Defekt ECU:Webasto klager på ny glødeplugg, originalmontert Webasto i Audi D2-chassis

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er det Termo Top C som sitter montert der?

Jeg får opp "kortslutning på glødeplugg" har lest mye at brennkamrene soter ned, men det er vel heller på "flame out" eller "no flame" vil jeg tro. Her høres det ut som en fysisk feil eller får jeg feil kode?

Hva er letteste måten å komme til enheten på, ta av plata under?

Kan brennkammer demonteres og taes ut, for å så sette sammen resten for å kunne feilsøke/rense sensoren mens bilen fortsatt er kjørbar?

Hvor er det evt. rimeligst å kjøpe brennkammer, ser kcl dukker opp i søk, har vi rabattavtale med de?

 

 

Problem med feilkode, nytt spørsmål i bunn, post #24:http://forum.vacn.no/showthread.php?249597&p=2859061&viewfull=1#post2859061

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må ta av plata under ja, sitter på høyre side. bytt tennplugg. Vet ikke om det medflører demontering av brennkammer/bremmer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du tennpluggen løs?

Trodde den var integrert i brennkammeret, var kanskje flammemonitoren det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som kunne svare på alle de andre spørsmålene mine?

 

Glenn Ove: Har ikke vært under å sett enda, men er plata skrudd eller er det sånn hvor du vrir 90 grader også blir den løs?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

man vrir 90 grader. Vet ikke om pluggen er løs desverre, men burde jo være det? Men burde være mulig å bytte men må sikkert ta brenneren av bilen først. Går kjøleveske slanger til brenneren disse må du koble sammen om du skal kjøre uten brenneren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du sier brenneren, er det brennkammeret du snakker om eller kaller du hele webastoen for brenner? Det er i så fall brennkammeret jeg hadde tenkt å ta ut og kunne bruke bilen i mellomtiden.

 

Det er TermoTop C som sitter på A8/S8-bilene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor er det evt. rimeligst å kjøpe brennkammer, ser kcl dukker opp i søk, har vi rabattavtale med de?

 

Er Hellanor som har tatt over som webasto importør i Norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, får ta en telefon til Hellanor imorgen og spørre om ny tennplugg, må da være ok rabatt vi har på dette og greit å få byttet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite tilleggsspørsmål om samme tema som jeg antar Chris også har glede av:

 

Hva annet enn å skifte tennplugg bør man gjøre når først brennerenheten er ute? Noen form for vedlikehold, slitedeler, renhold, etc?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har fått forståelsen av at alle brennkammere har godt av og bli renset, selv om det er et større problem på dieselbiler hvor det skikkelig soter igjen. jeg tenker ihvertfall å rengjøre mitt så godt det lar seg gjøre når jeg først har det oppe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ringt både Hellanor og Vestfold ElektroDiesel, men ingen kunne/ville svare på de spørsmålene jeg hadde.

 

De fant en glødestift, de mente den var den samme både for bensin og diesel, er dette korrekt?

Prisen ut var 850 kr + mva uten rabatter.

 

De kunne heller ikke svare meg hvorvidt jeg kan demontere brennkammeret og fortsatt kjøre bilen.

 

 

Ingen her inne som jobber med Webasto som kan gi meg et bra svar her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har googlet stort sett det jeg kan komme på av søkeord. Allerede sett den, men den er ikke utfyllende nok.

 

Bla.annet: side 904, fig 902. Det er listet opp 12 punkter, men bare 6 punkter vises..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller oppgir pris på 1018 kr uten mva på glødeplugg og 3710 kr uten mva for brennkammeret. For de som måtte lure

 

 

Men jeg har et siste spørsmål, en jeg var i kontakt med på Hellanor Tønsberg sa at jeg MÅTTE ha rett brennkammer, ellers ville ikke elektronikken starte og det var det de som hadde oversikten over. Jeg stilte et par kontrollspørsmål om hvordan elektronikken gjenkjenner noe av brennkammeret da det er en mekanisk del, jeg kan forstå om det er feil glødeplugg (tenker på flammedetektoren) men det ville han ikke svare på.

