Vintertreff Drevsjø 6-8 februar 2015

Anbefalte innlegg

Hovedstyret og banekjøringsgruppa inviterer til klubbens årlige vintertreff som også i år gjennomføres ved tettstedet Drevsjø, Engerdal kommune i Hedmark. Banen er på Vurrusjøen like ved riksveg 218 mot Sverige, ca 1,5 mil syd for Femundsmarka Nasjonalpark og i underkant av 5 mil nord-øst for Koppang.

 

Samme bane og samme resept som i fjor.

 

 

Mer info på nettsidene våre: http://www.vacn.no/artikler/treff/hovedtreff/446-vintertreff-pa-drevsjo-2015

 

Forhåndspåmelding skjer i denne tråden.

 

Egen tråd for påmelding kommer etterhvert.

 

Spørsmål kan stilles i denne tråden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig kommer jeg. Dumt spørsmål ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Like selvfølgelig som meg Knutta ;) Bilen min er startet opp, og snart klar for testkjøring :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer en gjeng fra Trøndelagen i år også , hytte ble bestilt på mandag :)

 

Alt klart til treff , mangler bare å pakke bagasjen , å sjekke lufttrykk i dekka :) Ja, åsså montere motor i isbilen og slikt , men det tar vi kvelden før avreise i god tradisjon :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer en gjeng fra Trøndelagen i år også , hytte ble bestilt på mandag :)

 

Alt klart til treff , mangler bare å pakke bagasjen , å sjekke lufttrykk i dekka :) Ja, åsså montere motor i isbilen og slikt , men det tar vi kvelden før avreise i god tradisjon :)

 

Sveise midtdiff, bygge trykkrør, mappe, montere vinterbremser, sånn ca :) men det ska gå noe :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer en gjeng fra Trøndelagen i år også , hytte ble bestilt på mandag :)

 

Hvis noen lurer på hvorfor trønderne har bestilt hytte før info ble lagt ut så er svaret enkelt:

Helt suverent å ha trøndere i banekjøringsgruppa, vips så tilbyr Youtube promoteringsvideo klar i samme sekund som avtalen med baneeier er dratt i havn. :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står noe om dagslisens, Inkludert i prisen for å kjøre/sitte på er obligatorisk personforsikring (dagslisens).

 

Det selges dag/weekend lisens på linje med foregående treff ala skogen og våler ja for selve bilen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står noe om dagslisens, Inkludert i prisen for å kjøre/sitte på er obligatorisk personforsikring (dagslisens).

 

Det selges dag/weekend lisens på linje med foregående treff ala skogen og våler ja for selve bilen ?

 

Samme opplegg som de 5 siste treffene vi har arrangert ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men lurer litt på en ting, om det er fullt for overnatting, er det noe annen plass å få overnattet i nærheten?

 

Og det står 800kr for hele helga for medlemmer, er det samme pris om man kun kjører på lørdag og drar hjem etter det? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det lov med prøveskilt så lenge bilen er i bra stand?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men lurer litt på en ting, om det er fullt for overnatting, er det noe annen plass å få overnattet i nærheten?

 

Og det står 800kr for hele helga for medlemmer, er det samme pris om man kun kjører på lørdag og drar hjem etter det? :)

 

Hentet fra artikkelen vår http://vacn.no/artikler/treff/hovedtreff/446-vintertreff-pa-drevsjo-2015

 

Andre gode alternativer som også kan anbefales av de lokale medlemmer:

"Galten Gård", fine hytter og et vanvittig trivelig vertskap. Ca. 20 min til isbanen.

http://www.galtengard.no/

 

"Vestre Sorken Feriegard" er et kurrant sted det. Ca. 25 min til isbanen.

http://www.vestresorkenferiegard.no/

 

Det er samme pris for hele helgen ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja, jeg som leser for fort

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det lov med prøveskilt så lenge bilen er i bra stand?

