Anbefalte innlegg

I fjor hadde jeg bilen på møller for å utbedre rust på tak, panser og passasjerdør. Da ble det montert nytt panser og dør.

 

Men nå har jeg fått rust på de andre dørene ved lista og noen andre flekker.

Var på møller og de tok bilder å sendte inn, fikk svar i går at de ikke dekte dette. Jeg synes det var rart siden de dekte dette i fjor.

Ringte dit å spurte og da sa han at de hadde gjort om i forhold til å godkjenne rust, at det nå må være rust hull i fra innsiden for at de skal dekke dette. Og siden det under lista er hull til å feste lista i og at rusta kommer derifra så går dette under lakk garanti og ikke rust garanti. På de andre flekkene jeg har så er det sink slipp og ikke rust så da dekte de ikke det heller sa han.

 

Noen som har vært borti dette?

 

Det er en 2006 modell det er snakk om

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen andre som har vært på møller i år å fått godkjent eller avslag på rust/lakk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen andre som har vært på møller i år å fått godkjent eller avslag på rust/lakk?

 

Har vært der mye....: bh : Men det virker som om det er avhengig av hvem du snakker med og hvilken avdeling... De skiller på lakkgaranti og rustgaranti, ja, men så ha de også utvidede dekninger på endel ting, og noe med egenandelsdekning. Lakkgarranti er vel 5 år, utover dette må det vel dekkes av rustgaranti, og da må det komme innenfra, uten ytre påvirkning.

Og hva som finnes av muligheter til å bruke, ja det er det kun Møller som vet...og bestemmer..

 

MEN jeg hadde min '05 inne nå til rep. av rust / zinkslipp, og da fant Møller ut underveis at rusta / zinkslippet som i utgangspunktet kun ble dekket 70% på utvidet dekning hadde generert hull, og da fikk jeg dekket ny skjerm, lakk og arbeide 100%. Så det virker som om de tar det litt som det kommer, men at det har blitt strammet inn mye.

 

Det som ikke er bra, er at det er veldig mye gjengangere med rust på nyere Passat'er (sikker også andre), som gjør at ihvertfall jeg kommer til å tenke meg om 2 ganger før jeg evt. investerer i en nyere VW nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var der selv for noen uker siden med min 07 passat stasjonsvogn og dei tok bilder av rustbobler rundt rails, dørlister og bakluke, fekk svar idag om at dei dekte 75% og måtte selv stå for 25% som kunne vær mellom 10-15 tusen for og få fikset dette: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal inn og ta bilder av 3 dører som har rust ved listen på døren 17. April, Passat 09 modell. Men de sa at dette ble dekket nesten garantert 100% fordi bilen er under 5år..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 år eller 150 000 km fik jeg beskjed om på min Audi, som forøvrig IKKE fikk dekket rustskader pga at bilen ikke hadde brukt merkeverksted på alle servicer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 år eller 150 000 km fik jeg beskjed om på min Audi, som forøvrig IKKE fikk dekket rustskader pga at bilen ikke hadde brukt merkeverksted på alle servicer

 

rare greier jeg fikk nytt panser på vår passat 2002modell selv om den ikke har alle servicer på merkeverksted.Skal dem begynne om bruke bilen har ikke hvert på service hos oss så da gjelder ikke rustgaranti dette blir for dumt. rust er rust samme hvor du har hatt service.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja rust er rust, men ved bruk av Møller verksted skal det bli oppdaget på eit tidlig tidspungt,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det synes jeg er merkelig, er bare 2mnd siden bilen min var på service og de nevnte ingenting om rusten jeg fant for noen uker siden da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg spurte Møller helt spesifikt om dette med sjekk av rust ifbm. servicer og om å oppdage rust som kunne være mulig å få dekket på garanti, spesielt pga min bil som har hatt ALLE servicer hos Møller, og som hadde mye zinkslipp som ikke var tatt.. Da fikk jeg beskjed om at det var kundens ansvar å melde inn, de gjorde ingenting fo å sjekke dette....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja rust er rust, men ved bruk av Møller verksted skal det bli oppdaget på eit tidlig tidspungt,

 

Men det hjelper jo ikke mye når de ikke vil gjøre noe FØR det er gjennomrustet, selv om man kan se retningen det tar. Har selv vært gjennom denne prosessen med en da 2 år gammel Polo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja Møller ha mye rare meninger...

