Audi a8 4e auto justering av klokke fungerer ikke etter sommertid

Anbefalte innlegg

Er det slik at man må stille klokka manuelt når det er sommertid?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte det på min iallfall, men vet ikke om det er noe auto innstilling på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

irriterende at ikke autojusteringa tar høyde for tidssoner. Kunne på min skoda superb legge inn om det var sommertid eller ikke slik at autojusteringa funket likevel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På fruens A4 2004 stiller klokken seg automatisk. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen observeringer på A8 4E:

 

Vel på min A8 4E så vriket dette fint de første årene, når symbolet "radiomast" er makert i displayet. Det tok riktignok noen dager (opp til uker) før den forstod at det var på tide å endre klokken.

 

De to siste årene har jeg bare gitt opp, og justerer klokken mauelt (når man velger manuel/quartz klokke, så forsvinner "radiomast" symbolet i displayet).

Når man har valgt quartz klokke og går tilbake til automatisk oppdatering, så har det alltid gått noen dager før dette har virket (og "radiomast" symbolet har kommet opp).

 

Mulig det finnes en forklaring på dette, en måte å fikse dette vha VAG-COM. Har bare ikke tatt meg tid til å finne årsaken til problemet, siden det tok dager/uker før den skiftet når det virket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppklarende :)

 

Kort oppsummert:

Ved å velge "radio clock" (i stedet for quartz clock), så bruker bilen radio klokke sginalet DCF77 fra Frankfurt i Tyskland.

Du er da avhengig av signalstyrken (og antenne/software), hvor bra dette blir.

 

Mottaket i A8 4E er nok ikke det beste, da dette aldri har blitt oppdatert raskt på de bilene jeg har sett.

Veggur fra Clasohlson til under 200kr, oppdateres umiddelbart, ved plassering inni A8 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veggur fra Clasohlson til under 200kr, oppdateres umiddelbart, ved plassering inni A8 ;)

 

Takk for tipset, det blir nok løsningen å montere et slikt på dashbordet og sette en teipbit over klokka i instrumentpanelet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.