Anbefalte innlegg

Heisann , har kjøpt et sett med BBS RS2 10x18 & 8,5x18

Kjøpte 4stk nye chrome ringer og pust felgene ned , nå mangler det kun å smøre på nytt lag med Tech-7 å lime ringene på igjen å sette felgene sammen, men ble nevnt om jeg kunne bruke sammen Skruene om igjen ? evt hvilken locktite skal jeg bruke å hvor mye N/m ?? noen som kan hjelpe meg ? evt fortelle meg hva jeg har gjort feil til nå å hva jeg kan gjøre ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg bruke samme Boltene om igjen? Eller må jeg bytte evt Pga gamle locktite å om de kan ha blitt strekt ?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter med så lite moment at boltene ikke strekkes, så bare å bruke de gamle opp igjen. Gjort dette på flere felger og opptil flere ganger på de samme boltene. Men bruk kun ei dråpe eller to med Loctite på boltene, ikke dynk de så mye at gjengepartiet i felgen blir fylt opp:)

 

Og husk at momentet følger boltene, ikke felgene. Disse har vel titanium-bolter, akkurat som Speedline? Ville ikke ha brukt noe særlig mer moment enn 20nm etter mine erfaringer, der jeg dro over et par gjenger enda jeg rensket både bolter og gjengepartiene i felgene med gjengetapp før montering. Derfor jeg tror at jeg kanskje brukte for mye Loctite, så det ble "spreng" når jeg strammet til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg pusset felgene ferdig, og skal til å sette dem sammen å lite på chrome kant men merket da at boltene var litt harde å skru nedi hulene ? kan det være at jeg må rengjøre bedre nedi hålene og boltene ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg sa over her, rengjør samtlige gjenger med en gjengetapp før du skrur i boltene igjen, og bruk noe til å smøre med når du gjør dette. Deretter bruker du lufttrykkspistol og blåser reit for spon og dritt på boltene og hullene, eller gjerne høytrykkspyler på sistnevnte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte med en mekaniker på jobb, han meinte jeg ikke burde bruke gjengetap pga det kunne ødelegge gjenger.. men om jeg rengjør skruene da ? jeg prøve å skru dem ned uten å rengjøre dem, skal rense skruene å litt bedre i hullene

men det er kun chrome ringen som skal limes ? ikke selve felgen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får avgjøre selv. Du får uansett rengjøre skruene før du skrur de tilbake.

 

Kun ringen, ikke selve senteret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye drit på skruene... Mulig å bruke slik børste ?image.jpg

image.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men ikke for mye.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare ikke bli for ivrig og hardhendt, selv om det skal litt til for å skade magnesiumbolter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgene er pusset å renset med fettfri spray, samme er gjort med boltene, nå lurer jeg på en siste ting som jeg er meget usikker på?!

Disse chrome ringene som skal limes hvilken lim/silikon skal jeg bruke å hvor mye og hvor på ringen ? Takk for svar ! [ATTACH=CONFIG]225592[/ATTACH]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tec7/Sikaflex holder fint, skulle jeg tro. Vondt å si hvor mye, men bedre med for mye enn for lite. Selve chromeringen sitter vel "tredd" rundt felgkanten? Hvis det tyter ut noe der, kan man bare tørke bort det resterende etterpå uten at det blir noe synlig søl.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker denne :) ?cascosuperfix.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen erfaring med den der, men stort sett mye likt på disse limene:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgene er Satt sammen og klar for å få dekk på seg, men nå er de problemer igjen... har 225/40 på 10'' å 215/40 på 8,5 hvordan skal de få dekkene på uten at de skader chrome kanten ? har snakket med dem å de trodde ikke de skulle være noe problem, men jeg har vell krav på erstating hvis noe går galt evt skader ? felgene er dønn strøkne nå isåfall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare ikke bli for ivrig og hardhendt, selv om det skal litt til for å skade magnesiumbolter.

 

Magnesiumbolter kan det vel umulig være vel... Titan i så fall, demonterte nettopp mine BBS RS II og der mener jeg det var rustfritt stål i boltene.

 

Jeg reiv av de gamle blikk kantene og polerte opp alu leppa i stedet.

så lenge ringene er skikkelig monterte og de som legger på dekk ikke er helt amatører bør det vel gå bra å legge dekk på de :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit ikke hvor jeg hadde hodet der og da, men det er titanbolter jeg selvsagt mente, som jeg også nevnte tidligere i tråden:) Godt mulig disse har rustfrie og ikke titan som Speedline.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemer igjen... satt dekkene på uten noe skader men så har ingen dekkforhandlere i område ventiladapter til disse felgene... neon som kan hjelpe meg å finne en slik ein ? fikk aldri me noe sånt på kjøpet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemer igjen... satt dekkene på uten noe skader men så har ingen dekkforhandlere i område ventiladapter til disse felgene... neon som kan hjelpe meg å finne en slik ein ? fikk aldri me noe sånt på kjøpet...

 

Ebay :)

http://www.ebay.com/itm/JAGUAR-BBS-RS-II-WHEEL-AIR-VALVE-TYRE-ADAPTOR-XK-XKR-X-S-TYPE-R-ALLOYS-MXD6163AB-/191580807156?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2c9b1b1ff4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For nysgjerrighetens skyld, hvor fikk du tak i nye ringer ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte de av en på forumet her, får sikkert taki noen på ebay med å søke stainless " rings eller bbs rings

Koster sjorta vertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte du av en Petter ?

Er sjelden, eller aldri ringer til salgs på ebukta da de viastnok ikke blir produsert mer :/

 

Er det RS704 og RS705 du har eller ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte dem av Petter ja :) meget fornøyd har pust ned felgene å satt de isammen

Venter nå på ventil adapter får å få luft i dekka

710&711 jeg har litt høgere ET en 704&705

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.