Rustsveising av gulv, Hvilke produkter skal jeg bruke etter jeg har sveiset gulvet?

Anbefalte innlegg

Vw golf mk3 med rust i gulv . Jeg har tenkt å kappe ut platene i gulvet der det er hull å så sveise på plass ny plate . Hvilket produkter Grunning osv skal jeg bruke får at det skal holde lengst mulig før det blir rust i gulvet igjen? Owatrol er det et smart produkt å starte med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her får du sikkert mange forskjellige svar, men slik pleier JEG å gjøre det:

 

FØR du begynner. Av erfaring er det lurt å bare kappe ut det som er dårlig. For eksempel hvis du har ett rust hull midt på platen, kapp heller godt rundt hullet og sveis inn nye del, enn å skifte HELE platen.....

 

1. Kapp ut det som er dårlig.

2. slipp/puss (helst sandblås) SKIKKELIG rent

3. Spray gulvet og den delen du skal sveise med Zink grunning.

4. Zink grunning kan du sveise på, så da sveiser du fast den nye platen til gulvet på vanlig måte. (Punk for punkt, så sveise noen små "larver" mellom punktene. HUSK å ha god gjennomsveising og ikke sveis for varmt, da krøller plata seg. Bruk gooooooood tid)

5. Sandblås sveisen, Ja, det er viktig.

6. legg på skikkelig 2 komponent grunning. Dette får du hos en lakk butikk. Både UNDER og OVER platen. min 2 strøk.

7. Spray med lakken du skal bruke på over siden.

 

På undersiden har du nå to veier å gå:

 

Vei nummer 1 på undersiden

1.1 Spray med lakken du skal bruke under også, klarlakk 2-3 ganger, da dette også er med på å tette slik at fuktighet holder seg ute.

1.2 Legg på tectyl etter dette.

 

Vei nummer 2 på undersiden.

2.1 Legg på et godt strøk med karosserikitt, kan også legges på bart metall. (Har prøvd begge deler, fester klart best på bart)

2.2 Tectyler over.

 

 

9. Ferdig.

 

Det er en haug med arbeid hvis du vil gjøre det skikkelig, men det er bedre det enn å gjøre det på ny neste år.

 

 

Legger til at dette er MIN måte å gjør det på, det er ikke dermed sagt at dette er fasiten. Husk verneutstyr!!

 

 

 

Produkter:

 

For rengjøring før sveising:

 

Siden det er gulvet det er snakk om, så kan du sikkert gjøre det billig og bruke en vinkelsliper med grovrengjører eller slipe skive på.

 

Punksandblåser: http://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/trykkluft/trykkluftsverktoy/blasepistoler-og-tilbehor/punktsandblaser-021022/

 

Sand: Jula, Biltema. Pass på at det er for punktblåsing. (Forskjellig korning)

 

Grunning, Lakk, osv.

 

Min anbefaling er at du velger kvalitetsprodukter.

 

 

Lykke til! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf 3 har dobbel bunn. Bruk også hulromvoks når du er ferdig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.