Diskusjon/Tilbakemeldingstråd hovedtreff Rudskogen 28-30 August 2015

Anbefalte innlegg

Denne diskusjonen går feil vei, hvis man tror at det kommer negative tilbakemeldinge fordi man er ute etter å "ta" noen, eller bryte noen ned fordi de gjør en dårlig jobb. Det handler ikke om det, men det handler om utsagn som at den gamle måten å drive klubb på er ute og ikke lenger fungerer på dagens generasjon.

 

Neida, det er ikke ditt engasjement jeg mente spesielt, du har så langt jeg har sett vært helt innafor.

 

Men det er ikke til å stikke under en stol at det er noen som "sutrer" om noe alltid

 

At den gamle måten å drive på ikke funker har man vel bevis på ifm av oppmøte på treffene...

Husk også på at rudskogen har flerdoblet kapasiteten, så om det var stinn brakke og nok til å betale baneleie med 100 biler før er det ikke lenger det nå, og da må det jo gjøres tilltak for å trekke nok deltakere ?

 

Hva mener du er oppskriften på 200 VAG biler på banen og 130 på utstilling+ folk som kommer som tilskuere ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det kom brått på at ikke alle er superfornøyde med måten enkelte ting er gjort på? Nå vet jeg ikke hvem som har håndtert tilbakemeldingene på klubbsiden på FB ettersom de ikke var signert med navn, men måten de negative tilbakemeldingene ble besvart fra klubben med en holdning om at sånn er det og sånn blir det, det er bare å finne seg i det, og er du uenig er du en sutrekopp som ikke skjønner hva som som må til for å ha vellykkede treff idag. Hvis det fortsatt er rom for tilbakemeldinger av annen sort enn utelukkende entusiasme er det positivt, men frem til nå har ikke dette blitt tatt imot med all verdens av forståelse, derav konklusjonen.

 

Vi var forberedt på at non-vag og drifting ikke ville være så godt mottatt hos enkelte, men ikke måten folk reagerte. Og hvor bastante de var i å proklamere at styret var ubrukelig. Vi er alltid klare for gode saklige tilbakemeldinger, men tråden på Facebook kom ikke veldig godt ut til å begynne med.

 

Det er ingen i styret som har sagt at "sånn blir det fremover" såvidt meg bekjent. Vi har heller ikke sagt at det er bare å finne seg i det på facebook. Dette vet jeg med 100% sikkerhet da det er bare enkelte i styret som svarer på facebook.

 

Vi har kommentert til de som mener at "alt var bedre før" at måten vi gjorde ting på før ikke later til å fungere lenger, vi må tenke nytt. Om dette oppfattes som negativt så beklager jeg det. Men det er en sannhet som vi i styret har innsett, ting har forandret seg de siste 10 årene.

 

Vi holder alltid en saklig og god tone når vi svarer på ting der, selvom vi blir kaldt inkompetente, udugelige og folk hentyder at det er vår skyld at medlemstallet har gått nedover de siste 5 årene.

 

Finner du eksempler på innlegg som du finner veldig negative på facebook gi meg beskjed og jeg skal ta tak i det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har kommentert til de som mener at "alt var bedre før" at måten vi gjorde ting på før ikke later til å fungere lenger, vi må tenke nytt. Om dette oppfattes som negativt så beklager jeg det. Men det er en sannhet som vi i styret har innsett, ting har forandret seg de siste 10 årene.

: ja :

 

Er jo garantert bedre å avstå treff, enn å innfinne seg med at de kan gjøres med kompromiss... Eller? : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man må nok innfinne seg med at tidene forandrer seg og klubben må tilpasse seg. Nå er vi i en periode hvor det kanskje er nødvendig å gjøre kompromiss, det kan jo være at enkelte med andre merker blir smittet om vi viser oss fra vår beste side og "skifter beite".

 

Det som virkelig trengs fra medlemmene er forslag til hvordan klubben skal klare å engasjere flere, øke aktiviteten i lokallag, øke aktivitet på forumet, trekke flere medlemmer og ikke minst trekke flere folk til treff. Det være seg de som ønsker å kjøre med sin bruksbil, banebil, se på, stille ut eller henge med venner og kjente for det sosiale.

 

Det hjelper ikke at man kritiserer alt styret gjør og at man sitter å sutrer på forum og facebook. Her har styret prøvd noe nytt, og de trenger konstruktive tilbakemeldinger slik at de kan fortsette å føle seg frem til hvordan vi må gjøre det i denne "nedgangsperioden" som jeg vil kalle det.

 

Jeg tror vi alle må gå i oss selv, meg inkludert, møte opp lokalt og når klubben arrangerer treff, for et engasjerer lite med "mandagstreff" med 2-3 stykker på plass. Er vi mange blir vi lagt merke til og kanskje flere blir interessert.