Jeg driver fortsatt med min sak, ettersom jeg var uenig i deres avgjørelse, så sendte jeg mail til 2 andre Møller verksteder.

 

Der fikk jeg til svar blant annet:

"Bilen er over 5år, dermed er det ingen garanti. Men importøren har gått ut med en utvidet kulanse på biler over 5år som forhandleren kan gi hvis man har service på bilen osv.. mao dette er noe vi kan bestemme til en hvis grad, Er bilen over 5 år, så kan vi gi 75% dekning på kant/fals rust fra 5-7år, deretter 50% på biler mellom 7-10 år. Men dette er opp til forhandleren. Før 2/1-2013: så ble bilene dekket 100% fra 0-7 år på samme rustskade, dette har endret seg i år, derfor ble taket osv dekket i fjor. Mao så kan vi få dekket 50% hvis bilder o.l blir godkjent av importøren. Men kravet er egentlig at bilen skal ha vært på service."

 

Mens det andre verkstedet syns det var merkelig at jeg hadde fått avslag å ville at jeg skulle sende mail med klage til importøren for det var kunne de som kunne gå inn å endre/se på saken på nytt.

Det gjorde jeg, men det var ikke så mye positivt som kom derifra,:

"Det er først og fremst verkstedets vurderinger som gir grunnlag for en avgjørelse

om garantidekning"

"Med gjennomrusting menes rust som opptrer fra

innsiden (hulrom) og som ikke tidligere kunne påvises ved foreskrevet vedlikehold

(service), utført ved autorisert Volkswagen forhandler. "

"Det er riktig at det finnes goodwill ordninger fra fabrikk på slike typer feil.

Disse ordningene forutsetter at vedlikehold er utført hos autorisert Volkswagen

forhandler."

 

Jeg spurte også om man måtte "se" seg ut hvilket Møller verksted man reiste på, med tanke på at noen får dette dekt mens andre får avslag, da fikk jeg til svar: "Ja, man kan velge å vedlikeholde sin bil der en selv måtte ønske." De sa ikke noe mer om den saken.

 

Jeg spurte også ang gjennomrusting, at det vil jo bli hull i karosseriet om man ikke gjør noe med det for det er rust under lakken, og om det da måtte gå så langt før de dekket det, så svarte de:

"Som tidligere nevnt menes det med gjennomrusting at rusten oppstår fra innsiden (hulrom). Det blir ikke gjennomrusting av at en velger å ikke reparere sin bil. Da overholder en kort og godt ikke sin plikt til å vedlikeholde sin bil. Skader som ikke utbedres og som blir store over tid, vil alltid bli avslått som reklamasjon"

 

DET som er enda mer irriterende er at min søster har samme bil, bare 1år eldre, som har vært på et annet Møller verksted etter meg, med samme rust problemer, og de fikk dekt ALT sammen. Når jeg skrev det til Importøren så svarte han bare:

"Vi kjenner ikke til hvilken bil dette er eller hva som ligger til grunn for avgjørelsen. Vi uttaler oss kun om den saken vi behandler og ikke andre saker. Slike vedtak kan være fattet på annet grunnlag eller under andre forutsetninger. Forutsetninger og kulansedekninger endres hele tiden og det vil alltid benyttes gjeldende kulansedekning eller regler for å avgjøre slike saker. Dersom f.eks. tidligere vedtak er feil, vil nok ikke dette medføre ytterligere dekning far andre tilfeller ved senere anledning."

Det er veldig frustrerende at de skal få dekket det som ikke jeg fikk, ingen av oss har vært på møller å hatt service etter at vi kjøpte bilene. Så undrer litt på hva jeg skal gjøre videre, men ender vel med at jeg må betale lakkering selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.