Anbefalte innlegg

Hei!

 

Selger min meget godt utstyrte Audi Allroad 2,5TDI da jeg skal kjøpe meg nyere A8. Bilen er en 2001-modell, reg. 11/2001, og hadde en eier frem til 12/2005. Da hentet jeg den i Tyskland for mine foreldre, som jeg kjøpte den av høsten 2010. Med andre ord veldig ryddig historikk, servicehefte komplett med alle kvitteringer frem til 2010 (270.000km), deretter har jeg selv tatt meg av det som skal gjøres - og vel så det. Større arbeider har blitt gjort på verksted (dieselpumpebytte motor og elevatorpumpe i tank 01/2013). Turbo ble nylig byttet pga en ulyd som har vært der helt siden bilen ble kjøpt i Tyskland, og i fjor høst byttet jeg luftbelger og dempere (Bilstein) foran og styreenhet for luftfjæringen. Tidligere har luftbelger bak blitt byttet. Bilen er tight og fin, og alt fungerer som det skal (unntatt vindusviskerne som fusker, men de ordnes nå). Totalt finnes det kvitteringer for ca 200-250.000kr på bilen, alt kan forevises og følger med bilen til neste eier.

 

Denne er som veldig godt utstyrt:

Elektriske Recaro skinnseter med varme foran OG bak

Tiptronic

Multifunksjonsratt med rattgiring

Kjørecomputer

Navi+ med Bose aktive høyttalere+sub (Navi-antenne defekt, "vanlig" feil og ny antenne koster noen hundrelapper)

4x El. vindu

Cruise control

Takluke med solcellepanel som sørger for at klimaanlegget sirkulerer luften i bilen når den er parkert

Lyspakke med innstegslys under dører og i fotbrønner

Dobbel rollo i bagasjerommet

Parkeringssensorer foran og bak

Skipose

Takstativ

Hengerfeste, godkjent hengervekt 2100kg! (opprinnelig avtagbart men låsen er "låst" så det har aldri blitt tatt av siden vi kjøpte bilen i 2005)

Elektriske speil med automatisk avisning (du trenger ikke koble inn bakrutevarmeren)

Xenon lykter

Sentrallås og DEFA Alarm

Servotronic - progressiv servovirkning avhengig av hastighet, ekstremt lett på rattet i lave hastigheter

6x Airbag (Foran, side, tak foran)

Midtarmlene foran og bak

17" sommerdekk er utslitte og må byttes til sommeren

16" vinterdekk er 1,5 sesonger gamle og holder lett 2 sesonger til

Komfortlukking av vinduer+takluke via nøkkel

 

 

Bilen er ellers rustfri, minimalt med steinsprutskader og lakken er generelt i veldig god stand - bilen har original lakk (unntatt bakluke). Bakfanger og høyre hjulbuebredder bak ville fortjent litt TLC. Bakluke ble opplakkert på garanti for 2 år siden pga antydning til rust rett under bakruta. Dette var altså en garantisak (fabrikkaksjon). Liten bulk rett over venstre baklykt men ingen lakkskade. Lakken mener jeg heter Brilliant Svart, er ikke en vanlig metalic lakk men er veldig dyp i fargen. Alt av lister nederst på dører og rails har samme farger som støtfangerne, altså er det kun krom rundt vinduene. I mine øyne er dette VELDIG fint på en svart bil.

 

Jeg har fått en tikking i motoren, trolig skyldes det en løs vippearm, men har ikke fått tid til å verifisere dette. Worst case er at kamakslinger, vippearmer og løftere må byttes. Jeg har fått pris på dette hos Kvål Auto, 13500 for jobben og 8500 for delene (Ecconor). Bilen har gått 315.000km, og motorolje har vært byttet MINST hver 10.000km helt siden 2005. Det er ingen synlig slitasje gjennom oljepåfyllingslokket. Neste reg.reimskift er på ca 380.000km.

 

Bilen selges for 70.000 (åpen for bud) slik den står nå. Da mener jeg den er riktig priset tatt i betraktning utstyrsnivå, tidligere reparasjoner som er tatt og eventuell rep av kamakslinger er priset inn. Skiboks, ekstra sett (brukte) dempere bak + kompressor medfølger.

 

EU-godkjent frem til 05/2015.

Bilen står i Stavanger, kan vises andre steder etter avtale (møtes på halvveien osv.)

 

Bilder kommer.

 

Mvh

Eivind Windspoll

 

Tlf 99598039

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BUMP! Pris diskuteres ved hurtig avgjørelse. Bilder kommer, men pga altfor mye jobb og dårlig vær i Stavanger så har det dessverre ikke vært mulig å få til. Her er det mulighet for å få seg en veldig god og rimelig Allroad med Recaro med litt egeninnsats, og en fortsatt relativt rimelig bil selv med verkstedrep. av kamakslinger. Bilen går som tidligere skrevet som ei klokke, starter og går helt jevnt og ingenting annet enn kakling fra en ventil er registrert - ingen hvit eller sort eksos heller.

 

Mvh

Eivind

 

99598039

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.