Siste nytt om elektrohybriden Audi A3 e-tron

Anbefalte innlegg

Fristende, men den blir vel snart like dyr som en Tesla S : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så "nye" Audi A1 E-tron i østerrike her omdagen. Den blir spennende :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer ikke med Quattro?? Det var jo litt skuff synes jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke så rart den kommer uten Quattro. I følge ryktene har de allerede stjålet ca 100l av bagasjerommet for å få inn batteriene. Med Quattro ville vi vel ikke fått bagasjerom i det hele tatt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme motorpakke som i Golf GTE da ser det ut som :) Håper Golfen blir ennå litt billigere da, men det er vel ikke usannsynlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det blir interessant å se hvor mye golfen vil koste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den så knallbra ut i forhold til utstyr motor og pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne så bra ut! Også går den heller ikke tom for strøm i motsetning til en ren elbil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott bil, men med 280l baggasjeplass, usle 30l mer plass enn bensin up-en min, fungerer den heller dårlig som bil nr. 1 når man har kjerring og unger. Men at hybrid vil passe svært mange bedre enn en ren elbil pr. i dag betviler jeg ikke.

 

Et lite PS!

Jeg har nettopp tilbakelagt 900km i up-en med hele familien (2+2). Vi fikk faktisk med oss alt på tross av 250l baggasjeplass ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk Mail fra Møller i dag:

 

ehesaqyg.jpg

 

Tirsdag 12. august kl 12.00 åpnes det for bestilling av Audi A3 Sportback e-tron.

 

Audi A3 Sportback e-tron er bilen som har det beste fra to verdener. Med en elbils positive egenskaper kombinert med fordelene til en forbrenningsmotor, kan du kjøre forbruks- og utslippsvennlig uten at det går på bekostning av bruksområde eller kjøreglede.

 

Design:

Den umiskjennelige Audi-designen preger selvfølgelig også Audi A3 Sportback e-tron. Likevel har den særegne e-tron spesifikke elementer som skiller den fra de øvrige A3-modellene. Singleframe-grillen med vertikale kromriller er spesiell for e-tron og gir den et helt speilet utrykk. Videre skiller den seg ut med e-tron spesifikk støtfanger foran og bak, diffusor og S line sidelister.

 

Motor:

Forbrenningsmotoren er en sterk og effektiv 1.4 TFSI med 150 hk. Elektromotoren på 75 kW er integrert i 6-trinns S tronic-girkassen som er utviklet spesielt for A3 Sportback e-tron. Kombinert har A3 Sportback e-tron en effekt på 204 hk.

 

Rekkevidde:

Med Audi A3 Sportback e-tron har du mulighet til å kjøre på ren elektrisk drift inntil 50 km. Sammen med forbrenningsmotoren har den en total rekkevidde på hele 940 km. Det betyr at du kan bruke Audi A3 Sportback e-tron som en helt vanlig bil, uten rekkeviddeangst.

 

Ladekonsept:

Ladekontakten til Audi A3 Sportback e-tron er plassert bak de fire ringene i Audi singleframe-grillen, og er svært enkel å bruke. Når den kobles til en industrikontakt, lades bilen opp på bare litt mer enn to timer.

 

Standardutstyr (utdrag):

Ambition

17" aluminiumsfelger i 15-eikers turbindesign (Ambition)

Klimaautomatikk

3-eikers multifunksjonssportsratt i skinn

MMI Radio

Førerinformasjonssystem med farger

Audi drive select

Advanced key

Belyst make-up speil

 

Ekstrautstyr (utdrag):

Teknikkpakke (Xenon plus, DAB+, lys/regnsensor)

Audi side assist

Audi active lane assist

LED frontlykter

Audi connect

Adaptiv cruise control

MMI navigasjonssystem plus, med MMI touch

Aluminiumsfelger fra 16” til 18”

Parkeringsassistent

Panoramaglasstak

Bang & Olufsen Sound System

 

Utstyr som IKKE leveres til A3 Sportback e-tron:

Sportsunderstell

S line eksteriørpakke

Tilhengerfeste

Tilkoblingspakke

Navigasjon basic

Audi magnetic ride

Plassbesparende reservehjul

Leveres ikke som Attraction

 

Utstyrspakker

Teknikkpakke til kr 7.900,- inneholder Xenon plus, DAB radio og lys og regnsensor.

LED-pakke til kr 19.700,- inneholder LED frontlykter og adaptiv cruise control

Navi plus pakke til kr 26.900,- inneholder Audi connect og MMI navigasjon plus med MMI touch.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ren elekrisk drift 50km? Er det så lite ser jeg ikke helt vitsen med en slik hydrid??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo en ladbar hybrid, ikke en ren elbil:)

Genial bil som kommer greit ut av det norske avgiftsystemet, tipper denne kommer til å slå bra an.

Har mer tro på dette enn å kjøre rundt med rekkeviddeangst og ett tonn batterier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med en engangsavgift på 17077,- kommer den veldig greit ut i det norske avgiftssystemet.

 

I teorien kan A3 e-Tron kjøres 50 km helelektrisk, og med en 40 liters bensintank økes rekkevidden til hele 940 km. 204 hk og forbruk på 0,15 liter på mila.

 

Ja takk sier jeg, og har bestilt en slik i dag. (Bilen er ferdig laget, men blir ikke registrert som en ordre før i morgen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ren elekrisk drift 50km? Er det så lite ser jeg ikke helt vitsen med en slik hydrid??

 

Vitsen er at elmotoren avlaster forbrenningsmotoren slik at bensinforbruket minskesr betydelig. Denne har jo et snittforbruk på 0.15l på mila.

 

Skal man ha ren elbil.. så finnes det nok av de å velge i :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er jeg mer med ja,har ikke satt meg inn i teorien på dette.

Hva ligger prisen på da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veiledende pris er ca 340.000,- pluss leveringsomk. Litt dyrere enn en vanlig A3 SB 1,4 COD som starter på 333.400.- hvor engangsavgift til staten er på 70.000.-

 

E-tron blir levert med mer utstyr som standard.

 

Startprisen på kr. 339.500 inkluderer utstyrsnivået "Ambition" og egen e-tron styling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er jeg mer med ja,har ikke satt meg inn i teorien på dette.

Hva ligger prisen på da?

 

Ser du har fått pris, men man havner fort godt oppe på 400-tallet med 'nødvendig' utstyr, akkurat som på alle andre A3 SB.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare 2.000,- som skiller Sportback 1,4TFSI S-tronic og e-tron med Ambition-utstyrsnivå. Da er man vel riv ruskende gal om man ikke velger e-tron med godt over 50 hk og 100Nm mer og i tillegg mulighet til å kjøre elektrisk på småturer :)

 

Men utstyr ja, må nok kjapt regne med 70' i tillegg uten å ta helt av i utstyrslisten. Da er f.eks. ikke navi, Bang Olufsen, panoramatak e.l. tatt med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjefen min bestillte nett en slik, i Sport Sedan.

Stilig at man også kommer med en app om hva forbruket har vært, hvor mye strøm som gjenstår osvosv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde den bare ble levert som sportsback....?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde den bare ble levert som sportsback....?

 

Min feil. Skrev feil da han har snakket om Sportsedan i evigheter... var Sportsback han bestillte :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg til denne kommer!

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.