Siste nytt om elektrohybriden Audi A3 e-tron

Anbefalte innlegg

Noen av dere som har hatt problemer i kulda? Håpløst av møller/selger å ikke opplyse om at ev modus ikke fungerer under -10..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja enig det er håpløst eg tror nesten ikke de var klar over det selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det nå har dukket opp, at folk klager på det, så får de jo beskjed om at det står i instruksjonsboken til A3 E-tron, så helt ukjent for de har det nok ikke vært. De kan jo ikke forvente at en kjøper leser seg opp på instruksjonsboken før de får bilen. I et land som Norge bør jo dette opplyses om : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ganske på tryne at bilen kanskje ikke starter, om batterikjernen er på -28, da elmotoren er startmotor.

 

Ift. instruksjonsbok-teorien, står det ikke noe om -10 eller -28 for GTE sitt tilfelle, står i grunn bare at bilen ikke liker kulde : bh :

 

Vært en ganske stor diskusjon hos oss ift. dette, da en av brukerne våres gikk til VG om saken. Blir spennende å se hva som skjer videre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iflg siste info starter den under -28 så lenge den er tilkoblet strøm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen vil starte om den blir ladet, eller blir brukt på 24 timer etter det jeg har fått av informasjon.

 

Men det er ikke alle som har tilgang til å lade en bil på f.eks. hytta der det kan bli -28 grader. Da er man avhengig av å bruke bilen innenfor 24 timer, men det er heller ingen forutsetning for at man alltid har mulighet for det. Nå har ikke jeg hytte, men et scenario som kan gjelde andre.

 

Veldig mange har meldt ifra om problemer med å få ut ladekontakten i kuldegrader i tillegg (mange har tydd til hårfønere o.l som angrepsvåpen) eller blitt hentet av Viking/Falck.

 

Jeg har også lest en plass at bilen kan slite når det er for varmt i tillegg, men vet ikke om dette stemmer..

 

Jeg personlig mener det ikke er godt nok at vi ikke ble kjent med disse problemstillingene under kjøpsprosessen... Står riktig nok i instruksjonsboka til E-Tron, men ikke i GTE sin, noe som også er merkelig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg fikk min e-tron i Desember og det er et par ting som irriterer meg grønn (snart rød).

 

1. Denne appen (jeg må bruke den "nye".). Jeg trur jeg har større sjanse å vinne lotto en at denne funker som den skal. Ikke kontakt står det 9/10 ganger jeg prøver å starte fjernvarme. Og hvorfor i all verden viser den forbrukt KW/t og ikke bensinforbruk som er helt klart mest relevant! Her er jeg på nippet til å søke kompensasjon! Det er klart det er irriterende at de kaldeste mnd i året har jeg ikke mulighet til å fjernstyre varmeapparatet, uavhengig av batteri.

 

2. Bilen slår seg av når jeg åpner døren og jeg finner aldri ut hvorfor. Prøvet med brekket på, mens jeg trår på bremse etc... Noen ganger forblir den på, andre ganger slår den seg av (Spaken står klart i P).

 

3. Det mangler en varsel lampe når AUDI logoen ikke er lukket etter lading....

 

Over til det kosmetiske kunne jeg tenke meg at bare LED var på når lysene står i AUTO. Nå er jo alt på hele tiden....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Ja, det har vært mye trøbbel med appen og det er Audi fullt klar over. De har nå lagt over til ny server for biler produsert fra uke 45 2015. Min er produsert før dette så jeg må bruke den gamle appen. Jeg er helt enig i at dette er alt for ustabilt, men de sier at dette er på bedringens vei. Jeg har merket stor forskjell siden nyttår, og syns den er mye mer stabil nå. For oss med biler FØR uke 45 2015 må vente til ca uke 11 før vi blir ført over til ny server, og evt den "nye" appen.

 

2. Det at bilen slår seg av når du åpner døren er en komfortfunksjon som skal være slik, fordi bilen har advanced key. Det er for at du skal slippe å trykke på start/stopp knappen når du går ut av bilen. Dette skjer når du tar av deg beltet, og slipper bremsen.

 

3. Litt enig i denne, det burde vært en varsling i FIS om at ringene ikke er lukket igjen, men det er ganske sløvt å kjøre avgårde uten å ha lukket den igjen. (Gjort dette en gang selv)

 

4. Hvis dette plager deg er det vel bare å sette bryteren i "0" ? Også kan du sette "daytime running light" til "late" i MMI, dette hjelper noe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det fler som opplever hjulspinn ved bruk av boost? Selv i 50-80 tenner lampen på min... (Piggfritt, tørt føre).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, de fleste jeg har kjørt inkludert min "sliter" også med grep ved bruk av boost og vinterdekk.. Noe annet kan man egentlig ikke forvente med forhjulstrekk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som E-tron fungerer ypperlig til mitt bruk hvertfall:)

 

059411f6881d46810bd8b35099a681fb.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hatt noen mnd med e-tron nå, et hyggelig bekjentskap så langt! Har hatt mine frustrasjoner over appen og manglende lys når ladeluka er åpen jeg også (heldigvis kun skjedd en gang), men det er tross alt ikke det aller viktigste...

