Meny for adaptiv luftfjæring forsunnet fra mmi audi A8 ++

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ny på forumet, har ikke mye greie på bil, så vær overbærende med meg :)

Har kjøpt meg en Audi A8 2005 mod. For noen dager siden, når jeg skulle heve bilen med luftfjæringen, kom jeg ikke inn på den menyen på mmièn. Denne menyen var tilgjengelig gjennom å trykke på knappen "car" i midtkonsollen.

Har lest manualen opp og ned, resatt mmièn, men ikke forbanna.

Forslag? Møller ville jo selvsagt ha inn bila for diagnose til 1000 kroner timen, men vil prøve lykken her først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjer nå når du trykker på car da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du legge ut bilde av hvordan det ser ut når du trykker på car?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg trykker på car kommer menyen jeg legger ved bilde av opp. Virker på meg som en undermeny.IMG_3611.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du forsøkt en MMI reset?

 

Du er rett plass. Forsøk å trykk CAR enda en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg trykker på car kommer menyen jeg legger ved bilde av opp. Virker på meg som en undermeny.[ATTACH=CONFIG]225532[/ATTACH]

 

ser jo ut som om du er på CAR -- SETUP

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg trykker på car kommer menyen jeg legger ved bilde av opp. Virker på meg som en undermeny.[ATTACH=CONFIG]225532[/ATTACH]

 

Hei Frank, velkommen til deg:-)

Menyen du får opp her er for så vidt riktig men du mangler "systems" nede i venstre hjørne som du ser i bildet vedlagtmmi.jpg.

Denne kan du veksle mellom luft innstillingene og de valgene du får opp.

Kommer ikke på flere forslag enn MMI reset eller rett og slett og laste inn MMI SW på nytt.

Eventuelt les ut feilkoder eller teste om du får kontakt med styreenhet til luftunderstellet.

Var en snedig feil dette: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen!

Ja, Øystein, var det jeg fant ut jeg også, at "systems" mangler i menyen.

Har prøvd å resette mmi uten ønsket resultat.

Skal prøve softwareoppdatering, hvor får jeg kjøpt cd'er til den operasjonen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei ja,

 

Ok, ja da ville jeg prøvd oppdatering av sw. Jeg lastet ned fra nettet og brant inn på cd siste versjon. Gikk fint, men det kreves litt av platene det brennes på, brenneren og programvare som brukes da systemet er følsomt. Synes jeg har hørt andre her inne nevne at Møller ikke tar så gale pris for dette, er gjort på under 30min når man har platene. Jeg kan evt. se om jeg har filene jeg lastet ned om du vil prøve deg på brenning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis menyen VAR tilgjengelig før, da trenger du ikke å oppgradere MMI SW.

 

"Level Control" er et option på utstyrslisten. Utstyrslisten kan endre vha VAG-COM (VCDS).

Ser ikke helt hvorfor den skulle forsvinne fra utstyrslisten.

Audi.A8.Utsyrsliste.DAB_VAG.COM.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øystein:

Takker for tilbudet, men hører med Møller først, viss det ikke er mange hundrelappene så kjøper jeg der.

 

Cato:

Ja, menyen var tilgjengelig før. Er dette en "grei" operasjon å få utført viss man har en VAG-COM tilgjengelig. Er helt blank på dette, men kan jo ikke være store operasjonen, kostnadsmessig og tidsmessig, viss jeg hører med Møller om dette? Hadde kanskje vært greit å investere i en VAG-COM, men det er vel et uttall av versjoner, både kostnadsmessig og kvalitetsmessig av dem også? Hva anbefaler du at jeg gjør, privat eller merkeverksted?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Dette som Cato nevner er lett å sjekke med vag-com.

Ikke dumt å sjekke først men rart om modulen plutselig ikke er krysset av lenger.

Kabel fra Ross-Tech får du her: http://www.obd2.no/produkt/vag-com-vcds/hex-usbcan-intelligent-dual-k-plus-can-usb-interface

 

Kan også kjøpes via en tråd på forumet her med litt rabatt;)

Koster litt med du har den for evig med hyppige gratis oppdateringer så den hele tiden er up to date!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje du kan legge ut en tråd på lokallaget for å høre om noen kan bistå deg med vag-com i første omgang!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke har vag com,så kan du gå inn på hidden menu å se om den er huket av for air suspension.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ligger der og ja Kim:)

Hidden menu: [setup] + [car] ..

Men Hidden menu må være "enable" om den skal vises, om den ikke vises må den "enable`s" via vag-com.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser jo ut som om du er på CAR -- SETUP

 

prøvd å trykke på Return knappen når du står i det bildet der ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skjedde med en kamerat sin A8 og. Men der forsvant flere ting som blant annet Bluetooth, dekktrykk system osv.

Logga på med vag-com og fikk lagt alt inn igjen, har funka fint siden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helge:

Ja, har prøvd å trykke på return, men blir bare stående i samme meny.

Utrolig mange hyggelige folk her som prøver å hjelpe en "uvitende" stakkar.Skal prøve å komme i kontakt med noen som har vag-com å huke av foreslåtte valg.Jon sitt siste innlegg gjør meg optinmstisk med tanke på en løsning. :)

 

Ps:Kommer ikke inn på "hidden menu" så da er denne helt sikkert ikke huket av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da satser vi på at Jon sin opplevelse gjelder for din bil også: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er problemet løst. Kim Skålbones har vært helt suveren i så måte. Han løste problemet med å endre utstyrslisten via VAG-COM (VCDS). Imponert over at det finnes så greie mennesker, han tok på eget initiativ kontakt i går da han var i Trondheim for helga. Møtte han der han bodde og med litt "trylling" så var menyen tilbake og jeg kunne heve og senke bilen. Han la også inn diverse andre funksjoner til meg. Tusen takk for uvurderlig hjelp, Kim!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig Frank:)

Skulle bare mangle å hjelpe til når jeg var i nærheten:)

Hyggelig å møte deg,å takk for hjelpen selv.

Vi møtes igjen når du skal monter blåtann og div stæsj vettu:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.