Hovedtreff på Rudskogen 22-24 August 2014

Anbefalte innlegg

Snart er det klart for klubbens andre store bane- og utstillingstreff iår, denne gang på Rudskogen Motorpark i Rakkestad.

Vi har gjort om denne informasjonstråden så det skal være lettere å finne det du lurer på, samt vi har skrevet en del nye opplysninger som ikke har vært nevnt tidligere.

Grunnet krasjen har vi mistet funksjonaliteten med å kunne forhåndsbetale på våre nettsider, dette synes vi er svært leit. Vi har derfor måtte gå tilbake til forhåndspåmelding i forumtråd, linker til bankekjøring og utstilling finner du nest nederst i dette innlegget.

Vi gjør oppmerksom på at endringer og tilføringer kan skje i denne tråden frem mot treffet men det meste av nøkkelinformasjon er på plass.

 

I tillegg til at du kan stille spørsmål om treffet vil vi også høre hva du synes om dette oppsettet kontra tidligere.

Vi ønsker alle hjertelig velkomne 22-24 August.

 

 

Priser:

Gratis inngang og parkering for alle.

 

Priser for medlemmer:

1000,- for banekjøring tre dager inkludert obligatorisk forsikring pr. sjåfør som skal kjøre på bane.

600,- pr dag inkludert obligatorisk forsikring pr. sjåfør

200,- i obligatorisk forsikring for passasjerer

600,- for ekstrasjåfør, dekker kjøring hele helgen, forsikring inkludert.

100,- for å stille ut bilen på Søndag

 

Priser for ikke-medlemmer:

1400,- for banekjøring tre dager inkludert obligatorisk forsikring pr. sjåfør som skal kjøre på bane.

1000,- pr dag inkludert obligatorisk forsikring pr. sjåfør

200,- i obligatorisk forsikring for passasjerer

100,- for å stille ut bilen på Søndag

Tips: Tegner du medlemskap hos oss på treffet (500,-) kan du regne på prisene som medlem.

 

 

Tidskjema/Program:

Fredag:

09:00 - Registrering og teknisk starter.

09:30 - Førermøte.

10:00 - Banekjøring starter.

14:00 - Førermøte nr 2

19:00 - Banekjøring avsluttes.

 

Lørdag:

08:00 - Porten åpner

09:00 - Teknisk kontroll starter (Vi starter tidligere om praktisk mulig)

09:30 - Førermøte

10:00 - Banekjøring starter

12:30- 12:45 Førermøte VACCS

13:00 - VACCS

14:00 - Førermøte nr 2

15:00 - Banekjøring

18:00 - Breisladd

19:00 - Dragrace

20:00 - Kjøring avsluttes.

 

Søndag:

08:00 - Porten åpner

11:30 - Bedømming av utstilte biler starter

12:30 - Førermøte

13:00 - Banekjøring starter

14:00 - Bedømming avsluttes

15:00 - Premieutdeling utstilling

17:00 - Banekjøring avsluttes

 

Hver time gjennom hele helgen kl xx:45 vil det være kjøring for biler uten skilt "lisensierte" biler i 15 minutter.

Så kvart på hel time vil det da være kjøring for biler uten skilt "lisensierte" i femten minutter, HVER time.

Ved god kapasitet enten den ene eller andre veien vil man kunne justere noe på disse tidene.

Dette har vi hatt i flere år og fungerte fint uten klager ifra de som kjørte "lisensbiler" iår på Våler.

 

 

 

Generell info gjeldende for Rudskogen 2014.

 

Frivillige i VACN på treffet:

Det skal være relativt lett å gjenkjenne oss på treff da vi bærer t-skjorter med CREW på ryggen. De fleste av oss har samband og kan raskt varsle om det skulle være noe eller kunne svare på de spørsmål du måtte ha. Merk at noen har egne felt og ikke kan svare på alt nødvendigvis på stående fot.

 

Overnatting:

Overnatting skjer på baneområdet enten til venstre på asfalten eller på høyre side på grusplass. Alternativt campingplasser, hotell eller hytteutleie i området ved banen.

Fest og moro på kveldstid er bare hyggelig, men bruk hodet og husk at vi alle representerer klubben også på kveldstid.

Vi henstiller til fornuft ved bruk av musikkanlegg etter kl.02 med tanke på andre medlemmer.

Skal du slå opp telt på asfalten er det strengt ulovlig å forankre seg i asfalten med skruer/bolter/o.l. Blir dette oppdaget vil ikke klubben dekke kostnaden for reparasjon på asfalten og blir blir den enkeltpersonens ansvar mot Rudskogen.

