Anbefalte innlegg

Hvilken dimensjoner av felger/dekk og ET bruker dere uten og subbe i skjermer ? Senket 77 mod.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8699540458_a25f54ef44_c.jpg

 

8*14 foran 195/40-14 og 9*14 bak 195/45-14.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[ATTACH=CONFIG]195898[/ATTACH]

 

8*14 foran 195/40-14 og 9*14 bak 195/45-14.

 

Ikke uten å kunne subbe og 1 tomme større bakhjul enn foran er neppe noe poeng.

 

7 tom ET25 med 195/45 enten i 14 eller 15 er vel trygt skulle jeg anta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om d er no poeng er jo en annen sak men spm var jo hva vi kjørte uten å subbe i skjermer og d gjør ikke jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

6X15 ET mellom 30 og 37 med 195/45-15 (eller 185/45-15 om du vil kjøre Nankang) er bombesikkert. Litt avhengig av hvor mye du ønsker å senke så er Ronal Turbo (7x15 ET 28) nærmest som skapt for dette karosseriet, men med en del senk blir det lett plassproblemer foran når du både skal ha plass til å svinge samtidig som du har tilstrekkelig fjæringsvei. Valsing av i alle fall forskjermene anbefales sterkt. Av optiske hensyn vil du sikkert ønske å space ut bak og da ryker du lett på valsing der også. Synes selv at stålfelgene fra Corrado og Passat 35i ser bra ut på Einser (både Golf og Scirocco). De har også gunstig størrelse.

 

Om man heller foretrekker 14" så synes jeg 14" stålfelgne som Golf 2 GTI/GT kom med originalt også gjør seg på Einser. Da gjerne sammen med 185/50-14 dekk.

 

Ulempen med alle alternativ jeg her har nevnt (bortsett fra Ronal Turbo) er at du lett får plassproblemer innover mot fjærbeinet om du har gewinde. Dette begrenser litt hvor negativ camber du kan kjøre med uten å montere spacere - som igjen vil kunne føre til at du må valse;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er coilovers, har igrunn lite lyst å valse skjermer. 8x15 et 25 kan dette passe? 15"eller 16 " som jeg har tenkt å ha på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er coilovers, har igrunn lite lyst å valse skjermer. 8x15 et 25 kan dette passe? 15"eller 16 " som jeg har tenkt å ha på.

 

Jeg vil påstå nei, selvom folk tydeligvis har forskjellig oppfatning av temaet! Skal du relativt lavt vil dette ta i flensen på skjermen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å gå videre på det jeg skrev ovenfor og svare på det nye spørsmålet: Nei, 8X15 med ET hvasomhelst er det bare å glemme å få under urørte skjermer. I alle fall foran kommer det til å se helt "tæle" ut, siden du da må kjøre den ganske høy, samitidig som du ikke kommer til å få dekket til dekket tilstrekkelig. Bak kommer det til å se ganske normalt ut (men det blir ikke plass til å kjøre så veldig lav at det gjør noe der heller).

 

Jeg vil si at de nevnte Ronal Turboene i 7X15 med ET 28 er så perfekt som man kan få det, uten at jeg vil ta på meg å love at det ikke subber i akkurat dette karosseriet:).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier også nei. 7x15 et 34 hadde vert ideelt hos meg. Har et 38 og må ha en 3mm spacer for å gå klar gewinden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diskusjonen handler i grunn om hvor lavt du skal, og hvor stivt senkesettet er. Noen sett er pinnestive og tillater mindre avstand fra dekk til skjermkant, eventuelt kan du senke relativt lite og gå klar. Den grønne golfen over her representerer en viss grad av begge deler antar jeg - ikke senket maks og sikkert et jæv*** stivt sett!

 

Verdt å nevne at om du ønsker å senke mye ville jeg anbefalt 15" felger for å ivareta litt kjørehøyde - 13" er fullstendig ubrukelig i kombinasjon med mye senk, og 14" kan by på problemer det også! Også har du ca. 10mm mer plass bak enn foran ut til skjermkant, men du har ofte mer fjæreingsvei bak og således mer trøbbel....Ingen enkel kabal!

 

Bildet viser 7,5-14 ET 25 med 195-45 og det subbet før valsing, samt at dype kjørespor ga ubehagelige overraskelser uten at senkesettet var justert superlavt!

 

IMG_0513.jpg

 

IMG_0509.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og som vi ser av bildet er det ikke plass nok foran, -men det ble jo seinere valsa ut foran, så da ble det nok finfint:). Aller helst burde det vel ha vært sveist på bakhjulbuer foran, for å få det likt foran/bak. For øvrig meeeget lekre hjul til dette karosseriet: ja :. Har hatt et par sett slike i 8X15, så jeg kan ikke si noe annet;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.