 

Noe som jeg har lurt litt på er hvilken modus som er "best" når jeg ikke får ladet. Det hender ofte ettersom jeg ikke har kontakt hjemme, kan fort kjøre 2-3 dager med nesten tomt batteri. (Hvorfor i h... kjøpte du e-tron kan man gjerne spørre, men bilen er veldig bra IMO med kun 2 km el-rekkevidde også.) Uansett, hvilken modus velger dere uten batteri? Auto eller Hold? Ser at den starter automatisk i Hold, og at den også går til Hold når stikka dras til Sport, men det virker som om Auto faktisk får bilen til å lade litt inni mellom. Dette ser jeg mindre av i Hold...

 

Så - hva bruker dere? Hva er best?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns bilen hvertfall er mest økonomisk i auto modus.. Ikke voldsomt stor forskjell på de to egentlig så lenge batteriet allerede er tomt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått min E-tron, og er veldig fornøyd med bilen så langt. Det jeg ikke er så fornøyd med er feilmeldingen jeg får når jeg prøver å registrere den på E-tron siden til Audi. Feilmeldingen jeg får er følgende:

 

"Vi kunne ikke bekrefte chassisnummeret ditt. Prøv igjen senere. Dersom du fortsetter å motta denne meldingen, vennligst ta kontakt med kundeservice."

 

Noen andre som har vært borti dette? Og eventuelt har en fix?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Vet du ca når bilen din er produsert? Og hvilken nettside er det du bruker når du forsøker å registrere bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal ikke bruke den siden. http://Www.my.audi.com skal du bruke :) også må du laste ned "audi MMI connect" appen:) Dette gjelder alle biler produsert etter uke 45 2015..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått registrert meg nå ja :) Men har fortsatt til gode å få bekreftet at f.eks parkeringsvarmeren blir aktivert når jeg stiller den inn. Får bare beskjed om at den ikke er tilgjengelig. Allikevel så fikk tydeligvis bilen beskjed om det tidligere i dag..

 

Gjør jeg noe feil eller er det kommunikasjonen som rett og slett fungerer dårlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplever dette jeg også.. Står at den mangler kommunikasjon, men varmeren starter for det... Fortsatt litt bugs ute å går

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulighet for å justere ladestrøm på noen måte? Har ikke funnet det i MMI slik det er på GTE 😒 eventuelt om det kan gjøres med lade kladden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp.. På laderen kan du velge mellom 50 og 100%. Bare å trykke "OK" 2 ganger så får du opp valget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :) Har planer om å sette opp et industri stikk på 16A kurs, men har for øyeblikket kun 10A kurs tilgjengelig som må dele strøm med noe annet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, da er A3 familien sin midtlivskrise varslet og en facelift er klar for produksjon i uke 26 sier ryktene internt i Møller. Så da er det på tide å vurdere om denne konetrallen skal byttes ut:

 

http://forum.vacn.no/showthread.php?267160-Audi-A3-1-8-TFSI-180-Hk-quattro-S-tronic-Sportback-2015-Daytonagr%E5-2-x-S-Line-og-LED

 

1,8 TFSI oppdateres mest sannsynlig til 190 hk og kommer med LED Matrix, Virtuelt dashboard, head up display og litt forfining inni og utenpå.

 

Og av dette følger da at e-tron får samme facelift og ett større batteri er også varslet. Og da blir jo straks en e-tron mer interessant og nå har jo flere av dere hatt deres biler en del tid.

 

Hvordan oppfatter dere nå e-tron? Er dere fornøyd med rekkevidden på batteri? Og er det slik at drivstoffkostnadene har gått opp fordi bensinmotoren må dra rundt på noen hundre kilo ekstra? Og videre, er bagasjeplassen veldig redusert? Det er jo min kone som bruker denne bilen og vi har en liten jente på 10 måneder som fremdeles har en stor vogn.

 

En fullt rigget 1,8 TFSI havner på ca kr. 720.000 mens en e-Tron havner på ca 560.000 så sånn sett er det jo forlokkende å gå shift-green. Men myndighetene har jo ikke landet sine styringsprinsipper så kanskje en e-Golf eller B-klasse elektrisk eller en I3 er det en bør satse på.

 

Det er sjelden mindre enn 5 minus her i Bergen, at motoren går selv om den står i P er jeg kjent med fra A6 allroad'en og at app'en virker litt fra og til blir nok bedre etterhvert.

 

Så bottom line, er e-Tron fremdeles en bil alle er fornøyd med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.