Siste nytt om elektrohybriden Audi A3 e-tron

Anbefalte innlegg

Jeg må si meg veldig fornøyd med e-tron i hvertfall. Jeg bor ganske så sentralt i Oslo, og har lademulighet hver natt. Føler nesten dette er ett must om man skal kunne dra full nytte av bilen. Statistikken min viser i overkant av 80% kjøring på EL. Rekkevidden er ikke 50KM, men heller 3-4 mil avhengi av kjøremønster. At den "ikke fungerer" under 10 minus har ikke plaget meg noe særlig, da det sjeldent er så kaldt i Oslo. Og selvom det er kaldt, så er batteriet varmt etter lading i garasjen så jeg kommer meg som regel til jobb på el uansett. AC/heater funksjonen med app er helt genial, men noe ustabil. Syns dette har bedret seg veldig i det siste, men de har litt mer å gå på her.

 

Kan også legge til at kjøring til hytta for eks, hvor det er ca 11 mil hver vei går unna på 0,4L/mila selv uten lademulighet på hytta. Men da må det gå litt "sport" i å kjøre økonomisk.

 

Alt i alt, drit fornøyd med bilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen sensor og varsel i bilen som sier fra om en har glemt å lukke deksel for ladekontakt i grillen?

Har møtt et par biler på veien nå som har kjørt med dekselet til siden, og et lokk hengende..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen sensor og varsel i bilen som sier fra om en har glemt å lukke deksel for ladekontakt i grillen?

Har møtt et par biler på veien nå som har kjørt med dekselet til siden, og et lokk hengende..

 

Nei.. Har glemt det en gang selv når jeg var stresset om morgenen : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel analogt til om en glemmer tanklokk, ingen varsel der heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En stund siden jeg har lagt ut noe her, men kan si at jeg også er veldig fornøyd med bilen min.

Appen for styring av parkeringsvarmeren fungere som oftest veldig bra for min del. Lykkes 9 av 10 ganger uten større problemer.

Går bra og ser bra ut, men er ikke helt fornøyd før jeg har fått montert Eibach Prokit. Blir montert i løpet av sommeren, og blir da Ca. 30mm lavere.:cool:

 

Jeg har 46 km til jobb og ligger nå som det er 12-15 grader ute om morgene, på ca. 80-82% emission free. Som vil si ca. 35-38 km på strøm. Men er sikker på at over 40km er fullt mulig ved temperaturer over 20 grader.

Pleier og ligge på et forbruk mellom 1,4 og 2 liter/100km. Kommer ann på temperatur og hvor "travelt" jeg har det til jobb. ;-)

På de siste 4880km ligger jeg nå på 75% emission free.

 

Litt senk med spesial tilpasset Eibach fjærer til e-tron, så er den der:

FB_IMG_1465883129073.jpg

 

Beste forbruk til jobb 46km ligger på 1,4 liter pr. 100km:

20160620_070525.jpg

 

De siste 4880km er blitt kjørt 75% emission free, mens de siste 8500km ligger på 2,5 liter pr. 100km:

20160713_174017.jpg

20160713_173911.jpg

20160712_205924.jpg

20160620_070539.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken App er det som skal brukes nå?

 

Sent fra min D5503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken App er det som skal brukes nå?

 

Sent fra min D5503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken App er det som skal brukes nå?

 

Sent fra min D5503 via Tapatalk

 

Samme som før:

"Audi A3 e-tron Connect app" for biler produsert før uke 45 2015 og

"MMI Connect" for biler produsert etter uke 45 2015.

 

Disse skal bli slått sammen slik at alle benytter MMI Connect, men det tar sin tid....

 

Les mer om dette her;

http://www.bcr.no/audi/paloggingsprosess_audi_a3_e-tron_connect_01_2016/files/assets/common/downloads/P.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken App er det som skal brukes nå?

 

Sent fra min D5503 via Tapatalk

 

Samme som før:

"Audi A3 e-tron Connect app" for biler produsert før uke 45 2015 og

"MMI Connect" for biler produsert etter uke 45 2015.

 

Disse skal bli slått sammen slik at alle benytter MMI Connect, men det tar sin tid....

 

Les mer om dette her;

http://www.bcr.no/audi/paloggingsprosess_audi_a3_e-tron_connect_01_2016/files/assets/common/downloads/P.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som dere ser er det fullt mulig å senke en Audi A3 e-tron;) Bilen er blitt mer tight i svinger, mens kjørekomforten er like god som før.

 

Før senk:

20160720_080734.jpg

 

Senket:cool:

20160720_142208.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer bildet av vår nyinnkjøpte nr 2 bil:) Vegasgul 2017mod med det meste av utstyr inkludert massasje og BO stereo:) nå venter vi bare på skilt til bilen!

 

 

WP_20161107_09_40_04_Pro.jpg

WP_20161107_09_39_12_Pro.jpg

WP_20161107_09_38_51_Pro.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver å vekke litt liv i denne tråden:) Nå har vi kjørt bilen på veien i ett par dager og vi er veldig fornøyd så langt!