 

Bil med prøveskilt er også omfattet av personforsikringen/dagslisensene som blir brukt, sånn sett er det ikke umulig. Dog ønsker ikke klubben at de som utsteder prøveskilter skal ha fokus mot slik bruk, så vi kringkaster ikke noe rundt dette. Det vil si at de som skulle ønske å kjøre prøveskilt må avklare dette enkeltvis med medlem@vacn.no Her vil banekjøringsgruppen ta en vurdering rundt tilstanden på bilen og antall deltakere med slik løsning. Det vi neppe ønsker er for mange på prøveskilter og at de som er på prøveskilter er der for en siste reis, og dermed bilen kan ha- eller se ut til å ha dårlig teknisk tilstand og en eier som satser over evne. I sum er det da slik at prøveskilter på feil bil og sjåfør kan øke ulykkespotensialet, noe vi ikke ønsker og derfor må det søkes av den enkelte som ønsker å kjøre på prøveskilter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å kjøre med quattro og uten pigg på isen? Blir det fiasko eller funker det? Hadde piggdekk, men er nå piggfrie etter litt lek og moro :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å kjøre med quattro og uten pigg på isen? Blir det fiasko eller funker det? Hadde piggdekk, men er nå piggfrie etter litt lek og moro :P

 

Det går helt greit, det. Har selv kjørt på istreff med piggfri, du får mye morro med det :) Men jeg hadde nok ikke kjørt med piggfri igjen ;)

Piggdekk uten pigg er vel kanskje værre enn vanlig piggfri også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å kjøre med quattro og uten pigg på isen? Blir det fiasko eller funker det? Hadde piggdekk, men er nå piggfrie etter litt lek og moro :P

 

Jeg hadde det ihvertfall ustyrtelig morsomt på isen i vinter med quattro (uten sperre til og med) og piggfri. Bil er gøy :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte her i fjor med 4x4 og piggfri og stiller med det samme i år! :) ingen problem i fjor hvartfall, men det sliter litt på dekka :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er litt komi er at på vaccs før om årene har vel alltid piggfritt slått pigg dekk. Selv har alltid piggfri funket bedre en piggdekk på iskjøring så fremt du har mange med ishjul som harver opp. :-)så det funker :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte her i fjor med 4x4 og piggfri og stiller med det samme i år! :) ingen problem i fjor hvartfall, men det sliter litt på dekka :)

 

Vi hadde faktisk dekkrøyk (eller ihvertfall lukt av svidde dekk) på banen i fjor på en som kjørte quattro, gamle piggdekk uten pigger og høy rpm på motor og hjul. Så ja det sliter en del, om man satser hardt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er litt uklart om det er mulig å kjøre for ikke-medlemmer... Står i teksten at det ikke er lov, men er oppgitt pris. Vi er et par stykker fra Trafikklærerutdanningen i Stjørdal, som veldig gjerne kunne tenkt seg å kjøre på isbane i vinter. Problemet er at det er kun meg, såvidt jeg vet, som er medlem. Er det mulig for oss å bli med på dette arrangementet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er litt uklart om det er mulig å kjøre for ikke-medlemmer... Står i teksten at det ikke er lov, men er oppgitt pris. Vi er et par stykker fra Trafikklærerutdanningen i Stjørdal, som veldig gjerne kunne tenkt seg å kjøre på isbane i vinter. Problemet er at det er kun meg, såvidt jeg vet, som er medlem. Er det mulig for oss å bli med på dette arrangementet?

 

Ser at det kunne være litt forvirrende ja, informasjonen på forsiden er oppdatert nå.

 

Vi godtar at ikke-medlemmer kjører, men setter selvfølgelig pris på om at de som ønsker det benytter sjangsen til å melde seg inn i klubben samtidlig. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at det kunne være litt forvirrende ja, informasjonen på forsiden er oppdatert nå.

 

Vi godtar at ikke-medlemmer kjører, men setter selvfølgelig pris på om at de som ønsker det benytter sjangsen til å melde seg inn i klubben samtidlig. :)

 

Det er flott! Glemte å nevne at ikke samtlige kjører biler fra Volkswagen-konsernet, vi har en Camaro bl.a. Er det også godtatt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er flott! Glemte å nevne at ikke samtlige kjører biler fra Volkswagen-konsernet, vi har en Camaro bl.a. Er det også godtatt?

 

Type bil har ingenting å si, så lenge den går igjennom en enkel teknisk godkjenning. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert, da er vi hvertfall 2 biler som kommer, med mulighet for en del flere :)

EDIT: Og takk for kjappe svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert, da er vi hvertfall 2 biler som kommer, med mulighet for en del flere :)

EDIT: Og takk for kjappe svar!

 

Så bra, velkommen skal dere være. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.