Problemer med sentrallås/komfortfunksjoner Superb 3t

Anbefalte innlegg

Hei! Plages litt med elektronikken på Skodaen. Håper noen har noen tips. Har lest en del, men lager en egen tråd, da jeg har noen symptomer jeg ikke har kommet over i andre tråder..

 

 

Først: For noen uker siden oppdaget jeg at komfortfunksjonen på vinduene ikke fungerte.

- Man kunne ikke lukke vinduer med et napp i bryteren. Jeg tenkte da at en komfortmodul fra e-bay var det som skulle til.

Men så, for noen dager siden ble jeg plaget med diverse annet tull:

 

1: Når jeg låser bilen med fjernkontrollen, låses begge dørene på høyre side, og bakluken, men ikke dørene på førersiden.

I går prøvde jeg å trykke inn låseknappen med førerdøra nesten lukket (pga. det som står i neste punkt) -Da låstes alle dører, MEN, da de skulle åpnes igjen gikk ikke det. Høyre side og bakluke ble låst opp.

 

2: Når jeg sitter i bilen, og åpner døren sakte, ser i displayet, kommer "dør åpen-symbolet" på først når døra er 30 cm åpen. Det blir da på til neste "knepp" på hengselen, og når døra er helt åpen, slukkes symbolet. -Så lenge displayet viser "åpen dør", kan vinduene betjenes, men ikke når bilen tror dørene er lukket.

 

Dette tolker jeg som at dørens posisjon leses ut av den "armen" som går inn kortsiden på døra, og inn i mellom øvre og nedre hengsel på karroseriet, noen som vet? Jeg trodde dette ble lest av en mikrobryter i i bakre del av døra.

 

Hvor ligger komfortmodulen på denne modellen?

 

Takk på forhånd for all slags type tips!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Posisjonen leses vel av mikrobryteren i låsekassen. Med tanke på det med posisjonen på døren i instrumentpanelet, så høres det ut som at du har brudd i ledningsnettet mellom dør og karosseri. Prøv å løsne på mansjetten på førerdøren, løsne den i begge ender og kontroller kablene gjennom hele mansjetten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Sondre, takka for input.

Har skvisa litt på den posen, den ser litt klemt ut faktisk. Må vel kanskje av med dørtreff for å få hele oversikten da?

 

Så, den armen som går inn i døra, den er kun en dørstopper?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min superb 3t, hadde eg kabelbrudd i den strømpen i fører dør, loddet den ok. Dog etter 320.000km

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det stemmer. Det er kun en dørstopper :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min superb 3t, hadde eg kabelbrudd i den strømpen i fører dør, logget den ok. Dog etter 320.000km

 

Hei Glenn. -Hadde du samme type trøbbel som meg før du fikset det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Bare på 1 dør. Men kommer kanskje an på hvilken ledning som evt ryker og kanskje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm, ja, den røde her ser jo ikke akkurat helt bra ut.. :)

IMG_3120.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..men strømpen sitter veeeldig godt fast på dør-sida... Er den klipset inni døra på andre siden?.. Redd for å bryte av noe her..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja, ganske vanlig feil ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke av strømpen på dørsiden, tør ikke bryte mer på den. Er jo ikke plass til hender og fingre heller inni der, den røde er av, og en tynn lyseblå lengre inn er av... Tror jeg må ta av døra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av dørtrekket og bytt ledningsnettet. Du kan prøve å fikse det, men det varer som oftest ikke lenge før det ryker igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering samt mer spørsmål:

 

-Har nå i dag hatt av dørtrekk og hele sulamitten, fått ordna ledningsnettet, og alt funker perfekt.

Men; Gummi-"belgen" mellom dør og karosseri må byttes, der er det ikke tett..

Snakket med Sulland og fikk pris på 1700 kr. -Men det mistenker jeg er ledningsnettet som går rundt i hele døra, med høyttalere og lys og allverdens.

Kan man skifte bare belgen, eller må man faktisk til pers med hele ledningssløyfa? Noen som har noe delenummer på disse tingene, hadde jeg satt stor pris på det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

deeeer var den ja.! Takk, Sondre. God helg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig! Er det sulland Tromsø eller Bardufoss du bruker? Du får hilse hvis det er Tromsø ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sondre, bruker Sulland Harstad (Johnsen Bil)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.