Etter tidligere forsøk på å begrense uvettig og støyende kjøring med pitbike i campen, må vi nå forby all bruk av dette straks banekjøringen er ferdig for dagen.

 

Rudskogen o/område:

Gangbro over til øya: Rudskogen har fått montert den gamle Operabrua som sto i Oslo til alles fri disposisjon for å kommer over til øya. Det er dessverre ikke mulig å stå på gangbroen for å se/filme, mest fordi broen er nesten helt lukket.

Broen er derfor kun for å komme seg over til øya ifra depotområde. Her kan man fritt stå som publikum eller som fotograf.

 

Bom/port: Bommen inn til området stenges kl.22, åpning etter dette avtales med VACN-Crew som har nøkkel.

 

Sikkerhet: Sykestue er på banen med ambulansepersonell, meld ifra til VACN-Crew om du eller andre blir syke eller trenger førstehjelp. Brannposter med slukkeutstyr er plassert både i depot, langs banen samt NRC (banemannskap) har dette i bilene.

Tribuner: Det er flere muligheter. Det står en tribune i utgangen av langsvingen og en på enden av langstrekka og generell mulighet til å se rundt banen, på øya eller i pit-lane.

UAVS/RPA (Drone): Dette punktet er tatt med i samråd med Rudskogen. Klubben og Rudskogen ser mange positive sider ved bruk av dette men det følger også med et ansvar og tekniske feil kan oppstå.

Derfor er følgende satt som en ledende snor. Flyving over gjerde slik at man er over banen mens det pågår banekjøring er ikke tillatt. Flyving nær mennesker er heller ikke tillatt. Derimot er det greit å fly på utsiden av gjerdet og over hele depotområdet.

Ved eventuelle ulykker er det umiddelbart totalt flyforbud av hensyn til redningsarbeid.

Depotområdet:

Vann: Uttak til to hageslanger, det er svært begrenset muligheter for vask av bil, kun avspyling.

Toalett: Det er handicaptoalett helt på enden av pit-garasjene mot utkikkshaugen, vanlige toaletter finnes i samme ende, bare på kortsiden. Dette er helt nye toaletter med båser og ikke toalettkontainere som tidligere.

Dusj: Det er to dusjer i samme bygg som toalettene. Disse er uten skillevegger og ikke egne for damer/herrer. Damer tillates å okkupere hele rommet når de dusjer.

Miljøstasjon: grønn kontainer som er plassert ved innkjøring til pit-lane. Denne SKAL brukes. Denne bruker du for å bli kvitt spillolje, bremseveske, kjøreveske, dekk(rester) eller annet ifra bil.

Strøm: Det vil bli satt ut strømskap på asfaltdelen av depot. Det vil ikke bli mulighet for strøm på grusplassen. Her vil det evt. bli nødvendig med batterier/aggregat. Tenk på hvor du plasserer denne mtp. støy og eksos på natterstid.

Mat/drikke: Kaffeteriaen vil være åpen mens banekjøring pågår, her kan du få både varm og kaldmat samt drikke. Klubben stiller med varme tønnegriller som medlemmene kan fritt grille mat på. Engangsgrill er ikke tillatt.

Søppel: Det blir plassert ut søppelkontainere. Bruk disse. Du kan godt fylle egne søppelsekker og hive dette i kontaineren ved avreise. Forbudt å kaste unødvendige objekter som hele telt, sofaer og andre større objekter da klubben ikke leier inn mer containere enn nødvendig for ordinær camping.

 

Pit-lane:

* Det er ikke tillatt med pitbike/sparkesykkel/Segway i pitlane grunnet faren for påkjørsel.

* Aldersgrense for å ferdes alene i pit-lane er 15 år.

* UAVS/RPA-flyvning over personer og over gjerdet og inn over banen er ikke tillatt.

 

 

 

Banekjøring:

Kjøreutstyr:

For gateregistrerte biler:

Alle skal kjøre med hjelm som er godkjent av Veidirektoratet. Alle skal minimum ha langermet trøye, langbukse, hansker og sokker i ikke brennbart materiale, bomull eller ull. Dette gjelder både fører og passasjerer.

Målet er og få alle til å ha godkjent kjøredress og kjøreutstyr i løpet av en 2 års periode. Det oppfordres derfor til å anskaffe seg en FIA godkjent kjøredress og sko dersom man skal fortsette å kjøre på bane.

For lisensierte biler:

Både fører og passasjer skal ha fullt FIA-godkjent kjørebekledning, dette innbefatter hjelm, kjøredress, sko, hansker og sokker.