Angående ladedeksel/luke foran på bilen så er det nå kommet varsling inne i bilen dersom du glemmer å lukke luken.

Bang og olufsen anlegget spiller helt fantastisk! Virtual cockpit er også veldig kult!

Har noen spm:

 

Når bilen er fulladet med e-tron laderen tilkoblet bilen vil den fremdeles trekke strøm og evt hvor mye?

Har lurt på å tectyl behandle bilen men hva anbefales??

 

Legger ved noen flere bilder da det alltids er gøy:)

 

WP_20161110_14_26_01_Pro.jpg

WP_20161110_14_26_20_Pro.jpg

WP_20161110_14_26_14_Pro.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil :)

 

Laderen vil ikke trekke noe strøm når batteriet er fullt. Du kan sammenligne det med en tank vann, når den er full, så får du heller ikke dyttet inn noe mer.

 

Angående tectyl ville jeg forhørt meg med forhandleren. Det er visse typer behandlinger du kan få utført uten at det påvirker garantien. De har gjerne avtale med verksteder som utfører understellsbehandling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver å vekke litt liv i denne tråden:) Nå har vi kjørt bilen på veien i ett par dager og vi er veldig fornøyd så langt!

Angående ladedeksel/luke foran på bilen så er det nå kommet varsling inne i bilen dersom du glemmer å lukke luken.

Bang og olufsen anlegget spiller helt fantastisk! Virtual cockpit er også veldig kult!

Har noen spm:

 

Når bilen er fulladet med e-tron laderen tilkoblet bilen vil den fremdeles trekke strøm og evt hvor mye?

Har lurt på å tectyl behandle bilen men hva anbefales??

 

Legger ved noen flere bilder da det alltids er gøy:)

 

[ATTACH=CONFIG]243500[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]243501[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]243502[/ATTACH]

 

Vegasgul er fin farge! Var det denne som stod hos Møller Minde her i Bergen?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som dere ser er det fullt mulig å senke en Audi A3 e-tron;) Bilen er blitt mer tight i svinger, mens kjørekomforten er like god som før.

 

Før senk:

[ATTACH=CONFIG]240632[/ATTACH]

 

Senket:cool:

[ATTACH=CONFIG]240633[/ATTACH]

 

Ser bra ut! Hvilke fjærer har du brukt? Gjerne delenr:) Vurderer å senke min nye også, men vil ha "s-line høyde"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det Andreas Ballestad:) da skal jeg sjekke videre med forhandler! Denne kone/nr 2 bilen er bestilt etter mine spesifikasjoner og er levert ny av gumpens auto øst i kristiansand:) Har du e-tron Eirik Tjore? Digger vegas gul!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer e-tron også snart i 218 HK utgave, som Golf GTE 7.5? (og Passat GTE)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for det:) selv om jeg har A8 ned v8 tdi er det morsomt å kjøre e-tron av og til! Klarte 34km elektrisk med blandet kjøring, foreløpig personlig rekord:)

Kul farge! Gul A3 så veldig bra ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for det Øyvind!

Jeg gikk for Eibach Prokit 35/30, som er spesial tilpasset for E-tron.

 

Til info finner du bilder av fjærene før montering og mål setting av avstand fra hjulbuene til topp av dekkene før og etter montering, i tråden min på A3 e-tron. ;-) Tror du kan lese av dele nummeret på bilde av fjærene der.

 

Ser bra ut! Hvilke fjærer har du brukt? Gjerne delenr:) Vurderer å senke min nye også, men vil ha "s-line høyde"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer så masse med kul gul bil Bentein Brøvig!:)

Når det gjelder Tectyl har jeg hørt med Møller på min A3 e-tron, og de sier nei til meg på det spørsmålet.

Bilen er behandlet og klargjort for de norske saltede veien i følge de...Men jeg stusser på om den er klargjort for den ekstreme saltingen vi opplever fra våre vei myndigheter...:confused:;)

 

Prøver å vekke litt liv i denne tråden:) Nå har vi kjørt bilen på veien i ett par dager og vi er veldig fornøyd så langt!

Angående ladedeksel/luke foran på bilen så er det nå kommet varsling inne i bilen dersom du glemmer å lukke luken.

Bang og olufsen anlegget spiller helt fantastisk! Virtual cockpit er også veldig kult!

Har noen spm:

 

Når bilen er fulladet med e-tron laderen tilkoblet bilen vil den fremdeles trekke strøm og evt hvor mye?

Har lurt på å tectyl behandle bilen men hva anbefales??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det:) høres jo litt rart ut med all den saltinga de bedriver her nede i sør Jøran krossøy:)

Nå har bilen fått 2 lag med jet seal 109 chemical guys lakkforsegling, da voksen den ble levert med var noe dårlig.

La i tillegg ett lag med voks over.

Gul er nok litt verre enn f.eks sølvfarge og holde ren desverre. Men heldigvis er den iallefall mindre enn A8 når man skal drive med detailing.

Fornøyd med din e-tron Jøran?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.