 

I tillegg er det også et fakta at færre unge tar lappen, og bilkjøringen stagnerer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har egentlig mye jeg ville skrevet her, men skal prøve å korte det ned til essensen: :)

 

1. Et helt OK treff uansett hvordan man ser på det(kjempetreff synes jeg) og hvis alternativet var at det ikke ble treff så var det det beste treffet jeg har vært med på........

 

2. Styret og alle andre som var med å arrangere gjorde en svært god jobb. Dette var et forsøk som ingen viste hvordan ville bli og de klarte å tilpasse treffet både etter de forutsetningen som var før og som oppstod under treffet.

 

3. Styret ordner treff ut fra de forutsetningene de får. Vil vi ha treff på den gamle måten med bare VAG biler er det lett å få til. Vi trenger bare å møte opp i stort nok antall. Hvis alle som kjørte VAG på treffet fikk med seg en VAG kjørende deltaker hver til neste treff ville det blitt fullt opp. Vi har hele vinteren på oss til å bearbeide "tvilerne" slik at de kommer på treff til våren så burde ikke være så vanskelig. Tipper de fleste som leser dette får en eller flere personer i tankene med en gang? :)

 

Beste måten til å få folk til å komme igjen flere ganger er å få de ut på banen uansett hvilken bil de har. Som nevnt tidligere i tråden så er det kanskje ikke så spennende å se på biler som kjører rundetider. Spesielt hvis man har vært på treff og sett det før, men hvor mange har møtt noen som har kjørt av banen og sagt: "Dette er så kjedelig at jeg gidder ikke flere ganger" ? Ikke mange vil jeg tro..... De fleste begynner straks å tenke på når neste treff er og hvordan de kan forbedre bilen og rundetidene sine og vi har kapret nok en trofast treffdeltaker : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er såvidt jeg har erfart ingen i klubben som biter. Jeg er heller ingen av de gamle gutta som startet opp denne klubben. Ble medlem selv i 2005 og da var det allerede da flere 1000 medlemmer. Jeg kjente ingen når jeg ble medlem. Jeg dro på treff i lokallaget mitt og kom i snakk med noen der over en burger. Jeg er også en sjenert type som ikke liker å stikke meg frem eller prate i store forsamlinger. Men vi har alle startet ett sted. På de 10 årene jeg har vært medlem nå er jeg på talefot med sikkert over 50 stk i klubben. Klubben har mere eller mindere blitt min andre familie. Jeg har også dratt på treff helt uten bil. Har haiket med andre medlemmer til treff bare for å være med på det sosiale og se andre kjøre. Som jeg startet med så har jeg heller ikke erfart at medlemmer biter så jeg stiller meg rett som det er opp i pit med hjelmen under armen og spør om å sitte på med helt ukjente folk jeg aldri har sett før. Jeg vet selv som sakt at det ikke alltid er lett. Men hvertfall på campene på kvelden når man har noe innabords prøver jeg alltid å rusle noen runder og titte innom forskjellige gruperinger. Blir alltid tatt imot med store smil og praten går. De 3 treffene i året klubben har blir for meg personlig som min egen lille guttetur der jeg kommer bort fra hverdagens jag og mas. Jeg spør alltid om fruen også vil være med men hun har ikke interessen så da har dette blitt mine 3 helger i året med familiefri.

 

Vært på lokallags treff og møtt litt nye folk der fått noen nye venner der og det setter jeg veldig pris på etter at de fleste jeg hadde før jeg fikk barn er er omtrent borte så prøver og rote meg ut igjen etter at ungen har vokst opp litt og i gro fast i sofaen hjemme hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann Sindre.

 

Ta med hjelm neste gang, ser du en blå s2 med Halvorsen Tuning merker på siden skal vi fikse en tur på banen for deg:)

Bare hyggelig og lufte klubbmedlemer og bli kjent med nye:)

 

Tusen takk for det tilbudet det setter jeg stor pris på : smil : Må bare få kjøpt meg hjelm jeg nå : rock :

Tusen takk Erik gleder meg allerede :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sindre, nestengang krever jeg at du sier hei ellers venter det juling :D

 

Skulle fått juling på Lørdagen da så bilen din men ikke deg, var ganske mye ute på øya og kikket men neste gang skal jeg passe på:) Så slipper jeg to blåveiser på neste treff hehe: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare hyggelig vettu:)

Har alltid ekstra hjelm og kjøredress for passasjer med om ikke du vil handle det:)

 

 

Tusen takk for det tilbudet det setter jeg stor pris på : smil : Må bare få kjøpt meg hjelm jeg nå : rock :

Tusen takk Erik gleder meg allerede :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare hyggelig vettu:)

Har alltid ekstra hjelm og kjøredress for passasjer med om ikke du vil handle det:)

 