 

 

Biler som kan kjøre på VACN treff:

Alle bilmerker kan kjøre på VACN-treffet sålenge bilen går igjennom klubbens egen tekniske kontroll og fører følger de reglene som er blitt satt.

Instruktører som sitter på med uerfarne sjåfører.

De som har kjørt mye på bane tidligere trenger ikke å kjøre med Instruktør. Kriteriet er at dersom man har kjørt færre enn to dager på Våler, Rudskogen eller Mo i Rana med mange biler på banen samtidig, regnes man som uerfaren.

De som skal være instruktører er personer med mye kjøreerfaring fra denne type banekjøring. Klubben stiller med disse gratis til medlemmene enten om du er ny, ønsker tips til å bli en bedre sjåfør eller virkelig tjene inn tid om du kjører rundetider.

Merking av biler med ”nye” sjåfører.

Alle som ikke har baneerfaring må kjøre med ett godt synlig L klistremerke de tre første dagene de kjører på bane. Dette for å synliggjøre at han ikke er erfaren i forhold til andre sjåfører og banemannskap. Å kjøre med L betyr ikke at du er en dårlig sjåfør. Du kan godt kjøre med L om du ønsker at andre skal gi deg bedre plass ute på banen, klubben er kjent for å ha god kjørekultur og de fleste sjåfører gir deg litt ekstra space. Vi vil også informere om dette på våre førermøter.

Teknisk kontroll av alle biler:

Alle biler skal gjennom en teknisk kontroll før de får kjøre. Dette tas på banekjøringsdagen utført av klubben’s tekniske kontrollanter. Ved siden av de vanlige kontrollpunktene, så vil det bli kontroll av at bremsevæsken tåler minst 200 grader.

Tydelig merking av biler som går på E85:

E 85 brenner med usynlig flamme og utgjør en økt risiko. Det er viktig at alle er klar over dette og hvilke biler det gjelder.

Klistremerke med E85 skal plasseres godt synlig på bilen. Bileier må sørge for dette. Dette vil bli sjekket på teknisk.

Promilletest:

Stikkprøver med promilletest kan bli utført uten forvarsel uansett tid på dagen.

Du kan komme til sekretariatet og blåse om du er usikker på om du er skikket til å kjøre.

Flaggvakter:

Disse står rundt på banen, i påslipp, i racekontroll og i tårnet. Deres oppgave er å være spesielt oppmerksomme på uerfarne sjåfører, uvettig kjøring og biler med E85 merke. Skulle de se noe som ikke er bra melder de fra til Løpsleder. Han melder så videre til Påslipp så de kan si fra til sjåføren hvorfor han ble svartflagget. Er det en ulykke melder dette også direkte til Løpsleder som igjen melder til ambulanse/tauing/Påslipp. På Rudskogen er det et nytt og bra flaggsystem på banen som har muligheten til å enkeltflagge biler. Vi vil ta dette i bruk så legg merke til og lær deg nummeret på kjørelappen din.

Konsekvenser for fører:

Tilsnakk og karantene for uvettig kjøring/brudd på bestemmelsene. Straffene kommer an på overtredelsen. Straffen kan være karantene en eller flere timer, eller ut sesongen. Løpsleder bestemmer straff.

Tilsiktet eller utilsiktet utforkjøring:

Hold til siden hele veien inn og kjør inn i pit på første runde. Spyl av sand/grus for å ikke spre dette på banen. Oppdager du en olje eller kjølevannslekkasje kjører du så fort som mulig ut på gresset for å unngå oljesøl på banen.

Avvik ifra kø-prinsippet i pitlane:* Biler som har instruktør ombord

* Crewmeldemmer som er med på å arrangere treffet slipper å ha bilen i ordinær kø, vi mener det er bedre at de bruker tiden på å avvikle treffet enn å ta lengre pauser for å stå i kø.

 

Klasser VACCS

Klasse A (

Klasse B (5,2 - 7,0 kg/hk gatedekk)

Klasse C (> 7,0 kg/hk gatedekk)

Klasse R (Alt fritt)

 

Krav til banekjøring for bil, sjåfør og passasjer.

* dB-krav satt på Rudskogen er 100dB. Måling blir utført og logget i teknisk.

* Bilen skal være i forskriftsmessig stand

* Bilen skal bestå vår egen teknisk kontroll

* Det er tillatt med fører + èn passasjer.

* Kjørelys er påbudt så lenge man er på banen.

