Bytte ventilløftere og kamaksel? 2,0 tdi 2007 mod

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har mulig fått trøbbel med ventilløftere og kanskje kamaksel... BPW motor 2.0 tdi audi a4 2007 mod

 

spørsmålet er da, er dette vanskelig å bytte selv? frykte og tror det koster en formue på sulland å få fikset dette....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet kamaksel og løftere på en BPW for litt siden.

Gikk smertefritt med hjelp fra haynes og google / youtube.

Ligger mye hjelpemidler guider ute :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Har mulig fått trøbbel med ventilløftere og kanskje kamaksel... BPW motor 2.0 tdi audi a4 2007 mod

 

spørsmålet er da, er dette vanskelig å bytte selv? frykte og tror det koster en formue på sulland å få fikset dette....

 

Hei Sondre:-)

Se hær: http://workshop-manuals.com/audi/a4_mk2/power_unit/4-cylinder_tdi_unit_injector_engine_(1.9_ltr.;_2.0_ltr._2-valve)_mechanics/engine_cylinder_head_valve_gear/valve_gear/removing_and_installing_camshaft/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet kamaksel og løftere på en BPW for litt siden.

Gikk smertefritt med hjelp fra haynes og google / youtube.

Ligger mye hjelpemidler guider ute :)

 

om jeg tør spørre, er du veldig god til å skru? jeg er liiiivredd for å ødelegge og gjøre ting dyrere enn utgangspunktet!!

 

- - - Updated - - -

 

Hei Sondre:-)

Se hær: http://workshop-manuals.com/audi/a4_mk2/power_unit/4-cylinder_tdi_unit_injector_engine_(1.9_ltr.;_2.0_ltr._2-valve)_mechanics/engine_cylinder_head_valve_gear/valve_gear/removing_and_installing_camshaft/

 

Se der ja, flott guide!! :) men er livredd for å ødelegge og gjøre ting dyrere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du så redd for å ødelegge noe anbefaler eg verksted. Eg vil påstå eg er en rimelig habil hobbymekaniker, men eg hadde nok ikke gjort denne jobben selv på grunn av eg hadde vært litt usikker og ikke gjort en lik jobb før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Lasse. Er selv mekaniker og det er en ganske ok jobb å skifte kamaksel på disse, men vil allikevel ikke anbefale en som er uerfaren å gjøre dette da du driver med ganske vitale komponenter i motoren :) Jobben koster vell ikke stort mer enn 5000 + deler på verksted og det er det vell verdt på en såpass ny bil? Deler kan du jo skaffe selv fra f.eks ecconor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha, skal undersøke pris nå til uka som kommer så får jeg se hva jeg gjør deretter :)

 

har laget en ny tråd om samme emne under der jeg tror dette problemet egentlig hører heime, beklage at det blir mange tråder av samme emne... :S er ikke heeelt veteran på forumet :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det bedre å få moderator til å flytte tråden din hvis ikke blir det jo bare rot :P Du har vell fått svar på det du ville?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det bedre å få moderator til å flytte tråden din hvis ikke blir det jo bare rot :P Du har vell fått svar på det du ville?

 

har igrunn fått svar som har gitt meg en viss pekepinn ja :)

 

men 145700km.. er ikke det litt veeell tidlig at kammene å ventilløftere blir slitt???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har igrunn fått svar som har gitt meg en viss pekepinn ja :)

 

men 145700km.. er ikke det litt veeell tidlig at kammene å ventilløftere blir slitt???

 

Det er ikke uvanlig på PD motorer at det skjer. Lange oljeskiftintervaller + dårlig herding er dårlig oppskrift :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig på PD motorer at det skjer. Lange oljeskiftintervaller + dårlig herding er dårlig oppskrift :)

 

Akkuraat ja...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk totalpris på 32 000kr på Sulland for å bytte kamaksling og ventilløfter....: bh :: pisk :: pisk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres helt på trynet ut ville tippet rundt 10 000 vis du skaffet delene selv.

Hør med ett uavhengig verksted og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres helt på trynet ut ville tippet rundt 10 000 vis du skaffet delene selv.

Hør med ett uavhengig verksted og.

 

ja ble jo sjokket over prisen!! hvor finner jeg gode deler til FORNUFTIGE priser?

 

hørt med City bil her i Tromsø så får høre pris imorgen fra de...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet du om det er 1 eller 2 akslinger på min motor? :) bpw 2.0tdi

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8v = 1 kam

16v = 2 kammer

 

Aha da vet man det! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte høre med sulland hva arbeid og deler kostet... fikk pris på arb: 14429kr

Deler: 14194kr

 

Er det ikke noe som kan kjøpes billigere? Noen som vet hva jeg må bytte når jeg må bytte aksel og løftere? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg la ut link i siste post forrige side ang deler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, har oversett hele linken :P

 

Fikk tilbud fra City bil her i Tromsø på 14000 totalt :) tror jeg peise på det!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør om møller har prisgaranti :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var forresten en vanvittig pris. Slår jeg det opp i systemet her på jobb koster det ca 8000 i arbeid. Tror de må ha blandet med 4 ventiler og 2 ventiler. Står 2,9t for å skifte kamaksel og 1,3t for å sette låsholder i serviceposisjon og tilbake :P (jobber på Audi)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.