørelys via tåkelys, uten instrumentlys.

Med bryteren i "Auto" har jeg LH OG kjørelys via hovedlys MED instrumentlys.

Med bryteren i "Fullt lys" så har jeg LH/CH og kjørelys via hovedlys MED instrumentlys.

 

Når regn-/lyssensor er på plass, forventer jeg at med bryteren i "Auto" så vil kjørelysa komme i tåkelysa.

Når det så blir mørkt (kveld/tunnel) så vil bilen automatisk skifte til hovedlys, og tilbake igjen når det blir lyst.

 

Høres bra ut.

Kan du gi en link, som passer til min touran 07, Så æ slipp å kjøp feil evt på ebay?

Når skal du fikse regn/lyssensor? (Regn å lyssensor i en og samme?)

Når vi pratet om å aktivere LH/CM, må jeg ha ny bryter, eller fungerer det med orginal bryter?

Ble mye spørsmål nå føler jeg =p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut.

Kan du gi en link, som passer til min touran 07, Så æ slipp å kjøp feil evt på ebay?

Når skal du fikse regn/lyssensor? (Regn å lyssensor i en og samme?)

Når vi pratet om å aktivere LH/CM, må jeg ha ny bryter, eller fungerer det med orginal bryter?

Ble mye spørsmål nå føler jeg =p

 

Her er link til maken bryter med den jeg har kjøpt:

 

Chrom Lichtschalter Golf

 

Hvis du følger litt med, så finner du silkkert noen som er rimeligere enn i den oppgitte linken.

Jeg gav ikke så mye for min.

 

Så snart jeg har fått kjøpt inn nødvendig hardware (sensor, kabelsett etc.) så blir det montasje av regn-/lyssensor. Noen kaller det regnsensor mens andre kaller det lyssensor. Er mer snakk om to sider av samme sak (med mindre jeg er på feil jorde....).

 

CH/LH fungerer fint med original bryter og uten regn-/lyssensor. Det var det jeg hadde til å begynne med.

 

Det er dette som er det fine med dette forumet.

Man kan dele og høste av hverandres kunnskap og erfaringer.

 

Selv har jeg vært veldig lite aktiv i det siste, men det har tatt seg opp etter bytte av bil. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er link til maken bryter med den jeg har kjøpt:

 

Chrom Lichtschalter Golf

 

Hvis du følger litt med, så finner du silkkert noen som er rimeligere enn i den oppgitte linken.

Jeg gav ikke så mye for min.

 

Så snart jeg har fått kjøpt inn nødvendig hardware (sensor, kabelsett etc.) så blir det montasje av regn-/lyssensor. Noen kaller det regnsensor mens andre kaller det lyssensor. Er mer snakk om to sider av samme sak (med mindre jeg er på feil jorde....).

 

CH/LH fungerer fint med original bryter og uten regn-/lyssensor. Det var det jeg hadde til å begynne med.

 

Det er dette som er det fine med dette forumet.

Man kan dele og høste av hverandres kunnskap og erfaringer.

 

Selv har jeg vært veldig lite aktiv i det siste, men det har tatt seg opp etter bytte av bil. :)

 

ja æ glæde mæ t å sje resultatet av prosjektet ditt =) let me know , when u are finish !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Fikk du til dette? Hva trengs isåfall?

 

Sigurd:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker!

 

Hvis jeg samtidig bytter lysbryter til den med "auto", vil dette funke som det skal da? Altså at lys "styrer seg selv"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du koder det sånn så gjør det det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.