* Hjelm skal være på hodet og alle dører skal forbli lukket inntil du tidligst entrer depotområdet/pit-lane. Dvs. Selv etter dekkstabelen skal alt være på.

* Alle vinduer og soltak skal være lukket. (Soltak på vipp er OK) Brudd på dette gir deg svartflagg.

 

* Vedr bur, bøttestoler og 4punktseler:

Bøttestoler og 4-punktseler er kun godkjent om bilen har veltebøyle eller bur.

Du får ikke kjøre om du kjører kombinasjon av bøttestol og 4-punktsele men ikke bur.

Du får kjøre om du ikke har bur og benytter de originale beltene i bilen i kombinasjon med bøttestol.

 

* Prøveskilt ikke tillatt, forhandlerprøveskilter er tillatt.

* Førermøte- og/eller opplæring er påkrevd

* Det er gentleman's prinsippet som gjelder: slipp forbi raskere biler på oversiktlige plasser og vis hensyn overfor de som er mindre erfarne

enn deg.

* Klubben har kjørekultur som består av sporvalg, sladd som ikke utsetter andre for fare eller over evne er tillatt. Ellers har vi eget heat hvor all drifting er tillatt.

* Krav til kjørebekleding ut ifra hva slags type bil du kjører.

* Krav til PVC-presenning under bilen om du parkerer på asfalten og bruker bilen til banekjøring.

 

Hva er en lisensbil:

Følgende biler vil bli satt i egne heat selv om det er skilt på bilen:

* Biler med bur, bøttestoler og 4-6 punktseler

* Mye motor

* Maks 100dB, dette punktet er meget viktig

* Krav om kjøredress på både fører og passasjer

* E85 merke på begge sider

* Brannslukker er sterkt anbefalt montert i bil

* Minimum et fungerende kjørelys i front

 

 

Biler som innehar lisens utstedt fra NBF, ta kontakt med Petter Svendsen enten på mail: petter@vacn.no eller tlf 917 12 192

 

 

 

Utstilling:

Pris:

100,- pr bil

Tilskuere er gratis.

 

 

Vaskeplass:

Blir skiltet og er ved innkjøringen til depotområdet.

Sted:

Depotområdet ved pitboksene, området vil bli merket.

Tid:

09:00 - Sekretariat åpner

12:00 - Bedømming av utstilte biler starter, sekreteriatet stenger og innkjøring på utstilling stenger.

14:00 - Bedømming avsluttes

15:00 - Premieutdeling utstilling

 

 

Premier:

#1-5 beste Audi

#1-5 beste VW

#1-3 beste Seat/Skoda

#1-3 beste non-vag (Åpen klasse)

#Beste classic

#Beste lokallag

#Beste felg

#Beste motorrom

#Beste stance (med dette menes helhetsinntrykk på kombinasjon av bilens høyde, felgkant mot skjerm og felg)

#Beste lakk

#Treffets joker

 

 

Klasse for Seat/Skoda og non-vag justeres ved behov og oppmøte. Ved 3 biler eller mindre vil ikke klassen bli dømmet.

 

 

Påmelding foregår i egen tråd på forumet, evnt i sekreteriat mellom 09.00 og 12.00 på utstillingsdagen. Det er ikke mulig å melde seg på etter kl. 12.

 

 

Merk: Det er ikke tillatt å kjøre inn på utstillingsområdet uten utstillingslapp i vindu/montert på bil. Utstillingslapp får du i sekretariat.

 

 

Ta hensyn til hverandre, det er få vaskeplasser og det er mange om vannhullet så del på det som er. Tørking av bilen skal taes utenfor vaskeplassen. Det er asfalt på hele område hvor utstillerne skal ferdes og vi ser helst at dere frigir vaskeplassen til vasking og ikke okkuperer plass for å tørke av bilen.

 

 

 

 

Samarbeidspartnere:

946594_607300959280114_436931038_n.jpg

Kollevold Rally Import kommer tilbake til Rudskogen.

Disse har med all kjørebekledning som hjelm, kjøredresser, undertøy, hansker og sko

De har også selvsagt med nødvendig slitasjemateriell som kjøleveske, bremseveske, bremseklosser og mye mer. Ta turen bort og slå ann en prat.

 

535305_361582393892873_2024966300_n.jpg

Sørhaug Service stiller med dekkomlegger til alle de som måtte trenge det. Det vil også bli demonstrert ståhjuling og evt. salg for de som bare MÅ ha det.

annonser_ml.jpg

Klubben setter alltid sikkerheten som 1.pri, Ferno Norden leverer all varslingslys vi bruker på våre kjøretøy for å være mest mulig synlig ute på banen.