Bare og handle hjelm er verdt det for en tur med deg B-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle fått juling på Lørdagen da så bilen din men ikke deg, var ganske mye ute på øya og kikket men neste gang skal jeg passe på:) Så slipper jeg to blåveiser på neste treff hehe: haha :

Fornuftig ;) hadde vært hyggelig å hilse på, og ta en tur på banen :)

 

Som de andre her har sagt, bare gøy hvis kjente og ukjente vil være med et heat på banen! Jeg kjører som oftest alene og har alltid plass, bare å dunke på ruta og hive seg med :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fornuftig ;) hadde vært hyggelig å hilse på, og ta en tur på banen :)

 

Som de andre her har sagt, bare gøy hvis kjente og ukjente vil være med et heat på banen! Jeg kjører som oftest alene og har alltid plass, bare å dunke på ruta og hive seg med :)

 

Hehe... Ja jeg rakk det akkurat på 1 heat, morsom skyss. :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En halvhjelm fra Biltema funker godt nok til kosekjøring et par ganger i året, og koster ikke skjorta heller ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik kan det gå når du får en sitte på tur :-)

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var en skikkelig parkering det der ja!! hadde vært artig med video fra selve avkjøringa da... må være spennende å nærme seg svingen i 200km/t når man innser at man skulle ha bremsa en del tidligere: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var en skikkelig parkering det der ja!! hadde vært artig med video fra selve avkjøringa da... må være spennende å nærme seg svingen i 200km/t når man innser at man skulle ha bremsa en del tidligere : eek :

 

NO SHIT! : smil :

 

Det var en ganske syk opplevelse.. jeg var helt sikker på vi skulle treffe dekkveggen ganske så hardt, men vi stoppet som dere ser noen meter før.. Ifølge han fra banemannskapet som sto der, hadde han aldri sett noen komme så nærme før :shf:

 

Vi hadde sikkert 220+ når han bremset, og sikkert og det gikk ganske så rett fram : smil : Og sandfella bremset oss såpass fort er helt utrolig.. jeg lurer på hva vi kan ha hatt av fart når det gikk slutt på asfalten..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe... husker godt jeg kjørte forbi da jeg så dere sto rygga "300meter" inn i grusfella... lurte fælt på hvordan det var mulig:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt treg her, men syntes treffet var helt knall.

 

angående åpning for non-vag på bane så synes jeg det er helt knall. det åpner opp litt mer for de som snuser litt på banekjøring men kanskje ikke har råd/lyst til å bygge fullblods audi eller tukte familievogna på bane til å kanskje finne noe litt rimligere å begynne med for å prøve å kanskje faktisk kommer tilbake med vag banebil ved en senere anledning.

 

kommer tilbake på både Våler og Rudskogen

 

Tommel opp for forslag om eget merke for haiking, er ikke alle av oss som er like frampå men som gjerne vil sitte på å dette hadde gjort dette lettere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ett lite forslag som jeg hadde syns var gøy. Er det mulig å få til å kjøre en "photo" runde med alle bilene på banen? alla det e30 meet gjør? :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ett lite forslag som jeg hadde syns var gøy. Er det mulig å få til å kjøre en "photo" runde med alle bilene på banen? alla det e30 meet gjør? :-)

 

Jeg har tenkt på det i år, men kom aldri så langt at jeg fikk diskutert det med noen andre. Noteres i alle fall og jeg tar det med videre. Absolutt noe jeg ønsker å få til om det lar seg gjøre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ett lite forslag som jeg hadde syns var gøy. Er det mulig å få til å kjøre en "photo" runde med alle bilene på banen? alla det e30 meet gjør? :-)

 

Ikke noe problem å få til det :)

 

Vi tar jo alltid en runde eller to med banemannskapet etter kjøringen og har leid anleggene hele tiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst.. Var ikke på treffet så har ikke grunnlag til å skrive noe om hvordan det var.

 

Men vil si at dersom klubben skal dra mest mulig tilskuere er det en ting som må på plass og det er å ta betalt for parkering og inngang, for om det skal være banekjøring for å dra tilskuere så er det jo der det må hentes inntekter? Det vil gi en pen slump i kassa, og om folk ikke kan avse f.eks en 200-lapp for å kjøre inn på treffet med en bil bør de revurdere valg av hobby.