Men om jeg ville kjøpe så skulle han finne rett det.

 

Jeg vet det er forskjell på brennkammeret på bensin og diesel, men når jeg har funnet et brennkammer for bensin til den modellen så finnes det ikke fler utgaver. Noen som har lyst til å avkrefte dette eller har jeg misforstått fyren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sjekket litt rundt reservedeler for en liten stund siden og har en link til en side som viser at det er forskjell mellom diesel og bensin brennkammer.

 

http://www.ersatzteilbox.com/index.php/language/en/info/p67669_Waermeuebertrager-mit-Steuergeraet-Thermo-Top-T---BW50-DW50.html

 

Det er kombinert glødeplugg/flammesensor forøvrig. Jeg tok ut hele brenneren, men tror det skal la seg gjøre å ta ut vifte og brennkammer mens den sitter i. Du ma ta av kjølevannslangene og klemme de. Jeg gjør helst ikke den jobben en gang til. Tok ut filterboks, hovedlykt & tenner, tåkelys og klarte så vidt å unngå og ta ut spylerbeholderen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ebay ble svaret i mitt tilfelle, har riktignok ikke montert det enda, men nytt brennkammer med glødeplugg ankom posten idag, totalen for det kom på 1520 kr.

 

Kommer med en oppdatering når det er montert for å bekrefte at det fungerer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags glødeplugg er det? Hva må jeg søke på for å finne den? Samme problem på min 2001 A8 ake motor. Var det termotop c?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke sett noe på det enda! : flau : Stort prosjekt på jobben, lange dager, mangel på sted å stå/ligge har gjort at jeg har drøyd det.

 

Glødepluggen er lik for bensin og diesel, det er brennkammeret som er forskjellig. Stemmer at det er TermoTop C.

 

Delenummer på glødeplugg er: 4E0 261 435

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Auxiliary heaters of type "S" (no self-diagnosis) were fitted up to 04.97.

Auxiliary/additional heaters of type "Z/C" (featuring self-diagnosis) were gradually introduced as of 05.97.

 

Så veit dere det. Tok utgangspunkt i bensin i og med at ingen av dere skriver hvilken motor eller årstall bilen er fra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2000 S8 4.2l v8 360hk AQH-motor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har ein termo top c som eg ønsker og bli kvitt den er def print kort på men ellers i orden.. Gi bud om noen er intrisert.. Til diesel 2000 mod a8

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DA har jeg ligget på bakken i 6 timer og byttet brennkammer. Ikke for at jobben var så vanskelig, den var forsåvidt grei den. Jobben var å få skrudd ned webastoen da skruene sitter så trangt inntil spylertanken. Tok ut luftfilterboks men det kan du spare deg for da det ikke hjelper en dritt.

 

Anyways, byttet brennkammer med glødeplugg/flammedetektor og rengjorde. Lå noe koks i varmedelen av webastoen og brennkammeret som sto der hadde ganske bra med koks i seg, til tross for at dette er en bensinbil. Nå gjorde ikke det meg noe da jeg hadde kjøpt komplett brennerenheten.

 

Derimot så starter fortsatt ikke enheten, den rapporterer fortsatt kortslutning mot jord, (feilkode 01412 - Short To Ground)

Jeg testet begge to og begge fungerer + de stemmer med de målingene man skal gjøre ref. webasto-manualen. målte respektive 0.7 og 0.8 ohm på de to sensorene, begge gløder bra.

 

Noen som har noe bedre svar på hvorfor det ikke fungerer, er hjernen/printkortet på webasto-enheten ødelagt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke vert borti webasto, men på eber er 90 % av alle feil som ikke er nedsoting, feil i styrekortet på brennerne

Har også fått mye feilkoder på gløding og kortslutting i gløding ved feil i styrekort..

 

Ole Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.