RTU Pseudo Adiabatic Engine-2.5 20v Audi motor "Kinokvalitet" MÅ SEES

Anbefalte innlegg

Så rått ut at de fikk til 814 på under 0,6 på mila. Men teit og forståelig med sensur..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten er dette en tidlig promotering av en teknolgi som de tar patent på. Eller så er det en bløff.

Det som gjør meg spesielt mistenksom er at både filmen og nettsiden er så glatt-striglet og "perfekt", men uten noe god kontaktinformasjon eller forsøk på å skaffe kunder/selge direkte. Dette kan være en meget god forbereelse for å svindle investorer?

 

Tilsynelatende så er det litt "vanlig" trim i form av optimalisering av innsug/eksos, annen turbo og omprogrammering. Så må det være noe magi med utforming av forbrenningskammeret idet både stempler og toppen er gjørt noe med. Mulig det er noen magiske striper/forsenkinger som skaper et genialt forbrenningsforløp? Mulig det er noe spesial-brennstoff?

 

Men jeg tror dette er en bløff, det virker for godt til å være sant at dette kan medføre så lite overskuddsvarme som de påstår.

 

Uansett, nydelig film og musikk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heftig :) , men kurvene de presenterer på slutten er vel ikke helt i samsvar med det dynoen viser ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For oss som har lært litt om termodynamikk så lukter det litt(mye) av dette.

Meeen, det kan være ett meget spesiellt brennstoff de bruker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er mye som ikke rimer egentlig....Jeg forstår tallene i og med de kjører 2.8bars trykk på den, men varmen er en annen sak:) Men den NM kurven da, den er jo helt syyk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For min del forstår jeg ikke helt hvordan de klarer å unngå varmeutviklingen, uten å bruke et eller annet veldig spesiellt drivstoff, som eksploderer veldig kraftig, men alikevel brenner kaldt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For min del forstår jeg ikke helt hvordan de klarer å unngå varmeutviklingen, uten å bruke et eller annet veldig spesiellt drivstoff, som eksploderer veldig kraftig, men alikevel brenner kaldt.

 

Ja, for det sier de ikke noe om! Kan jo godt være det er der "hemmeligheten" ligger...Og en ting jeg også stusser på, er den lille videosnutten idet de filmer den avgassmåleren! For den viser nemelig at målesonden er ute i friluft, derfor er lambda ikke tilgjengelig, HC er bare 1 og o2 prosenten så høy...Og når de drar full pull så vise map verdien -1.5 Kpa??

Bare juks og fanteri spør du meg;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, å so heitte han tross alt Dick !! :P må vera nåke muffens ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg synes dette lukter litt svidd jeg også gett.. quote fra sida feks:

 

"Cold air has a higher density, and contains more oxygen, necessary for proper combustion." - nei, dette påvirker ikke hvor fullstendig forbrenning man får...

 

"The following reaction will release a large amount of energy, of which the major part is converted into heat and destroyed in exhaust gasses, and water cooling system. " - varmen er faktisk ødelagt i eksosen... tar det som dårlig oversettelse.

 

 

"The RTU patented unique combustion technology can be retrofitted to existing turbocharged four stroke internal combustion engines and rendering efficiencies of 15-24% depending on engine design. Incorporating 100% of the technology in an RTU engine will offer full power and efficiencies of up to 70%." - Nå husker jeg ikke hvor mye som feks er pumpetap, men dette høres noe optimistisk ut siden dette trolig betyr at forbrenninga må nesten være adiabatisk, noe jeg ikke kan forstå er mulig med konvensjonelt drivstoff. Tenk at forbrenninga fort holder 700-900grader celcius osv. + Går temperaturen ned så reduseres vel også effektiviteten av turboen.

 

+ de sier at det man "hovedsaklig" trenger å bytte er ecu, innsug, stempler og ringer.... såvidt meg bekjent så er det ikke akkurat her hovedparten av varmtapet oppstår...

 

 

for all del, kan hende jeg tar feil på flere ting, men det har vært flere som har påstått at de har lagd svært effektive motorer tidligere, men det det har vel hittil blitt med myter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt rart att porche skriver dette om fyren: http://www.porsche.com/pap/_hong-kong_/motorsportandevents/motorsport/news/?pool=motorsport&id=416f60f1-7f1e-4ba0-a3a3-9ccf9ef1806e&lang=en#

 

Men på den andre siden, så leste jeg på ett forum att dette aldrig ble noe av, men att de faktisk leaset 1 eller 2 biler av porche.

 

fyren heter: Al Solaroli

 

Drittsnakk tilbake fra 2007: http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?t=98594&page=3

 

Att dette er bullshit er ikke tvil engang. en eller annen investor biter sikkert på. Men uansett så virker det ikke som denne fyren faktisk har produsert noe så lenge han har drevet på, og jeg tviler på vi noen gang får se mere til denne teknologien.

 

Men artig å se hvor mye resurser de ligger i en slik scam. på en måte flinke folk, da nettsiden, videoen, motorbygget osv er greit imponerende, og koster en del.

 

Når man googler CET LLC og finner "fraud" og "scam" i de 3 første søkeresultatene, tviler jeg på fyren er noe bedre nå! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott film, og deler :) Men bremse papira er feil, logging av den eminente turbo temperaturen står på feil side av turbo. Mye rart her :) Bremse uten ic med turbo som gir kald luft uten metanol er teknisk umulig på disse effekter og trykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rundt 5.32 i filmen er turtall stabilt på ca 4500 og så spretter momentet raskt opp fra 500 til 900Nm. Imponerende. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rundt 5.32 i filmen er turtall stabilt på ca 4500 og så spretter momentet raskt opp fra 500 til 900Nm. Imponerende. : rolleyes

 

Ikke rart det, det er jo på det turtallet den retromekaniske fordeleren slår inn;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rundt 5.32 i filmen er turtall stabilt på ca 4500 og så spretter momentet raskt opp fra 500 til 900Nm. Imponerende. : rolleyes

 

Med en dyno som låser på et gitt turtall så er dette normal oppførsel når man gir gass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke rart det, det er jo på det turtallet den retromekaniske fordeleren slår inn;)

 

er det den som gir sprut til tusen det? : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det den som gir sprut til tusen det? : haha :

 

Ja, ikke rart NM er ca 1000!

 

http://www.assurich.com.my/Engine-Dynamometer-System-Superflow-SF-902-Engine-Dyno.htm

 

De bruker Superflow-SF-902 dynobenk og den klarer 1000 fotpund moment, 1356 NM så den kan ikke ha maxa på 1000nm ! Her står det litt om det de kaller motoren:

http://en.wikipedia.org/wiki/Adiabatic_process

adiabatic, gidder ikke lese mye om det, men det er ett termodynamisk begrep

en prosess som ikke blir påvirket av tempen

 

Malaysia Machinery

http://www.assurich.com.my

SuperFlow Engine Dynamometers - The SuperFlow SF-902 is the next generation engine dynamometer for all levels of engine builders. The SF-902 replaces our sturdy, industrial-duty SF-901 system that has proven itself over and over during the past 20+ years.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte på super retometerfordeler som vist nok skal øke karadial effekten med 112%....det er jo den som gir sprut til tusen (dumme meg)

 

rudolf02.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig hadde jeg gitt blanke faen i om RTU greia funka. Bare jeg kunne fått den motoren de ruller inn på videoen hjem på 'stua', så skulle den greit fått ligget på 840 grader eksostemp og yta 1000hk i mer 'normale' forhold ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.