 

For min del er det totalt uaktuelt å være med på å sponse at eiere av andre merker en vag skal få kjøre billig på bane, om de er medlemmer eller ikke. At et vacn-treff skal bestå av non-vag driftere på banen i 1/3 av tida.. Ellers takk! Jeg har vært fraværende på banekjøring et par år da 2.8 motoren tok kvelden på Vurrusjøen i 2014, men hentet meg for 2 dager siden et nytt leketøy og vil stille opp på Vålertreffet i 2016 med denne. Dersom dette treffet eller Rudskogentreffet består av for mye non-vag vil jeg til 2017 ikke fornye mitt da 13-årige medlemskap i klubben. Skal forøvrig prøve å få 2.8 motoren i gang igjen til vintertreffet også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror flertallet i klubben er enige om at de ikke vil ha annet enn vag på treff, men siden det ikke er så mange som stiller til treff så måtte vel styret ta valget om enten å gå ned til et hovedtreff i året eller la andre merker kjøre. Uansett hva som blir gjort så vil det være klaging. Jeg er ikke helt fornøyd med treffet, men når man tenker over hva man har tilgjengelig så er jeg fornøyd nok.

 

Enten dra på treff og bevis for styret at vi kan ha 2 hovedtreff i året med bare vag. Eller finn på noe annet.

 

Tiden forandrer seg og det fins et hav av div forum/info liggende på nett der vi kan mest sannsynlig få svar på ting vi lurer på, derfor melder mange seg ut. Derfor må klubben klare å lokke medlemmer på andre måter. Det er ikke enkelt når det er såpass få som enten kjøre på banen eller stiller ut.

HUSK!: Du må ikke ha en 800hk banebil eller helt strøken bil for at folk skal se på deg enten stille ut eller kjøre på banen. Bil er dyrt, og hvis man enten kjører rs6 eller en delvis nedrustet golf, så er det morro å se på andre sine små detaljer (som kan være billig og tøft) for å kanskje "stjele" ideen selv.

Noe å tenke over... heller stort treff med mange ok biler enn veldig lite treff med bare perfeksjon!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åpenhet for andre merker er jo med på å senke prisen for oss som kjører vag, så lenge vi ikke er mange nok. Baneleia er lik uavhengig av antall biler. Så klarer vi mange nok biler av egne merker er det bare positivt, men intill da så er jeg åpen for andre merker for å holde prisen nede. Selv kjører jeg fortrinnsvis på vacn sine treff, og da er det ikke for mye med 2 treff på sommer'n og 1 om vintern. Hadde det blitt bare ett treff for at vi kun skulle hatt vag på treff, så hadde jeg også hoppet av. De 3 treffene vi har i året er hellig for min del, det er dem jeg ser frem til.

 

Og jeg må si det er bedre å være på et folksomt treff som nå på skogen, enn et glissent treff. Vi kan bare se hva andre merkeklubber i Norge sliter, spesielt dem som ikke har åpnet for andre merker på bane. Dem som har åpnet, har begynt å ta seg opp igjen. Noe å tenke på det også!

 

Og for den som mener at 1/3 av tiden gikk med til drifting, så er det helt feil. Jeg kjører Audi, og kjører i det heatet det refereres til, på grunn av hvordan bilen er bygd og hva jeg synes er morro med banekjøring, og for at jeg ikke skal "forstyrre" dem som vil kjøre fort rundt. . hvem kan si dem får for lite kjøretid med 20min hver eneste time i 8 timer per dag? Fatter det ikke. Både bil og sjåfør må ha pause :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst.. Var ikke på treffet så har ikke grunnlag til å skrive noe om hvordan det var.

 

Men vil si at dersom klubben skal dra mest mulig tilskuere er det en ting som må på plass og det er å ta betalt for parkering og inngang, for om det skal være banekjøring for å dra tilskuere så er det jo der det må hentes inntekter? Det vil gi en pen slump i kassa, og om folk ikke kan avse f.eks en 200-lapp for å kjøre inn på treffet med en bil bør de revurdere valg av hobby.

 

For min del er det totalt uaktuelt å være med på å sponse at eiere av andre merker en vag skal få kjøre billig på bane, om de er medlemmer eller ikke. At et vacn-treff skal bestå av non-vag driftere på banen i 1/3 av tida.. Ellers takk! Jeg har vært fraværende på banekjøring et par år da 2.8 motoren tok kvelden på Vurrusjøen i 2014, men hentet meg for 2 dager siden et nytt leketøy og vil stille opp på Vålertreffet i 2016 med denne. Dersom dette treffet eller Rudskogentreffet består av for mye non-vag vil jeg til 2017 ikke fornye mitt da 13-årige medlemskap i klubben. Skal forøvrig prøve å få 2.8 motoren i gang igjen til vintertreffet også.

 

 

Snu litt på det... NON VAG bilene er med å sponse at VAG bilene kan fortsette å ha dette tilbudet om banekjøring.

 

Vet ikke hvor mange ganger det er presisert at oppmøte av VAG er for lite til å betale baneleie.... og dermed helt nødvendig å gi tilbud til NON VAG for å betale regninga... Utgår banekjøring på VACN treffa, ja da er ivertfall jeg redd for at VACN er over å ut :(

 

kom deg på treff med eller uten 2,8litern din;) så er det nok ikke så værst allikevel skal du se :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.