Hva slags gewinde går LAVT på Passat 3BG 4Motion?

Anbefalte innlegg

De dyrere alternativene, som f.eks H&R Deep sier seg selv, men er det noe i et lavere prissjikt som også går lavt og ikke vandaliserer kjøreegenskapene totalt? Før noen sier det, man får det man betaler for - det veit jeg. Men f.eks FK Silverline X som jeg hadde på 35i-en min, hadde en pris midt imellom, og dette var jeg veldig fornøyd med - både mtp at det gikk lavt og var behagelig å kjøre med. Jeg vil ikke ha noe som er pinnestivt, for det kommer jeg neppe til å trenge med de felgplanene jeg har.

 

KW veit jeg også går lavt på disse bilene, men ikke verdt pengene i forhold til hvordan det er å kjøre med (etter min mening).

 

Uansett, det jeg ønsker er tips, og helst bilder, av disse bilene med forskjellig understell og hvor mye som står igjen å justere på på demperne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Kw V1 på min nå, og det er max ned bak, så mangler mye på å bli like lavt som Deep :) foran blir det nok ca likt i bunn (ser det ut som). Er faktisk veldig fornøyd med Kw også, det er litt mer sprettent i lav fart på humpete vei enn Deep, men innbyr til mer aggressiv kjøring ellers :) er jo en svart strøken 4mo her som har gått gjennom et par medlemmer med supersport, og ser ut som det klarer like mye ned som Kw'n :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp derfor jeg ikke like KW, det er altfor sprettent:p H&R er mye bedre å kjøre med, og jeg er ikke ute etter en banebil, snarere vil jeg ha litt komfort. Kjørt altfor mange biler som har vært altfor stive og jævlige.

 

Link til den svarte 4M du snakker om? :) Antar at det er vanlig Supersport og ikke Black Evolution?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har kjørt lav 3BG i klubben utenom Stamsaas?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kw v2 går lavere enn kw v1..

Jeg kjørte 30cm senter til hjulbuene med min..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da begynner det å bli lavt nok, så dumt KW ikke er et alternativ:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KW 2 og 3 har vel litt kortere bakfjærer :) men må da ha gått lavere enn 30cm Anders? Har 30,5cm nå med v1 (og det er heelt max) :) kjører 28cm med H&R :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja hadde 2-3cm igjen mener jeg å huske.. men iom det var familiebil så orket jeg ikke kjøre så lavt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foran eller bak? :) har ca 1,5-2cm igjen foran på gjengene, og mye mer bak, men nå subber høyre drivaksel akkurat i muttra på maks nedfjæring :) på H&R er 28cm maks ned foran, ser ut som å havne ganske likt som KW, men kan fortsatt senke 3cm til bak uten å subbe drivaksel :) (er bare de settene jeg har, så kan sammenligne de ganske greit :) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det husker jeg ikke.. Er så mange biler siden! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo en svart strøken 4mo her som har gått gjennom et par medlemmer med supersport, og ser ut som det klarer like mye ned som Kw'n :)

Du har ikke noen bilder av denne/tråd? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var den jeg fant også, men jeg klarte ikke å lese tankene dine om hvilken du mente;)

 

Men takk uansett:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vurder evo black supersport. Noen erfaringer? Sett litt på vmaxx med justerbar demperhardhet også, men finner lite info på disse. Noen som har prøvd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

H&r Deep 110mm klarer 28cm i bunn foran, og kan senke ganske mye mer bak, kw v1 klarer 30cm etter å ha satt seg bak, med hårfin subbing i drivaksel og justeringsmutter. Har hatt troa på at v1 har klart mindre enn v2 og v3, men er ikke sikker lenger.. Tipper de klarer ca 28cm i bunn foran :)

 

Ellers vet jeg ikke akkurat hva andre sett klarer :) men er generelt bak det er problemer å få det lavt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Weitech-settet jeg har, så målte jeg ca 28,7cm foran og like under 29cm bak, fra senter av felg til hjulbue. Men da subbet drivakslingen bak i justeringsmutteren, så justerte opp drøye 5mm og problemet er borte, til og med med full bil. Mener jeg hadde igjen noen millimeter å justere på foran, så det går ihvertfall lavt nok, spesielt med tanke på at jeg kjører 19":)

 

Supersport BE går ikke lavt nok til at drivakslingen subber i justeringsmutteren bak, men ser heller ikke ut til at det går like lavt som det jeg har nå - fikk bilder og info av et annet medlem som kjører med dette settet. Tykkelse på demper, lengde på fjærer osv vil jo også spille inn der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.