10494304_314824475346851_577418416640046

Foliatec Norge kommer til Rudskogen, rigger opp sin stand og har med utvalgte produkter i sitt sortiment for demonstrasjon og salg. Kom innom for en hyggelig prat.

 

Påmelding:

Forhåndspåmelding til Banekjøring

Forhåndspåmelding til Utstilling

 

 

 

Kart

Link: http://kart.gulesider.no/m/jGHfl

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg! Første vacn treffet mitt etter nesten 3 år i klubben : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 years of your life you'll never get back : haha :

 

 

;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Havner jeg i "lisensbil" gjengen med Corollaen? :) For jeg har kjøredress etc som oppfyller gateregistrert kravene (godkjent heldress, men ikke fia) så litt teit om jeg nå må bruke 5k på nytt kjøreutstyr for å kjøre gateregistrert... det er det rett å slett ikke rom til, så da må jeg isåfall droppe hele kjøringen.........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Banekjøringsansvarlig (Petter) har siste ordet men jeg ser ikke helt at du skal havne der, mulig du har bur men er det så mye fart i den 1.3litær'n da? :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bur, bøtter og 4 punkt, også er det 1 sylinder, 1.2liter, 2 turboer og ca 350hk til overs... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bur, bøtter og 4 punkt, også er det 1 sylinder, 1.2liter, 2 turboer og ca 350hk til overs... : rolleyes

 

Dette avgjøres av teknisk og NRC på treffet.

Vi ønsker flest mulig like biler (effektmessig) i heatene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Men da kommer jeg med det kjøreutstyret jeg har, siden bilen er gateregistrert :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[ATTACH=CONFIG]213933[/ATTACH]

Kommer med Ståhjuling, Ninebot Elite demomodell, Kom innom for en prøvetur, bestilling, eller bare ta en prat :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pris for sjåfør nr. 2 på bilen, og må vedkommende også kjøpe passasjerer forskning når sjåfør forsikring er løst?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, prisen for ekstra sjåfør inkluderer personforsikring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så 3000kr for en bil med tre sjåfører hele helga?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du betaler for alle så blir regnestykket slik ja

 

Nei det er det ikke vettu, beklager den. 600 ink. Forsikring for helgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så tre sjåfører og EN bil blir 1000+600+600, og dette gjør da at alle lovelig kan sitte på med hverandre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt riktig. Alle 3 kan også sitte på samt kjøre andre biler også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biler uten lisens kan kjøres i 'lisensheat' uten skilter/prøvekjennemerker ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer ann på bilen. Lisensheat er for biler med bur og som da er racerigget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg kommer med vanlig telt. Hvordan er det å få satt opp det i skogkanten eventuelt? Som det skrives så er det ikke lov å ta med seg slagbormaskin for å feste teltpluggene i asfalten :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg kommer med vanlig telt. Hvordan er det å få satt opp det i skogkanten eventuelt? Som det skrives så er det ikke lov å ta med seg slagbormaskin for å feste teltpluggene i asfalten :P

 

Det er nok steder hvor det ikke er asfalt, så dette løser seg greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en stor grusplass på andre siden av asfalten så det går helt fint

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare meg som tenker på at det også er vanskelig å slå opp telt på grus? Er det ikke noe gress i nærheten? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, det er ikke grus-grus bakke, mer sånn.. leire-jord-isj med grus på toppen? Høres klinete ut men det er ikke sånn. Litt vanskelig å forklare egentlig. Var mange telt slått opp ifjor deriblandt mitt. Så vanskelig er det ikke. Gress, hm. Det er ikke i umiddelbar nærhet, hvis vi ser bort ifra gressområdene inne på banen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, det er ikke grus-grus bakke, mer sånn.. leire-jord-isj med grus på toppen? Høres klinete ut men det er ikke sånn. Litt vanskelig å forklare egentlig. Var mange telt slått opp ifjor deriblandt mitt. Så vanskelig er det ikke. Gress, hm. Det er ikke i umiddelbar nærhet, hvis vi ser bort ifra gressområdene inne på banen ;)

 

Haha okei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Informasjon om utstilling samt forhåndspåmeldingtråd er nå lagt ut i 1.innlegget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan funker banekjøringa? Er det flere som meg som kjører vanlig bil og ikke har særlig baneerfaring eller er det bare rs,gti og denslags som pleier kjøre?

lurer litt på å ta turen å hadde jo vært artig å prøvd bruksbilen på bane: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.