Anbefalte innlegg

Har handla meg nye felger, med 8.5" fremme og 10" bak. Så lurte jeg på hvilke dekk og profil som er anbefalt, har lyst på litt strekk, men ikke så mye. Har tenkt litt på nankang ns2 med 225/35/19 og 245/35/19. Blir dette likt strekk fremme og bak. Har hørt at noen dekkmerker er smalere enn andre, og blir strukket mer.

 

Takker for svar svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NS2 er jo ett smalt dekk og vil bli greit strekt forran. Bak blir det nok litt mer da felgen har større forskjell i bredden enn dekka. Har du framhjulstrekk eller firehjulstrekk? Hvis firehjulstrekk så må du huske på like rulleomkrets.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NS2 er jo ett smalt dekk og vil bli greit strekt forran. Bak blir det nok litt mer da felgen har større forskjell i bredden enn dekka. Har du framhjulstrekk eller firehjulstrekk? Hvis firehjulstrekk så må du huske på like rulleomkrets.

 

Ok, har du ett forslag til hba som er greie og rimelige dekk?

Kjører framhjulstrekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig stor forskjell på dekk, f.eks. er de nye F1 assymetric2 'optisk' 1,5-2 cm bredere enn Minervadekkene som alt står på felgene jeg skal ha de på. Tips: Gå til en dekkforhandler og mål den fysiske bredden på kjørebanen, dekkbredden er i beste fall 'veiledende'. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig stor forskjell på dekk, f.eks. er de nye F1 assymetric2 'optisk' 1,5-2 cm bredere enn Minervadekkene som alt står på felgene jeg skal ha de på. Tips: Gå til en dekkforhandler og mål den fysiske bredden på kjørebanen, dekkbredden er i beste fall 'veiledende'. :)

 

Husker jeg målte Minerva i 225/35/19 og det var vel 1,5cm breier en Continental SC5 i samme dimensjon. Hadde vært kurrant å målt forskjellen på F1 og SC5 også for å se :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, takker for svar, får tenke litt på hvilke dekk og dimensjoner jeg velger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg hadde valgt 215 35 19 foran og 245 30 19 bak uten tvil litt lav Loadindex foran kansje ,men utrulig mange som kjører den dimmen og eg har aldri hørt om noen som har hatt trøbbel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha rett lasteindeks kan du jo prøve Achilles? Det sies at disse i 225/35 er smalere en mange 215/35

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.